Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 5022 ggr
examynia
0

huvudvärk..

är de nån mer än jag som har problem med ständig huvudvärk? det känns som att jag sitter i ett skruvstäd å skulle vilja borra ett hål i skallen för att släppa på trycket.. är en sån hemsk tryckande huvudvärk.. läkarna har inte gjort nåt innan för dom kan inte hitta något.. så dom är uteslutna här.. har fått tid till ett annat ställe där dom ska kolla nacken å ryggen åxå å se om de kan komma därifrån..

men de jag kom på är att de kanske kan vara mina mini piller? kan de vara så att man får sån här hemsk huvudvärk av de?

nån som har samma problem med huvet eller som har haft å har något råd att komma med..? (ska tillägga att receptfria värktabletter inte hjälper det minsta, kanske finns nåt annat någon kan rekomendera som jag kan testa?)

Kickilu
0

Jag kan känna igen mig i det du berättar men för egen del tror jag det beror på stress eller spänning. Har även ont i nacken. Visst är det helt otroligt jobbigt att alltid ha denna skallebank.

examynia
0

ja man kan ju inte fundera normalt.. jag tror att de beror på att något är fel i nacken på mig efter en olycka men jag har haft smärta som varit starkare å den har tagit över huvudvärken.. men nu när den värken är borta så har huvudvärken kommit tillbaka med råge.. å de är hemskt.. hopps verkligen att de går att göra något åt de för de är så hemskt jobbigt..

examynia
0

Fungera*

nagithas
0

Du kanske spänner dig omedvetet eftersom du berättar att du har värk tidigare. Huvudvärken kanske kommer därifrån. Då jag känner mig stressad eller pressad så drar jag upp axlarna omedvetet till öronen vilket gör att efter en timme eller två så får jag hemsk huvudvärk som alvedon eller panodil inte hjälper på. tänk på hur du går och hur din hållning är.

Annat fall så hoppas jag att du blir av med den och att läkarna kan ge dig något smärtstillande som fungerar.

Annars kan du alltid prova med att käka full dos alvedon 1 g och sedan ta en 400mg ipren, alltså blanda de två. Kan fungera bättre, har du inte provat så gör det. Det funkar till min ryggsmärta och enbart två alvedon fungerar inte alls.

examynia
0

#4 ja de kan ju va så att jag spänner mig åxå en del tror ju att de sitter i nacken på mig.. så den ska jukollas med magnetröntgen osv.. men jag kan ju testa de du sa.. tack=)

nagithas
0

tala gärna om ifall det funkade :P

examynia
0

de gör jag i såfall;)

Mosaik02
0

har du kollat synen?

är det första jag tänker på för det kan ge huvudvärk

examynia
0

#8 jag har redan glasögon å linser så de är nog inte de som är problemet..

Cindy
0

Kläm dina ögonbryn. Ömmar det som muskelvärk är det mycket troligt spänningshuvudvärk du har. Sådan kan bero på allt från stress till oergonomisk belastning till muskelinflamnationer i nacke/rygg.

En massage eller besök hos naprapat kan i så fall göra underverk!

Vänliga hälsningar
Cindy

examynia
0

#10 jag gick hos kiropraktor å då funkade de.. men nu sist gjorde de inte de alls.. vet inte ifall jag knyckte till de igen så att de la sig fel direkt igen… men har tyvärr inte råd med de igen som läget är nu . så får helt enkelt se om dom jag ska til li januari så får vi hoppas att dom kan hjälpa mig..

Mitralis
0

#11 Sjukgymnaster koster 80 kr och efter 900 kr ger det frikort.

examynia
0

#12 ja sjukgymnaster går på de.. men inte kiropraktorer då dom är utanför landstinget eller vad de heter.. men dit jag ska i januari till i januari tillhör frikortet så de har jag redan hehe

Mitralis
0

#13 Fast mina sjukgymnaster knäcker ocksåGlad

examynia
0

#13 jasså? lyx.. tror inte att dom gör de här:/