Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 7070 ggr
[Golgadoth]
0

kär men ändå inte..?

Vet inte vad jag känner, det känns som om jag är kär men vet inte om jag är det på riktigt eller bara att personerna i fråga bara är överdrivet snygga..
vet inte om detta bara är nåt typ tillfälligt eller så, för jag känner mig 100% hetero förutom när det kommer till dem här tre personerna.

och grejen är det, att den ena, vi kallar henne för E, går i samma skola och samma linje som mig. Och första gången jag såg henne, vilket var för nästan 1,5 år sedan, så "föll" jag för henne redan då, och så har vi pratat och blivit vänner, och så blev hon tillsammans med sitt ex igen, för att dom ville försöka en gång till, och dem trodde att det var nåt "fel" med det sexuella, och då frågade hon om jag visste nån tjej som skulle kunna delta, eller om jag ville själv.. men det ville jag inte då, anledningen var för att då skulle vi kanske inte vara vänner länger :/ sedan när det tog slut mellan E och hennes kille så fick E reda på att jag varit kär i henne, och då blev allt helt fucked up xD och nu känner jag ingenting för henne längre mer än att hon bara är vän.

Den andra, som vi kan kalla för I, henne har jag med träffat, och hon vet vad jag känner för henne. och det känns typ "skönt" att hon inte dömer en för vad man "är" eller så, henne kan jag prata med om detta utan att känna mig helt knäpp i huvudet, men problemet är att hon är typ dubbelt så gammal som mig, och lite till..

Den tredje.. kan vi kalla för J, och henne har jag aldrig träffat, bara sett på bild och film och så fått ett paket av henne en enda gång, brevväxlat.. och hon är också typ dubbelt så gammal som mig.

Och J och I kan jag inte få ut från min lilla tröga hjärna .__. vet inte varför. Det är bara dessa som jag kännt så här för, men jag känner mig ändå inte som lesbisk eller bi, utan dras ändå mer till killar, även om jag tycker att tjejer är snyggare :/

ah, blev lite långt det här..

Men hur vet man EGENTLIGEN?

Och finns det någon som varit eller är med om samma sak? Eller som över huvud taget haft intresse för någon som är mycket äldre än en själv?
Känner mig udda. :P

Aviendha
0

Måste man veta? Jag tycker du besvarar det hela rätt bra själv; du dras till killar men dessa fastnar också. Det kan vara tillfälligt, det kan vara kärlek, det kan vara bisexualitet. Exakt vad det är beror mest på vad du själv väljer att klassa det som eftersom det finns en uppsjö olika definitioner men bara du vet vad och hur du känner.

Du är inte alls udda på något sätt! Känslor kan ta underliga vägar som vi inte väntat oss alls :) Sålänge du mår bra, gör saker som känns rätt mot dig själv och accepterar dig själv för den du är så skule jag vilja säga att det är suveränt. Då kan det inte bli mycket bättre. Oavsett om du är hetro, bi, tycker om karate eller vad det nu kan vara :)

[Golgadoth]
0

hehe sant :p men, om någon frågar vad man "är", och inte vet vad man är så kan det ju bli lite krångligt, typ :)

Jag har ända sedan jag varit liten dragits till kvinnor, mest för att jag litar på dem mer än män, men jag vet inte om det beror på att jag har vuxit upp med enbart min mamma :)

Nä kanske inte udda att gilla en tjej, menade mest udda att gilla en tjej (eller någon överhuvudtaget) som är mycket äldre än en själv..

Liksom 17 och 31 år är ganska stor skillnad, och det låter inte klokt :P

Jag accepterar mig själv för det "mellanting" jag är, haha, fast jag är typ "rädd" för vad min mamma eller styvmamma ska säga, om dem nu får reda på det.

