Klädbudget?
Hur mycket pengar lägger ni på kläder och skor varje månad, på ett ungefär, alltså överslaget över hela året?
Jag har nu beslutat för mig själv att ha en klädbudget på 500 kr/mån, men det känns lite, så jag vill veta hur mycket ni andra lägger ut?
Har ingen budget för det. Hittar jag nått jag vill ha så köper jag det OM jag har pengar till det. Har jag inte pengar så får jag antingen dra in på nått annat eller skita i det.
Vissa månader kan det bli 1000:-, andra inget alls.
Sara
Har ingen budget heller utan köper när jag behöver eller hittar något fint. Köper kanske kläder för högst 2000-4000 per ÅR
Jennie
Herregud.. blir nog minst 4000/månaden om ja räknar på de 
Mina tonnårsdöttrar har 500 kr/md och det är ungefär det som rekommenderas. Men de växer ju ur sina kläder hela tiden, det gör ju inte jag längre. I gengäld så köper jag dyrare saker när jag köper, just för att jag växer ju änddå inte ur kläderna utan kan ha dom länge om dom är av bra kvalité.
Jag räknar inte hur mycket jag gör av med. Men 500 kr/md är ju 6000 om året. Det tycker jag låter ganska mycket. Gissar att jag kanske kommer upp i hälften, typ 3-4000 /år (dvs 1/12 av #3
).

Jag har ingen direkt budget utan köper när jag behöver och hittar något. Mitt senaste inköp var dock det dyraste klädesköp jag någnsn gjort, en ridoverall med reflexer men dte var något som jag tänkt köpa i något år så. =)
oj.. ja köper typ aldrig sånt :S bara när de verkligen behövs.. tycker inte så ä så skoj å gå i affärer å så heller. kanske typ 200 var 3 månad :S
Herregud! men ändå så tycker ja att jag knappt har några kläder. Vart tar dom vägen?
#7 haha så kan de va :) ja hde en klänning som ja bara älskade som ja använde så fort ja fick chansen. tyvärr så har den försvunnit :/ finns inte här hemma å nån annan stanns har ja inte tat av mig den..

#6 Jag tycker inte heller det är så himla kul att köpa kläder, men nåt måste man ju ha på kroppen…
#4 jag tänker lite som du, att nu när man slutat växa borde man kunna unna sig lite dyrare kläder, som ju räcker längre. och har man dessutom fler kläder att välja mellan så behöver man inte slita ut dem heller genom flitigt användande…
Jag tänker också lite så där nu när jag slutat växa. I alla fall i skoväg lägger jag gärna mer pengar numera. Köpte för någon vecka sedan ett par MBT skor för nästan 1500kr, det hade jag ALDRIG gjort om fötterna fortfarande växte.
Jennie

Ingen budget. Jag köper det jag behöver. Inte så mycket mer då pengar inte direkt är något vi badar i och det finns annat som är viktigare.
Jag köper det mesta på Loppis.
Mitt intresse för kläder är inte särskilt stort och har aldrig varit.
Däremot köpte jag denna månaden ett par MBTskor för 1600 kronor vilket faktiskt gett mig lite köpångest.
/Maria

Ett tag nu har jag inte köpt något alls, men det kommer ändras när jag har en vettig inkomst… Sen har jag precis flyttat och känner att jag har väldigt mycket kläder…

Koper ingenting alls just nu da jag knappt har rad med mat ens for tillfallet.
Nar jag hade pengar sa la jag ungefar 2-300kr/manad kanske om man slar ut den totala summan over aret.
// Amanda
Jag har inte mycket över som student, ensamboende, särbo och djurägare. Det är väl en prioriteringsfråga egentligen.. Springer jag över något som jag vill ha så köps det om budgeten tillåter. Ibland dyker det ju upp måsten, tex skor och jeans - det är de dyra posterna för min del då jag extremt sällan hittar något snyggt/ som ens passar inom de kategorierna från billigare butiker/märken. Tröjor, toppar, linnen och dyl handlar jag gärna på H&M, Gina, BikBok eller sådana butiker där det inte kostar multum att komma hem med två nya plagg. Fördelen är att de jeans jag köpt håller i flera år (utom de jag köpt på ex hm, gina etc, de går sönder fort) så det blir ju utslaget per månad inte så mycket egentligen, men nog känns det när man ska kasta ut mellan 900-1400kr på ett par jeans när man sedan inte har råd med annat än nudlar resten av månaden.
Paulina
Jag har en budget, men är ju bara tretton så det mesta som jag behöver betalar min mamma, springer jag dock över något som jag egentligen inte behöver men vill ha får jag betala själv. Lägger inte ut så mycket pengar på kläder men om jag nu shoppar mycket så runt 1000 kr
För mig blir det väl runt 600:- per år :P Om man då räknar in att jag köper underkläder varje år och vinterjacka eller skor var annat år. Så för mig hamnar månadskostnaden på 50:-
Men jag är inte särskilt intresserad av kläder och hittar i princip aldrig snygga kläder i stan. Får istället en del begagnat av familjen och det räcker gott och väl för mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Oj.. varierar nog massor. Försöker köpa på rea (fick ett par jeans för 15e istället för 70e t.ex.) eller på second hand. Får även ärva mycket kläder vilket är toppen. 

