Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 6243 ggr
Kaninisen
0

Oro - gravid?

Okej igår gick det lite hett till. Vet inte om det räknas som sex men den (haha jag skäms för mycket för att säga snopp/penis/kuk) va bara inne lite, alltså typ bara toppen av den i kanske 30 sekunder. Jag stoppade sen allt för jag vill inte ha sex med någon som jag inte älskar så jag insåg att jag skulle ångra ifall vi gjorde det helt. Men det gick som sagt lite längre än vad jag planerat och det som hände hände utan kondom…

Nu vet jag inte.. vi höll inte på speciellt länge MEN han hade inte kondom. TROR inte han kom (har inte vågat fråga än, ska göra det innan måndag om jag måste till UM). Rädslan finns ju tääänk om man blir gravid och blabla.. lite svårt för andra att veta kanske men hur stor är risken? Borde jag åka till UM på måndag och ta ett akut ppiller för säkerthets skull?

[Tassy]
0

Risken finns ju alltid, även om sannolikheten inte är stor alls.

Man märker när killen kommer Flört massor av kladd…

Kaninisen
0

#1 Pratade med honom igår och han sa att han inte kom, men sen läste jag någonstans om försats… förstår att risken inte är stor men man blir ju lätt orolig, det finns ju ändå en risk att det är ngt.

[Tassy]
0

Ja det är försatsen som kan ställa till det, men det räknas inte som att killen kommer Glad

Förstår att du är orolig, men du kan ju alltid rådfråga på UM och rekommenderar de dagen-efter så ja Glad

Cindy
0

Ja försats kan innehålla levande spermier, men du skulle troligenhamna i Guinness rekordbok om du lyckades bli gravid av 30 sekunder utan utlösning. Tror inte du behöver oroa dig.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Fiction]
0

Hehe, jag instämmer med föregående talare. Flört

pyromanen
0

Även jag instämmer med föregående två talare, även om jag varit en sån som haft väldans lätt att bli gravid.  Men se till att det inte händer igen, att det förhoppningsvis går bra én gång innebär inte att det går bra fler gångar! (nu lät jag som en riktigt jobig mammatyp va Skäms,

Mosaik02
0

jag skulle nog vara lite mer försiktig och säga att det vore nog en god idé att du även gör ett graviditetstest om några veckor för säkerhets skull

och oavsett om du får mens som vanligt så kan man vara gravid

har man slarvat med att använda skydd när man har sex så är det alltid en god idé att vara lite paranoid och testa för säkerhets skull så slipper man stå där med skägget i brevlådan Tungan ute

Kaninisen
0

#6 Nej inte jobbig mamma, utan en smart en! Skulle aldrig låta det hända igen, nu vet jag ju hur orolig man blir!

#7 Hehe.. nu blev man ju lite nojig igen.