Känner mig maskulin...
Usch, när jag borstade tänderna nyss, så tittade jag mig själv i speglen. Jag inser att jag har en massa fjun i ansiktet, och det ser ut som jag är skägg 
Usch, jag känner mig maskulin och ser ut som en man med det där fjunet. Jag mår dåligt av detta när jag insåg det. Mitt ex tyckte in om att jag hade fjun runt munnen heller. Utan han ville jag skulle raka mig hela tiden…
Är ledsen över detta, ska läsa om biverkningar på cerazette. Och ska köpa nån hyvel som jag kan använda i ansiktet…
Känner mig så ful 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Så gott som alla kvinnor har fjun i ansiktet - det är enbart naturligt. Kvinnor som härstammar från länderna kring Medelhavet, brukar som regel ha mer synlig hårväxt i ansiktet än deras skandinaviska medsystrar.
Utan att ha sett dig, är det dock omöjligt för mig att svara på om din ansiktsbehåring är högst normal eller om den är är vad som skulle anses som "generande hårväxt". Om du oroar dig över detta, tycker jag absolut att du skall ta upp saken med en läkare. Som sagt; ibland är hårväxten enbart naturlig, men i vissa fall kan det vara tal om en hormonell rubbning och detta får du bäst svar på om du rådgör med en läkare.
Men maskulin? Nej du, det krävs mer än så för att vara maskulin. En ryamatta på bröstet och en snopp mellan benen, t ex. Minst! 
Jag kan dessutom gå i god för att det finns åtskilliga kvinnor där ute som vaxar, rakar eller plockar bort generande hårväxt. Det är inte för intet som det kallas just generande hårväxt - och det är förmodligen en av anledningarna till att det talas så tyst om denna typ av hårväxt hos kvinnor.
äsch! du ska se min mustach jag har! den är inget att leka med ;) nejrå skämt åt sido.. men ifall du nu ska ta bort håret, och verkligen vill det, raka inte.. ta en pincett eller vaxa.. annars blir bara hårstråna grövre, sen ser det värre ut!
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Raka inte!! Kommer se grovare ut med tjocka rotter som vaxer ut an lite fjun!
Kanner du att du absolut maste gora nagot, sa vaxa istallet, da blir haren tunnare, farre och mjukare :)
// Amanda
Välkommen till mustachklubben! Fick exakt samma chock när jag upptäckte mina fjun, och tvärpanik när jag såg stråna på stortån.
Ska du ta bort det så vaxa eller ryck med pincett.
Vänliga hälsningar
Cindy
#5 Hihi, samma här. ^^
De där stråna på stortån brukar jag dock raka bort. 
Jag känner precis som du…känner mig okvinnlig. Andra säger Va? Du är ju kvinnligheten personifierad!" Om dom bara visste!!!
Jag har mustasch som jag plockat med pincett dagligen sen jag var 14, långa skägghår på hakan och halsen, fjuniga "polisonger", långa hår på fingrarna, ovansidan av händerna, på samtliga tår och på ovansidan av fötterna. Armar och ben ska vi inte ens tala om…och så har jag en liten mörk "raggarsträng" under naveln.
Min mardröm är att hamna i koma -för att jag skulle se ut som en tonårig pojke på en vecka utan daglig trimning! Misstänker att jag har PCOS…
rakar man å håller på, blir de bara värre, de blir inte bättre. Dock e de inget å skämmas för efter som alla har de mer elr mindre.
Men måste du å vill du, så kommer du få hålla på å raka dej nästan varje morgon efter som håret blir svarte å grövre, så har du tid å ork så gö de ;) (kanske ja som e lat än andra höhö)
Men känn dig inte okvnnlig!, de är ju en del av våran kropp!

Fjun i ansktet är normalt. Själv är jag väldigt hårig om underarmarna och klår en del killar med det håret ;)Inget jag bryr mig om och jag skyller på det väldigt lilla spanska blodet i mina ådror som gör det.^^
Vi slipper i alla fall de där långa tjocka öronhåren som killarna får, eller PÅ näsan som gubbarna. Jag får tvångstankar om att plocka fram pincetten när jag ser sådana! ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy
Och jag som i hårdiskussioner här brukar skryta med att jag inte rakar bort något hår har förstås också mustasch. Och faktiskt, såhär års när man blir lite blekare i huden och håret blir lite mindre solblekt då syns mustaschen mer än annars och jag kan störa mig såpass på det att jag plockar bort några strån. Tycket det gör för ont att plocka alla, så jag tar dom värsta stråna med pincett… dom längsta, mörkaste. Sen får det duga. Sålänge gubben är mer skäggig än mig är det väl OK 

