Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 8041 ggr
somjagvillvara
0

KLANTIGA JAG!

Glömde ta mitt p-piller i tisdags, och hade sex igår. Tog ett vitt piller igår, och upptäckte idag att jag var fel 1 dag, alltså glömt ta ett gult piller ´på tisdagen. Kan jag ha blivit med barn eller är jag utom riskzonen? Eller blir man bara med barn när man har ägglosning?

Tacksam för svar.

[swiss]
0

Om du glömmer ett p-piller ska du ta det så fort du kommer på det och sedan fortsätta som vanligt.

Fridaaaa
0

Gör inget att du glömde 1 gult piller, bara att fortsätta på dem vita nu ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1 piller gör inget om man tar det så snart man kommer på, helst innan 12 timmar. Glömmer man ett helt dygn bör man ta två då.

Glömmer man 2 dagar i rad eller t.o.m. 3 då skulle jag nog ta det säkrare före det osäkra och skaffa ett akut p-piller.

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

#3 Man ska aldrig ta två piller.

somjagvillvara
0

Min mens har kommit! :D

Ellenfyrkant
0

#4 Av neovletta ska man det i alla fall. Det står både i deras anvisningar och barnmorskan råder till det (troligtvis för att Neovletta själva skriver så).

Mvh Ellenfyrkant

Karmatarerskanise
0

#6 Där ser man. De jag har käkat innan står där att man aldrig ska ta två, även om man missat en.

VAr iof lääänge sedan jag åt piller nu :)

Elshira
0

Jag åt Yasminelle tidigare och då skulle man alltid ta pillret så snart som möjligt, även om det blev två samtidigt.

TS: Är du på sista veckan och glömmer ett piller så ska man fotsätta med de vita bara, men då kan mensen komma lite tidigare (och rytmen kan bli lite konstig ev.)

Men det är olika för olika p-piller ibland, med yasminelle så fick man med en liten "karta" med hur man skulle göra om man glömde något piller de olika veckorna - när det inte gjorde något och när man behövde ta akut p-piller typ.

Kolla i instruktionsboken eller sök på nätet efter en sådan och se om det finns till dina piller! ^^

Hakuna matata!

Ellenfyrkant
0

#7 Vilka är det du har haft?

Mvh Ellenfyrkant