Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 4868 ggr
[silkesnosen]
0

Finns det bra män?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag känner mig ledsen, arg, utlämnad och utnyttjad.

Jag har precis avslutat ett förhållande, vi är båda över trettio, som avslutades med sms och lämnade nycklar i brevlådan. Jag trodde ändå att man kunde prata med varandra, men icke.

I efterhand känns det som om min utsida var det som räknades, att jag var en plastdocka med hål..slash avelssto….

Allt började krackelera när jag av olika anledningar inte kunde ha sex på ett tag….och det är fortfarande inte aktuellt och nu är jag singel. Insåg då att att jag inte kunde lita på att han stod vid min sida för att finna lösningen och att han diskuterade vårt sexliv, med kamrater…känner mig äcklad och utlämnad.

Jag vill dejta och träffa män, men vem vill påbörja ngt med en tjej som inte kan ha sex på ett tag…hoppas ju att ngn kan tycka om mig för den hela person jag är. Män dras till mig då jag i mäns ögon är attraktiv och feminin….men jag vill ju vara så mycket mer…är nöjd med mig själv…..är arg!

Mona22
0

Usch vad hemskt det du fått gå igenomGråter

Men jag ska berätta att alla män är inte hemska och dåliga. det finns riktigt snälla och trevliga män också. Om mannen du hittar bara ser det intima som viktigast så är han inget att ha. Det finns även män som kan vänta.

Försök läka dig själv innan du ger dig in i något nytt

leta först och främst en vän och se sedan vad det kan leda till. som vän finns inga förväntningar på något intimt men du får någon som bryr sig och som du kan umgås med.

[silkesnosen]
0

hmm förstår vad du menar, men vänner har jag…söker givetvis kärleken och ngn som verkligen vill vara med HELA mig…..På dejtingsiter…e ingen krogtjej…söker de antingen ett ligg…eller så är de för fega…..usch…..

Finns ngn som vill väldigt mycket, men känner att jag inte är redo för att investera så passionerat nu ändå….vill ha lätta flirtar…samtidigt som jag söker kärlek,,,,så virrig…samtidigt som jag undrar om ngn vill ha mig..så snurrigt…

Mona22
0

#2 du har väldigt mycket känslor just nu. du kanske måste bearbeta dem ordentligt först och veta vad du vill. Det är ju ingen enkel situation du sitter i men jag önskar dig det bästa, alla är värda att bli älskade.

Ta en riktigt funderare vad du är ute efter.

Du är ju inte heller så gammal än så du hinner hitta din själsfrände och någon som respekterar dig.

[silkesnosen]
0

Tack för de snälla orden…tja känner mig nog lite gammal…..börjar närma mig mitten av de trettio och jag vill ju ha familj och så…, men vill givetvis inte bara bli utnyttjad eller passa in i någons dockskåp..utan vill ju finna en trygg famn…..jag tänker mycket……

En vän till mig menar att det är nu jag borde ragga….de som bara vill ha sex kommer att rensa bort sig själva…..men tja vad vet jag….inte där man vill börja heller……

hus-musen
0

De sista du ska göra är att ragga, du behöver först komma på vad du vill och må bra med dig sj. Män kryllar de av, både bra och dåliga, man måste bara sålla ut dem!  Vill du flörta så gör det, finns inget som säger att du måste ha sex med dem någonsin. De kan inte heller kräva att du ska ha sex med dem, då är de bara att visa dem till närmsta soptunnaSkrattande

Qui dormit, non peccat

[swiss]
0

Inte kul det där :(
Jag tycker att du ska ligga lågt ett tag, dejta kan du ju alltid göra, men håll huvudet kallt och vänta tills du hittar rätt man ist. Förklara hur du känner och att du inte är intresserad av någon som utnyttjar dig. Finns alltid någon för alla, men det tar säkert lite tid att hitta rätt för det finns så många "mindre bra" ;/ killar också. Det viktigaste är att du skyndar långsamt tycker jag.

[silkesnosen]
0

mmm…försöker det…..skynda långsamt..är väldigt kluven i mig själv….hoppas vägen visar sig.

[Fiction]
0

Som svar på frågan i din rubrik: Ja, de finns.

Jag kan dock hålla med dig om att det känns ganska utsiktslöst ibland. Du har min fulla sympati. *kram*

Jag ser din ilska är ett sundhetstecken i detta fall, eftersom den tyder på att du vill bli älskad för den du är och inte nöjer dig med mindre än så. Det är bra och givetvis är det precis så det skall vara.