… och här är en till
Jag förstår att du känner dig ful och maskulin, men du är verkligen inte ensam om att ha hår i ansiktet. De flesta tar dock bort sina fjun, så man ser det sällan.
Själv vaxar jag eller använder lite Veet (hårborttagningskräm) i ansiktet några gånger i veckan. Har gjort det regelbundet i några år och det är helt klart värt mödan tycker jag.
Jag har testat att vaxa mustachen och på kroppen, men jag får fula röda bulor med inåtväxande hårstrån. Inte snyggt. Så i ansiktet använder jag pincett och till resten av kroppen rakhyvel.
Min man har INGEN aning om att han gift sig med Chewbaccah ha ha

men! mer eller mindre alla tjejer har ju för fanken hår över precis hela kroppen= inte för fem öre okvinnligt, tvärt om!
sen får man så klart göra hur man vill med hårborttagning men som sagt, nästan alla är håriga! åh blir så trött på att helt naturliga och oerhört vanliga drag ska ses som udda.
Jag har mycket fjun på överläppen och på sidorna i ansiktet.
Tänkte mycket på det ett tag, men nu bryr jag mig inte. Har bara låtit det vara (utom en gång då jag blekte det, det gjorde så att man såg det MYCKET MER)
. Aldrig någon som sagt något om det heller, och inte orkar jag lägga ner tid på att ta bort det. Räcker gott och väl med benen 
Jag ska väl egentligen inte skriva, jag har knappt hår ens på benen och det är jag riktigt glad över MEN inte ska du behöva raka dig, dumma kille! Han får väl ta dig som du är.
Sara
Att din kille inte accepterar dig som du är så är mitt tips bara att skita i honom 
Jag har mustasch men ingen märker något men jag tycker att det ser bajsigt ut, har inte Charlie Chaplin mustasch men det är några hårstrån över läppen..
Vaxa, gör laserbehandling, noppa! Skada dock inte huden för mycket annars kommer du att ångra dig.

#19 och 20 Ni läste fel, han är mitt ex…
#21 Jaha, förlåt XD
Men varför bryr han sig om ditt utseende om han är ditt ex? Bor ni tillsammans elr umgås ni fortfarande eller vad? 

#22 Han brydde sig när vi var tillsammans.
#23 Jaha. Vem var det som gjorde slut och varför? Det var väl inte pga detta?
#24 det är inte något som angår någon annan än henne och honom.. tycker jag i alla fall.
Små stjärnor lyser också i mörkret.

#24 Inget som hör till denna tråden och jag vill inte prata om det.
Jag ser ut som kusin DET från familjen Addams
Har långt hår på armarna och benen OCH bikinilinjen
Raggarsträng har jag också, plus att jag får mörka rätt så kraftiga hårstrån vid ett ärr på hakan och på ett par födelsemärken på kinderna samt på halsen. Brukar plocka bort de jobbiga håren i ansiktet med pincett. Armarna har jag gett upp och lärt mig leva med. Mina håriga ben och fötter brukar jag epilera eller raka på sommaren när jag går i kortbyxor och har öppna skor. Under armarna rakar eller epilerar jag också större delen av året.
Bikinilinjen med omnejd brukar oftast lämnas orört såvida jag inte ska ha på mig bikini eller baddräkt!
Jennie

Såg Arga Snickaren och i det här avsnittet så är det en kvinna som har en rejäl mustasch och hon verkar inte skämmas över det
Jag har också en himla hårväxt. Dock har jag ljust hår men har en ordentlig raggarsträng på magen och ganska mycket fjun över hela kroppen :)
Stårtåna ska vi inte ens tala om! Det kan man fläta haha
Sajtvärd på Iller.ifokus

det borde fan i mig vara lag på att alla kvinnliga lärare och går i kort klänning med håriga armhålor o ben jämt så all barn inser redan från början att dom inte är onormala när dom börjar bli håriga. det verkar ju som om väldigt många knappt har en aning om hur en genomsnittlig orakad person ser ut!
Jag har också "musche" och ligger i släkten för min del. Kommer ihåg i högstadiet när jag hade mer "skägg" än min pojkvän xD
Men att raka kan jag inte rekomendera, dels blir det stubb och känns sträv och dels syns det tydligare sen.
Något jag kan rekomendera dig om du vill göra något åt det (jag gör på detta vis) är att köpa Veet Wax stripes för ansiktet. Det är små färdiga vaxremsor som man använder - väldig smidigt och inget kladd :)
Det står att man kan värma remsorna i händerna några sekunder, men enklast och smidigast är att ta typ hårtorken och blåsa med några sekunder bara så de verkligen blir varma och lite lagom kladdiga.
För mig går det åt 1-2 stripes till att ta mustachen och lite under läppen, det är 20 stripes i ett paket och kostar ca 60 kr.
Så här ser paketet ut, finns på kicks och säkert de flesta matvarubutiker som har vax.
Hakuna matata!
#30 du har en poäng där!
#33 Tror nog inlägget syftade på att lärarinnorna skulle ha mer kjol för att visa upp sina håriga ben för att inte barnen skulle få en skev verklighetsuppfattning, men visst tycker jag att det då även skulle gälla föräldrarna.. Och allt annat som undervisar barn till att tro att det är fel att vara hårig, ha små bröstm vara tjock etc..
Sajtvärd på Iller.ifokus

#33 haha, nu är det verkligen uppochnervända världen. En lärarinna utan kjol! Ja jag säger då det, dagens ungdom;)
Ja har en liten mustach men den vaxar jag bort själv med Veet, skitbra :)
Man kan gå till t.ex. ungdomsmottagningen och kolla om man har onormalt värde av ngt? Tror de var typ mer såna killhormoner som då gjorde att man fick mer hår än vanligt, ja gjorde de men de hade ja inte. Har man de så får man billigare när man ska laserbehandla om man nu vill de :)