Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 8251 ggr
LaSadie
0

som uvi men ändå inte...

Jag har lite problem, eller iallafall ett ganska påfrestande problem.

Kände i måndags att ngt började bli knas där nere. Trodde först att det skulle vara Svamp, men senare på kvällen kändes det mer som uvi. Hinkade i mig tranbärsjuice under kvällen och tänkte bara härda ut/häva infektionen.
Så i tisdags så kändes det ska man säga bättre,men inte helt okej och sedan har det fortsatt att kännas samma sak.

Det tränger inte på så vidrigt som det brukar göra, men går på toa oftare för jag dricker en massa vatten och transbärsjuice. Samt det svider lite när jag är på toa. Hade en liknande upplevelse för en månad sen kanske, där uvi provet visade ingen infektion Obestämd

[Tassy]
0

Jag har samma grej, vet itne vad det är. Fick till och med prova en kur mot UVI iallafall, hände inte ett skvatt. Fick prova en annan antibiotika också, fick bara ont i magen. Snart ett år senare är eländet kvar och ingen har nåt svar. Inga prover visar nåt, och allt ser fint ut där nere. UL ser också fint ut, trots smärtor i livmodern och en svullen + ömmande äggstock. (som jag misstänker inte hänger ihop med svidande kisseri men nämner det ändå, har funderat på att skriva här ett tag Tungan ute)

LaSadie
0

Stackars oss Rynkar på näsan

[Fiction]
0

Klamydia? Mycoplasma genitalium?

Har du testat dig mot könssjukdomar? - Gör't!

Jag upplevde nämligen att det var på exakt detta vis när jag fick både klamydia och mycoplasma genitalium; jag var van vid UVI, men kände inte riktigt igen sjukdomsbilden, även om den påminde mkt om den.

[Tassy]
0

Jag funderar på att bråka till mig ett test om mycoplasma. Klamydia har dom testat så jag kräks topsar och borstar snart Tungan ute

LaSadie
0

Har haft samma partner i 5 år och litar på att han inte gjort något. Men om jag inte hade en partner skulle jag testat mig mot klamydia.
Den andra känns lite bekant då jag även fått mer flytningar, men samtidigt är det den tiden i månaden som jag får mer flytningar.

[Fiction]
0

#5 I detta läge, när du har så tydliga besvär som du har, tycker jag att du får gå emot dina principer och testa dig ändå.

Båda gångerna jag själv blev smittad, var jag i förhållanden. Den ene killen blev smittad av en tidigare partner och förde smittan vidare till mig på så vis. Den andre? Ingen aning, faktiskt. Han höll fast vid att han inte hade varit otrogen med någon annan och, efter att jag hade ringt runt till diverse gynekologer för att få reda på hur mycoplasma genitalium verkligen smittar, visade det sig att samtliga hade olika uppgifter - vissa sade att den enbart smittar sexuellt och andra sade att det kunde uppstå även på annan väg. Ja, inte vet jag…

Det är dock din skyldighet - om inte annat, så gentemot dig själv - att testa dig när du har så tydliga symptom som du har. Här finns inget utrymme för att vara naiv, det skadar bara dig själv i längden.

LaSadie
0

#6 True true. Eftersom det ändå blir en tripp till gyn. så kan man lika gärna ta hela paketet ^_^

[Fiction]
0

#7 Lycka till och hoppas att de kan hjälpa dig med att bli kvitt besvären! Glad

Ylva_87
0

Jag har liknande besvär och haft senaste 5-6 åren. Jag använder detruzitol och det mildrar symptomen så att jag blir i princip bra :)

LaSadie
0

Kanske en lite uppdatering. Efter samtalat med sjukvården så ska jag testa för klamydia och mycoplasma genitalium. Men samtidigt så har jag uvi, och hade det förra gången med. Så nu äter jag medicin och hoppas de verkar snart.

[Fiction]
0

#10 Bra att du tog tag i det. Lika bra att testa iaf, så slipper du oroa dig sen. :)

LaSadie
0

jupp, hade samma tanke.