Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7341 ggr
Cazzos
2011-03-10 17:27
0

Jeans

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill så gärna använda jeans, men jag kan inte det för att jag har varit överviktig i typ hela mitt liv och jeans är trånga och obekväma när jag testar dem.

Magen är i vägen och låren är för stora.. vad ska man göra? Det finns ju stretch jeans, men hur funkar dom?

Jag har några jeansleggings eller vad man nu kallar dem.. Men jag vill börja använda riktiga jeans. Något tips…? Obestämd

ettlitetalias
2011-03-10 18:54
0

Levis har några jeans i olika modeller! Nu har de ju kommit med sina Plus Size-jeans samt de olika Curve-modellerna som är anpassade för lite olika "problem" folk brukar ha med jeans, t.ex. för smal midja, för trånga i låren osv. Skitbra tycker jag!

Strech-jeans är väl sådär tycker jag…. De sitter gärna som korvskinn och "bullar ut" på fel ställen. Bästa tipset tycker jag är att gå till en affär som säljer ordentliga jeans, t.ex. Levis, Lee, och de andra "gamla hederliga" märkena och fråga! Billiga jeans från t.ex. H&M är sällan smickrande för oss med lite kurvor.

Ylva_87
2011-03-10 20:14
0

Kolla på jeans med tumstorlekar så går det att anpassa mycket mer efter sin kropp.

Jag har använt mycket stretchjeans för att ja har ganska stora lår och ja har ofta svårt att få jeansen att sitta bra annars. Jag tycker att det har varit bra :)

Cazzos
2011-03-12 09:46
0

#1 Var kan man hitta de affärerna om jag bor i Sthlm?

#2 Vad är tumstorlek?

Miowi
2011-03-12 10:25
0

Kan tipsa om att kolla på bikbok och gina tricots jeans! De är inte bara billiga utan både sköna och för mig är de mer formade efter min kropp och inte en sticka. Värt och kolla i alla fall! :)

Aviendha
2011-03-12 11:15
0

Tumstorlekar anpassar man efter sin form på ett helt annat sätt än vanliga. Säg ex vanlig strl. 38. En förbestämd bredd och längd. Strl. 40 är lite bredare och lite längre. För mig som har strl 38 så fungerar det ju ganska bra - men längden är på tok för kort. Och går jag upp i storlek så blir de för breda när de är lagom långa. Dessutom täcker normalstorlekarna ofta bara in "det vanliga", modellerna likaså. Jag hittar i princip aldrig jeans ur den kategorin som sitter snyggt (förutsatt att de ens har en storlek som fungerar för mig).

I tum så finns samma längd i alla "bredder", och tvärtom. Dessutom brukar de jeansmärken som kör med tumstorlekar ha ett mycket bättre urval av modeller vilket gör det enklare att finna några som passar ens former bäst. Vissa märken kan fungera bättre för en än andra.

Jag vet inte alls hur pass bra de vanligare butikerna är på utbud som kan passa dig, men det kan absolut vara värt ett försök med jc eller carlings. Personalen brukar vara riktigt sjyssta, lyhörda och kunniga när det kommer till jeansutprovning. För jag tror absolut att man ska ta hjälp av personalen (oavsett vilken butik man ska prova jeans i), det är en halv djungel av jeans och olika modeller, jag har alltid blivit nöjd med den hjälpen jag fått, och jag är kinklig när det kommer till jeans :)

Cazzos
2011-03-14 16:26
0

#5 Ja man vill ju kunna böja sig ner utan att hela tårtan visar sig för världen liksom.

Asså jag och mamma gick till JC förut och jag testade ett par jeans. Jag var ganska trött då så när jag provade några som satt bra när jag stod upp så sa jag bara att dem jeansen passade bra så vi köpte dem.

Nu så har jag gett jeansen till mamma så det är inget bortkastat köp. Flört

Hur mkt kan ett par jeans kosta? 800 :-?

hus-musen
2011-03-14 20:52
0

Ja det finns sisådär hundra olika jeansmodeller, men jag har bara hittat tre modeller som sitter bra. Som alla säger, gå till en butik och be dem ta fram jeans som de tror passar. Jc, carlings, vero moda, levis, gul&blå säljer jeans..Sen finns de ju andra oxå som typ HM och liknande, men deras jeans tycker jag iaf har konstig passform.

Angående priset, jeans kan kosta allt från 300 till 1800 utan problem. Finns dyrare och billigare förståss. Huvudsaken är att du är nöjd när du går därifrån, annars kommer du aldrig använda dem.

Qui dormit, non peccat

Chestnut
2011-03-16 15:55
0

Jag har liknande problem, gigantiska lår och hög midja (kraftig övervikt med). Alla jeans med låg skärning sitter urkasst i midjan och "high waist" är för smala över låren..

Gina Tricot tycker jag pajar galet fort om man lyckas hitta några som sitter något sån när. Har inte särskilt mycket pengar att lägga på kläder heller så märkesjeans är lååångt borta.

Men H&M's Boyfriend jeans är underbara! Tog en tum större i midjan än vanligt och de sitter perfekt lösa (det går till och med att ha mina knäortoser under!) och är skitsnygga. *kär* Visst, de funkar inte ihop med alla klädstilar men dem, ett par converse, ett snyggt linne och en oversize skjorta är underbart. Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Cazzos
2011-03-20 14:15
0

#8 Jag gillar brallor som smalnar av vid anklarna, finns det såna? Hur mkt kostar dem jeansen ("H&M Boyfriend")?

Chestnut
2011-03-20 20:58
0

#9 Boyfriendmodellen smalnar inte av vid ankeln, nej. Tror att de kostade 499:-

Med vänliga hälsningar
Chess

Cazzos
2011-03-23 21:41
0

#10 Man kan väl sy in benen?

RuiXue
2011-03-24 00:09
0

KappAhl och Lindex har jättebra jeans. Jag är överviktig rätt rejält, plus att jag är rätt så lång. Köper alltid jeans på Lindex eller KappAhl, eller H&M. Deras avdelningar för större storlekar har jeans för oss med kurvor.

Jennie

Cazzos
2011-03-24 20:24
0

Jag ska kolla lite extra nästa gång jag är och shoppar, tack för alla svar! Skrattande