Barn utan pappa?
Jag funderade på en grej, om jag blir på smällen. Lämnar killen och säger inget. Men så kommer han på mig att ha en treåring som han misstänker är hans, kan han kräva något faderstest?
Men jag säger att jag haft sex med 20st andra och har ingen aning vem pappan är och kan jag vägra faderstest?
Men barnet, har den ingen rättighet att få reda på vem Pappan är? Vad kan ungen göra i framtiden?
Har inga onda planer här bara nyfiken :D
Ja han har rätt att få barnet testat. Går du inte med på det så hämtas ni snart av polisen.
Jag tycker att barnet har all rätt att lära känna sin pappa i nästan alla fall.
Min sambo var otrogen mot mig, ljög om det och jag kastade ut honom på juldagen. Han svarar inte på sms eller mess på fb. Jag tycker ändå mitt barn har rätt att lära känna honom även om jag tycker mitt ex kanske inte har rättigheterna kvar efter sitt uppförande. Men barnet har.
Sara
dubbelt
Sara
Ja det tycker jag också barnet har, och pappan. Då kan man inte "stjäla" en människa eller vad man ska kalla det :)
Nej precis. :)
Sara
Ett barn har självklart rätt att veta sitt ursprung. Det har både med känslor och med evntuella ärftliga gener att göra.
Hade min mamma dolt något såpass allvarligt för mig så vet jag inte hur jag hade reagerat men jag hade förmodligen blivit rasande och väldigt besviken så jag tror att man som ensam mamma gör sig själv en otjänst också, oavsett vilken skitstövel än barnets far har varit.
(Detta gör ju att frågan om anonym insemination blir så invecklad och svår.)
/Maria
Dels vore det ju enormt egoistiskt och orätt både mot barnet och fadern.
Myndigheterna skulle dessutom göra en faderskapsutredning och inte gå med på att skriva "fader okänd" bara för att du sa att du varit med 20 olika du inte visste vad dom hette. De skulle även höra med dina föräldrar, dina kmpisar mm vem du varit med och om han var din kille ett tag skulle nog fler veta om att du varit med honom. Så för att lyckas med en sån grej skulle man nog behöva resa bort och vara med nån man inte visste vem dom var på riktigt, inte lämna ut sitt riktiga nämn och ljuga med vart men bor (bara tips här
)
tänk oxå på att mannen själv kan börja att fundera över om det inte är så att du kanske blev gravid och sätta igång utredning och du har ingenting att säga till om då
Tack för era svar :D
Nu funderar jag på, det har ju hänt att killen har stängt in en gravid kvinna och "tvingat" henne bli gravid. I mina ögon är det värre eftersom det är ju en människa som växer i hennes kropp och det tar på kroppen och man mår dåligt och händer massa med en. Men hur ser lagen på det? Det är ju det smidigaste sättet för en man att behålla sitt egna barn trots att kvinnan inte vill.
Jag tycker det är bra att kvinnor har mer makt över sina kroppar och bestämmer nästan överhuvudtaget om hon vill behålla ungen eller inte, men vore jag kille så skulle jag tycka det är förjävligt. Men det är ju en risk när man stoppar in sin lilla grej i en tjej :D
#8 Det du beskriver är människorov och våldtäkt.
/Maria
#9 Okej, och det är då väldigt mycket grövre än att vägra abort.
#10 ehhh..vart kom det med att vägra abort in? Om man inte vill göra abort och vägrar att göra abort då är det väl helt rätt att vägra.
Det du frågade om förrut i tråden handlade väl inte om abort utan om att "sno" spermier, för att få barn utan far.
#11 Ja men om killen kommer på att man stulit spermier tidigare än barnet kommit ut
#12 Nu har du krånglat till det så att åtminstone jag har tappat tråden
/Maria
13# jag med nu fattar jag absolut ingenting av den här tråden länge 
trådstartaren det vore bra om du kunde förklara en gång till vad du menade med tråden?
Ska försöka förklara mig då :)
Men jag funderade sen på att en kille kan inte göra så mycket egentligen om tjejen blir gravid, och hon inte vill ha kvar barnet men han vill det. Det är ju orättvisst för han men samtidigt rättvisst eftersom det är ju inte han som kommer släpa på en människa i nio månader.
Innan barnet är fött så räknas det som en del av mammans kropp och därför bestämmer mamman allt om barnet tills det är fött. Jag kan väl känna att det är lite orättvist men samtidigt hade det aldrig fungerat om pappan skulle ha rätt att bestämma över fostret. Det är kvinnans kropp.
Efter v 22 räknas det att fostret kan överleva utanför mammans kropp och då är abort inte tillåtet längre.
Sara