just nu e det 0 kr. har jobbig ekonomi just nu.

Köper bara kläder när jag verkligen behöver. Har så dyra hobbies så jag köper inga dyra kläder. Tycker det funkar likabra med billiga kläder.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Avskyr att handla kläder och handlar enbart när jag verkligen måste, har inte köpt ett enda klädesplagg på *tänker* 6-8 månader.
Och när jag väl handlar blir det max 3 plagg och kostnaden per plagg är max 300kr - vilket sällan nås, normalkostnad på ett plagg är ungeför 60-80kr.
Normalsumma när jag väl handlar är väl runt 100-250kr.
Och detta sker en gång/månad, sen kan det gå flera månader innan jag ens funderar på något nytt. Som nu.
Detta år har jag handlat kläder för totalt: 800 - 1000kr.
Jag är ingen vidare schoppingmänniska och jag nöjer mig med det jag har. Ha inga problem att använda samma tröja x antal dagar i rad så länge den inte luktar eller är skitig.
Jeans byxor är inget man ska tvätta ofta, rekomenderad tvätt
1gg/4-6 månad vad jag hört av affärsnissarna, annars slits de på en gång.
Med andra ord, ja kan gå i samma jeans hur länge som helst eftersom att jag inte är värst skitig av mig tydligen trots att jag inte ens försöker hålla mig ren, bli man skitig så blir man.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag måste tyvärr använda en hel del linnen(linnen vill jag bara ha en enda natt sen är dom flottiga och obehagliga) och mjukisbyxor då jag smörjer in mig varje dag med fet lotion och kortison. Men min underbara mor brukar köpa dem i stockholm på rea så att jag slipper den kostnaden. Tack vare min mor och mina ärvda kläder är mitt klädkonto så litet trots att jag sliter kläder som en 5 åring.
Jag har ingen budget för det. Jag köper när jag behöver, och hittar jag något jag vill ha så köper jag det om jag har råd.
Men jag lägger inte mycket pengar på kläder varje år.
Har ingen budget för det, köper när jag hittar något jag vill ha/behöver OM jag har pengarna till det då. Annars får jag helt enkelt strunta i det och vänta till bättre tillfälle :)
Har ingen budget utan handlar när jag får råd. I somras när lönen från sommarjobbet kom la jag drygt 1400:- någonting.. Sen nu vid jul har det blivit kläder för drygt 1500:- till… Sen kanske någon tröja här och där, thights går åt i mängder (kan inte ha jeans på grund av att jag måste ha på mig knäskydd).
Sen skor på det, hum, lägger väl en 1600-1800:- per år på skor.
Så allt som allt* blir det drygt 5000:- per år.
*mjukisbyxor är ej inräknade då jag sliter dem extremt fort på grund av mina knäskydd och jag gör av med 1-2 par i månaden..
Med vänliga hälsningar
Chess
Ca 1000 kr i månaden. Men vad som är en vettig summa handlar såklart om vad man har för inkomster. Jag handlar dock det mesta på Tradera.
Uuuh, kläd- och skobudget? I månaden?! Här har ni en som hatar att handla kläder och skor, men sammantaget så köper jag nog kläder för troligtvis kring 500:-/år och skor för 1000:-/år (eftersom ett bra par skor kostar kring en tusenlapp, så är det alltså ETT par skor jag pratar om, aldrig flera.)
Med andra ord handlar jag nog kläder och skor för cirka 1500 kronor per år. Max 2000kr. Jag tycker att det är så slöseri med pengar. :S
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Det är upp till 2000-5000 kr per år för mig, köper sällan nya kläder, använder typ samma kläder varje vecka.
Om jag var lite mer i form än vad jag är idag så skulle jag absolut köpa mer kläder och "pynta mig själv".