Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 8505 ggr
LCHF-tina
0

Bröstfrågor!

Hej,

här kommer lite bröstfrågor, har inga tjejkompisar att fråga om detta och ingen mor/systrar heller så vänder mig hit!

Jag har alltid varit smal med stora bröst, runt 50kg och D-kupa, från att jag var 15 år till 20+ var brösten hårda, kändes som att det var mycket körtlar och grejer i. De stod upp ganska mycket när jag låg ner. Nu på senare år har brösten blivit mindre, A-B-kupa ungefär och inga körtlar som känns. De är helt platta när jag ligger ner, rinner iväg åt sidorna liksom. Jag är 25+ år, brösten hänger inte men de är _väldigt_ mjuka, är det här normalt? Hur kommer de sluta?

Jag har ätit minipiller/p-stav konsekvent i 10 år, ingen ändring där. Jag styrketränar hårt men de har jag gjort i många år, så ingen ändring där heller… är det åldern? Blir brösten såhär redan i 25års-åldern? Varför krymper dom? Jag gick från 70C till 70B på ett år och nu känns nog A-kupa mer lagom…vad händer?

Salladshataren
0

Brösten ändras sig hela tiden när man växer. Man är ju knappast fullvuxen vid 15 års åldern Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[Fiction]
0

Hm. Jag tycker att det låter som ngt hormonellt i ditt fall. Vet dock inte med säkerhet.

LCHF-tina
0

Fiction: tack för ditt svar :) Det som är konstigt är ju att jag haft pstav/minipiller i 10 år med _exakt_ samma hormon! Jag har inte heller gått ned i vikt, låren och magen är exakt likadana som när jag va 17, men brösten bara krymper och blir mjuka som två tygpåsar….

Cindy
0

#3 Ditt nick skvallrar om en kostomläggning…? Du har inte sett samband mellan när du började med LCHF och bröstens ändring?

Vänliga hälsningar
Cindy

LCHF-tina
0

Epicindy: Mjo du kan ha helt rätt… jag har LCHF:at ett bra tag men inte flera år… man ändrar ju sina hormoner lite med LCHF, men tråkigt att brösten skulle bli såhär av de :/

Cindy
0

#5 Själv fick jag större bröst när jag åt strikt LCHF. Men det är ju en hormonstabiliserande kost, så det är inte konstigt att man reagerar olika.

Vänliga hälsningar
Cindy

LCHF-tina
0

aha, det kanske kommer :D hoppas kan man ju alltid^^

pyromanen
0

Jag tycker det låter som en mycket stor förändring från D till nästan A. Om jag förstått rätt att du väger samma ?  Har alldrig hört talas om bröst som krymper i unga år av annan anledning än viktnedgång.

Tycker du ska fråga en läkare!

LCHF-tina
0

pyromanen: Ja visst är det märkligt! Det är faktiskt en extrem skillnad, från D till nästan A med exakt samma vikt… de måste ju vara något med hormonerna i alla fall?

[Fiction]
1

En sak slog mig just: Genom att äta LCHF, borde du rimligtvis ha minskat i fettmassa samtidigt som du kan ha ökat mängden muskler i kroppen. Jag förmodar nämligen att du, i likhet med andra som äter denna typ av kost, är tämligen noggrann med att få i dig proteiner.

Lägg därtill det faktum att muskler väger mer än fett, vilket gör det fullt möjligt för dig att behålla samma vikt trots att din kroppssammansättning har förändrats.

Bröst består ofta till stor del av fett (inte alltid, men oftast), så voilà: mindre fett - mindre bröst.

En hypotes, bara.

pyromanen
0

Om jag förstått det rätt är det vanligt att snarare få större bröst av LCHF.

LCHF-tina
0

Fiction: Jag tror att du har helt rätt, det måste vara något sånt - hittar ingen annan förklaring…

pyromanen: mjo kanske, men de gäller inte mig :/

min blogg

nagithas
0

Du tränar styrketräning en del också, LCHF kost och träning=mindre bröst.