Tips på bra epilator?
hej :) Har bestämt mig för att lämna rakhyveln bakom, och köpa en epilator istället. Någon som har tips?
Jag vill att den ska vara relativt billig och den ska rå på håret under armarna och bikinilinjen. Den ska dessutom kunna ta så korta hår som möjligt och vara sladdlös.
Behöver inte ha en massa special funktioner osv (desto enklare desto bättre kan jag tänka mig) och den behöver inte heller gå att använda i duschen :)
Epilator är väldigt smärtsamt har jag hört från många runomkring mitt område.
Har du testat att vaxa?

vaxat har jag gjort, och kan inte tänka mig att det gör mer ont att epilera (samma princip, rycka dän håret). Epilera är dock smidigare ;)
det viktiggaste är egentligen att den tar alla hårstrån och så korta som möjligt. Någon som har en idé om en bra epilator?

Jag har en Braun Silk Epil som jag ar valdigt nojd med! :)
// Amanda

#3 Tack :) Ska kolla lite mer på den..

#1 Jag har testat båda och föredrar epilator. Om jag skulle vaxa istället skulle jag vilja göra det hos någon professionell. Har dock funderat på att testa sugaring.

#5 Det är himla svårt att få till rätt på vaxet. Har försökt många gånger, men har aldrig riktigt lyckats :P

#6 Det är ju risken x) Jag har ju en epilator så det är ju ingen panik direkt för mig :)

Har kollat runt lite, ooch läst att Braun xelle är super, så det blir nog en sån :P

Vad är skillnaden på braun silk epil xelle 5270 och 5170?