Nu spekulerar jag visserligen, men för att vara lite konstruktiv i min feedback vill jag problematisera en aning: Måhända är det så att du drar till dig en viss typ av män som tenderar att lägga stor vikt vid just sexet? Är det du som väljer dem, eller de som väljer dig?

Jag påstår inte på ngt vis att "felet" ligger hos dig; jag menar bara att det ibland kan vara nödvändigt att fråga sig själv just dessa frågor, eftersom du gång på gång hamnar i liknande situation. Frånvaron av ett (fullbordat) sexliv är kanske inte världens bästa utgångsläge för att inleda en kärleksrelation, men jag vägrar tro att det inte finns killar där ute som kan tänka sig att bli ihop bara för att tjejen inte kan ha sex med honom under en period.

[silkesnosen]
0

tja…jag flirtar och har faktiskt en dejt med en man imorgon och det känns bra. Jag tror kanske inte att han är mannen som kan keva utan sex en period, men har bestämt mig för att ändå ge mig ut där och njuta av det som ändå är härligt med att träffa nya människor.

#8 Tycker absolut att man ska reflektera kring sig själv…men jag vill ju inte utstråla mindre sexualitet och göra mig mindre attraktiv för att dra till mig en annan sorts män….för jag tror faktiskt att jag utsrålar det jag är, en KVINNA…även om jag just nu inte kan ha sex.

Jag hoppas ju precis som du att det finns män, som kan tänka sig att inleda ngt trots att allt inte fungerar till en början. Jag har absolut ingen lust att sätta mitt liv, min energi och utstrålning på pausknappen för att jag inte har sex…för då känns det som om jag gör just det jag inte ska…Gör mig till någon som bara är värd något om hon har penetrerande sex….

Jag tycker rimligtvis att jag borde kunna utstråla femininitet och fertilitet ändå….hahha och nej jag tar inte i…det har sagts om mig. Har bestämt mig för att ge mig ut och hoppas på att det finns någon och inte gömma mig.

Jag vill också säga tack för allt stöd och att jag definitivt vill vara mer än ett sexobjekt..vilket jag vet att jag är och jag kommer inte att nöja mig med mindre :)

Cindy
0

Ja, det finns bra män! Det tog mig tid att hitta "den rätte" (ta i trä!), men min nuvarande karl har stått trofast vid min sida trots två svåra år då jag haft kronisk mycket svår buksmärta. Vi har sex väldigt sporadiskt, men har ett bra förhållande ändå. Visst tror jag att han liksom jag lever på hoppet att jag en dag ska bli smärtfri och återfå sexlusten, men vi lever i nuet. Jag har blivit lämnad två gånger efter längre förhållanden, när de killarna ledsnade på mina återkommande problem. Men det är jag tacksam för idag eftersom det gjorde att jag hittade en f-n så mycket bättre man. Så ge inte upp!

Vänliga hälsningar
Cindy

[Fiction]
0

#9 Du tolkade mig lite fel nu; du är i din fulla rätt att utstråla hur mkt sexualitet som helst, såklart. Det jag menade var snarare att vissa tjejer (säger inte att just du fungerar på det viset då jag inte vet ngt om saken) snarare blir "uppraggade" av killarna än själva söker upp de killar de tror är lämpliga. Ta kommandot, så finner du förhoppningsvis en kille som är av rätt virke.

[silkesnosen]
0

#10 Låter ju hoppfullt..och hoppas ju givetvis få ett fungerande samliv, men hoppas ju att ngn kan se allt annat jag är.

#11 Tja..det är ju ett spel det där…och hoppas ju att det samverkar vem som raggar upp vem. Jag tror att det här har gjort mig mer klar med vad jag söker…finns ju mkt annat som inte var vad jag trodde och jag har kanske varit väl naiv.

Det är nervöst, men jag vill ju ändå tro på den manliga delen av befolkningen. Hmm hoppas ju att det  naturligt går att ha ett samtal om allt det här och att min magkänsla leder mig rätt, men förväntar mig(o e rädd för) att gå på ett antal "pucklar" till, tills jag funnit det jag söker. Jag försöker dock anta en "trial and error" attityd…om man inte provar och söker, kan det vara svårt att finna…..

mmm..så lite nervöst inför imorgon…då han verkar så härlig på många sätt, men dock det tålamod som krävs för det här.., men kände att jag behövde få fart. Kanske lite bisarrt, men jag försöker samtala med mig själv om att han nog kommer att gå..förutsatt att vi attraheras av varandra…när han får veta det här, men att jag förhoppningsvis får flirta och skratta och kanske hångla :)mmm…och få ett antal lärdomar till.