Post Menstruella problem
Det snackas ju mycket om Pre - MS, alltså problem man har innan mensen, men jag har mitt efter.
Precis när den är slut så blir jag lättretlig, sur, irriterad och trött. Två dagar ungefär, sen går det över. Men innan mensen är det inte nån större problem.
Nån som har upplevt detsamma? Jag har aldrig läst nånting om det.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

kan inte det bero på att blodvärdet sjunkt lite grann? jag hade jämnt lågt hb när jag hade mens….. låg på 104 konstant. sedan min livmoder och även mensen e borta så har jag ett hb på härliga 138
och nog 7ttsingen mår ja bättre…

Blir man irriterad när man har lågt blodvärde? Intressant.

#2 tja… man blir ju trött o e man trött så blir man lätt irreterad…. hormonvärdena kke är låga…det måste ju vara samma som när de är höga… man blir lätt irreterad 
fast jag vet inte… det var bara en teori från min sida….

Jo men med lågt blodvärde blir man seg trött och får huvudvärk… klat man är lättirriterad=)

# 0. Men vad lustigt, jag har alltid trott att du var en man.
Envishet och drömmar

Du är inte den första. 
Nicken är vald så att man inte kan se vilket kön. Ibland är det en gode ide.

#5 å nu lurade du mej o springa o kolla!… men det e en hon 

# 6. Det är visserligen i mångt och mycket dialektalt men där jag kommer från uttrycker e:et i halvdansken att det vore en man. Jag hade kallat dig halvdanskan. ;-) På samma sätt låter det för mig helt fel om någon säger "min lilla pojke" eller "min lille tös". Nog med språklektion!
Envishet och drömmar

#8, jodå, det är medvetet!
Men här nere kan man mycket väl säga halvdansken även om en tjej, det är mer nationaliteten, man kan ju säga "norrmän", "fransmän" osv, och då kan det ju ingå båda könen.
Nämen, jag trodde också du var en man :) där ser man, vilka fördomar man har :P
Jag kan bli PMSig både före, under och efter mens. Ibland startar det redan strax före ägglossningen och sitter i tills mensen är över, tjoho vad roligt det är att vara monster i flera veckor
jag har även grav PMS, ellerja, PMDD egentligen. *suck*
Hej!
Vill berätta att jag har PMDD som är en kronisk sjukdom som man blir sjukskriven för om den är svår som min.
Det finns inget bot, och de flesta läkare är väldigt okunniga i ämnet och har inte riktig förståelse för problematiken.
Det har fortskats mycket i USA men här i Sverige inte så mycket.
Det är inte ovanligt att man skickar kvinnor med denna kroniska medicinska sjukdom till psyk för samtal…hände mig, suck!
Jag har aldrig hört talas om att man skickar folk till psyk som är allergis mot nötter, villket man nu kan jämföra dumheten med tycker jag.
Jag har testat på kemisk väg att med att med hormonet östrogen med hjälp av "synerela" spray, sedan tillsätta en mindre dos med kemiskt östorgen "Femanest" däremellan Provera för att få mens varje kvartal.
Eftersom PMDD innebär att man är överkänslig (allergisk) mot sina hormoner så blev jag jättesjuk när Proveran sattes in, det var som att dra ner en rullgardin och släcka livet.
Jag har slutat med allt och i aug och september tog jag bara synarelasprayen som helt enkelt avslutade all hormon i min kropp och har inte mått så bra på massor av år!!
Man får gå och ta prover på benskörheten när man tar bort all hormon med synarela, men det är det ju värt!
Sen tog synarelan slut, så då fick jag suprecur spray istället, det var en katastrof, jag fick alla biverkningar man kan tänkas få, så det fick jag lägga ner efter ett par veckor.
Nu är jag jättesjuk igen, deprimerad och retlig, svullen, ont i magen mm mm mm.
Jag väntar på att synarelan skall komma på apoteket igen, dom drog ju in den för att det var sprickor i spraykorken, så den finns inte att få tag i. Känner någon här som har över så hojta till! Det spelar ingen roll att den gått ut i datum!
Jag har några flaskor suprecur jag kan hämta ut fall någon använder det. Bara hojta till!
Den som har synarela får gärna hojta till!!
/Andreana 47 ( Haft PMDD i ca 12 år)