Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 7556 ggr
JossanH
0

Styra sin mens

När jag var typ 13-14-15 år så kunde jag "bestämma" vilken dag i veckan jag skulle få min mens.
Visste jag att "den här veckan är det dags" så funderade jag alltid ut vilken dag som skulle passa bäst beroende på gympa eller andra aktiviteter. Vad jag minns så blev det i stort sett alltid som jag bestämde (kanske tom varje gång). Sen började jag äta p-piller och då bestämde dom vilken dag jag skulle få det på.. Nu har jag väl tappat förmågan tror jag.. Eller så beror det på att jag inte har någon koll på när det är dags så jag inte hinner bestämma vilken dag..

Någon mer som kunnat styra mensen så pass?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Cindy
0

Hur menar du att du bestämde när mensen skulle komma? Hur gjorde du? Har inte hört om någon som lyckats med detta av ren tankekraft innan.

Och att ha regelbunden mens, eller ens känna igen när det är dags, när man är så ung är inte så vanligt. Det brukar ta ett par år innan kroppen hittat sin cykel-takt, och man lärt sig läsa av kroppen.

Vänliga hälsningar
Cindy

Aviendha
0

Ja! Fast omvänt :P Varenda gång jag ska iväg någonstans, eller ska träffa killen (särbo) så slår det bannemig aldrig fel Tungan uteFlörtSkrattande

JossanH
0

Alltså jag fick min mens när jag gick i femman. Först var den oregelbunden (tror bara det var bland dom första 2-3 gångerna som det tog lång tid emellan) men efter kanske ett år blev den regelbunden. Jag visste att jag skulle ha någon gång den veckan (säg sista veckan i månaden) och då beslutade jag mig för att tisdagen passade bäst så då fick jag på tisdagen.
Vet förresten att det misslyckades några gånger men antagligen hade jag satt en "för tidig" dag då så då fick jag bestämma en ny dag så då kom det den dagen istället. Jag vet själv inte hur det gick till men jag fick den dagen som passade bäst enligt mina planer :P
Jag hade bättre koll på min mens när jag var en 14-15 än vad jag har nu ;) Tror att jag tyckte att det var en så "stor grej" under skolgången så jag fokuserade mycket på NÄR den skulle komma och när den INTE fick komma…
Kanske det var det det som styrde?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
0

Bevisligen kan man ju styra mycket med ett starkt sinne. Man kan reglera sin kroppstemperaturmed tankekraft tex, så varför inte mensen också?

Jag tycker det låter helmysko men varför inte :) Man ska inte underskatta kroppens egna förmågor.

Men med p-piller tyckte jag att mensen kom väldigt exakt! Hur menar du att din mens är oregelbunden nu? Min kom alltid på 2a sockerpillret, utan undantag, i 6 år.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Karmatarerskanise
0

HAha låter onekligen kul ;)
Och nej, jag har aldrig kunnat styra min mens med tankekraft.

JossanH
0

#4 Nej den är inte oregelbunden nu men den kommer ju inte på exakt dag nu för tiden och jag har dålig koll på exakt när den ska komma nu.. Antar att jag inte bryr mig så mycket.

Jag vet inte om jag vill kalla det för tankekraft, var nog mest så att jag tyckte att det var så jobbigt att ha mens då att jag liksom styrde det med kroppen.. Eller nåt ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mona22
0

Jag kunde också styra min mens när jag var yngre men nu med p-ring vet man exakt när den kommer så det är bara planera efter den, men det är inte så hemskt att ha mens om man ska någonstans, så jag ställer inte in för den skullTungan ute