Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 7089 ggr
Cazzos
2010-10-03 15:54
0

Rakning

Jag har skrivit i en annan artikel om DermaSeta men den är jag så missnöjd med.. får röda prickar över hela benen där jag har använt manicken och det kliar i flera veckor..

Använde den igår och det blev samma resultat; röda prickar som kliar.

Jag hade fortfarande några hårstrån på benen som manicken missade för att det började svida när jag var halvvägs med den så idag så tog jag tag i rakhyveln och satte mig i badkaret och rakade benen. Jag använde schampoo istället för riktigt raklödder & det fungerade bra tycker jag.

Det här är förstås den första gången jag rakar mig och jag funderar på att fortsätta med det. Efteråt så smörjde jag in hela knät (vaderna & smalbenen) med oparfymerad mjukgörande kräm från ACO.

Prickarna är kvar men det svider inte lika mycket som när jag smörjde in mig med kortisonsalva. Skrattande

parlan84
2010-10-05 13:33
0

Jag rakar också med vanligt tvål och vatten. Tycker det är lättare när man inte har en massa skum överallt Foten i munnen

chade
2010-10-05 14:01
0

testa dom där rakprodukterna från rfsu.. dom skummar inte när man använder dom. man kan även använda dom på intima ställen också.
Finns även typ krämer som man har på efter man rakat för att förhindra röda prickar och innåtväxande hårstrån.

När jag började använda dom grejerna så har jag inte haft problem med prickar eller något annat!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Musiken
2010-10-05 15:49
0

och jag anvander balsam :) glider finfint och inget skum i vagen.

Se ocksa till att rakbladet ar rent och varmt sa blir det skarpare.

rebelme
2010-10-05 22:02
0

jag har en EFI. de ä med tvål runt.. den tycker ja funkar super de enda som behövs ä vatten..

Cazzos
2010-10-06 00:11
0

Jag kollade på Apotekets hemsida efter rakhyvlar, hittade 5-pack för 29,50 kr. Men den fanns inte i det närmsta Apoteket som jag kunde hitta när jag åkte dit idag.

Kunde inte hitta några rakhyvlar alls. På KICKS så har dom rakhyvlar men det är mycket dyrare där.

Mamma blev sur på mig för att jag rakade benen och tycker att jag håller på med något "komplex" att benen måste vara rakade osv osv. Mina ben börjar bli bättre nu efter den där manicken (DermaSeta) men jag vet inte vad jag ska raka mig med nästa gång…

Aftershave krämer på KICKS kostar över 300 kr.

Gudris
2010-10-07 14:48
0

#5 Undvik allt för billiga, sånna med bara ett eller två blad, de är bara skräp :)

Cazzos
2010-10-07 21:35
0

#6 Första gången jag rakade mig (lördags tror jag?) så hade jag en rakhyvel med två blad, fungerade bra tycker jag.

Det var någon billig rakhyvel i en rosa påse med typ 50 st rosa rakhyvlar i påsen..

Gudris
2010-10-08 01:08
0

#7 Ja funkar det för dig är det ju bra förståss, för mig funkar de inte det minsta xD Jag bara skär mig…

freudiana
2010-10-08 12:26
0

Behövs absolut inte nån dyr aftershave eller raklödder! Går finfint med tvål och att smörja med hudkräm efteråt. Annars kan du testa att sno lite raklödder av pappa/brorsan he he

Cazzos
2010-10-10 00:40
0

#9 Min bror är 32 år och bor i en egen lägenhet och han har två barn.

Min pappa bor inte med mig och mamma, har ingen kontakt med honom längre.

Så jag får väl köra på hudkräm som återfuktning xd

Cindy
2010-10-10 04:08
0

Tänk på att engångshyvlar är just engångs! De blir slitna fruktansvärt snabbt.

Använd olika hylvar till armhålor, ben och bikinilinjen, det kan göra stor skillnad i röda prickar.

När jag rakade (epilerar rubbet numera) så hade jag på desinfektionsgel efteråt och sedan hudkräm. Det plus olika hyvlar och noga med att byta blad när dr blev slöa, gjorde att jag slapp prickar.

Vänliga hälsningar
Cindy