Cazzos
0

Min bästa kompis träffade en kille på nätet, han tog kontakt med henne förra veckan via Facebook eller msn tror jag, och hon blev typ kär i honom direkt och de skulle träffas men de kunde inte hitta varandra på stan och han det var hans sista dag i Stockholm så de träffades aldrig och nu säger hon att hon har ångest för att han typ gjorde nåt med en annan tjej, vet inte riktigt vad som hände men han var typ med en annan tjej samtidigt som han snackade med min kompis och sen så känner jag att hon är avundsjuk osv..

Men du ska inte vara rädd för dina åsikter eller din sexualitet, under tonåren så skiftar det mycket så man vet aldrig vilken sexualitet man har.

Cindy
0

Jag är bisexuell, men har bara haft heterorelationer och några enstaka flörtar med tjejer. Skulle nog hävda att jag är mycket kräsen vad gäller val av partner (såväl tillfälliga som långvariga), och eftersom det finns färre flator än heteromän så har jag helt enkelt oftare fallit för killar.

Man behöver alltså inte känna att man inte är bisexuell bara för att man faller för enstaka tjejer, men oftare för killar. Det finns ingen procentuell sats man måste uppfylla för att få kalla sig för bi.

Jag skulle helt fräckt hävda (i egenskap av gammal och vis Flört) att du är ung, inte sexuellt förvirrad. Det är helt normalt och okej att vara kär i flera personer samtidigt, oavsett personernas kön och ålder. Lägg inte så mycket energi på analysera varför du känner som du gör, låt det bara hända och se vart känslorna för dig!

Själv har jag fått höra "jag älskar dig även om du är lesbisk ibland" av en familjemedlem som är homofob. Det tog några år för denne att smälta min läggning, men som allt annat vänjer sig människor som älskar en vid hur saker är bara de får lite tid på sig.

Har också fått frågan om jag och min bästa väninna (som också var bi) var älskarinnor, varpå jag asgarvade eftersom det aldrig ens slagit mig! Jag svarade "tänder du på alla dina killkompisar?" och det tog skruv. Hon hade helt enkelt aldrig tänkt tanken att homos/bi inte skulle kunna vara lika kräsna som vilken hetero som helst.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Golgadoth]
0

#3 tråkigt att det hände med din kompis, men hon borde ju inte ha ångest för nåt hon inte har gjort.. :/

#4 Hm, jo jag tänkte på det där, men så ung är jag ju egentligen inte. XD fyller 18 om ett halvår^^ men ja, visst kan du ha rätt i det du skrev. : )
Här i eskilstuna har dom flesta lesbiska tjejerna det utseendet jag inte tycker är fint, medans dem heterosexuella eller bisexuella är så snygga så att jag blir ful i deras ögon ;D
haha det där med "jag älskar dig även om du är lesbisk ibland" var ju nästan lite gulligt för att komma ifrån en homofob.. x)

Jo klart folk vänjer sig, men tänk om vissa helt enkelt inte bara accepterar att man är vad man nu väljer att vara..?
Brukar se på tv4 fakta om folk som "kommer ut från garderoben" och om det är män som är gay brukar deras pappor reagera typ .. att dom blir förvånade och sedan skäms över sitt barn, är det tjejer så blir mammorna typ äcklade och skäms dem också,

vet inte hur min mamma skulle reagera om jag sade till henne att jag var bi. Men tror hon fattat ändå lite, om jag nu är det, haha..

Har bestämt mig för att vara bi, från och med nästa år. XD
Då har jag flyttat hemmifrån, så då skriver jag ut det på facebook så att alla ser, sen loggar jag inte in på en månad och visar mig inte ute så hinner folk smälta det och glömma ;)

Jo folk tror ju oftast att om två lesbiska/bisexuella tjejer umgås att dom har en relation med varandra :P
min fd klasskompis som var lesbisk, umgicks jag med i perioder jättemycket, och då trodde alla att vi hade nåt ihop för hon var typen som ingen gillade särskilt mycket.. Det var inte jag heller, så därför trodde dom väl ännu mer på det hela =P

Tror att alla människor är kräsna på sitt sätt vad det än gillar för kön, ingen tar ju vem som helst 8)