Dumma händer/armar!
På senaste tiden jag har börjat tappa otroligt mycket saker när jag bär på dem. Det är andra dagen i rad nu jag tappat min kaffemugg på morgonen. Satt helt stilla och skulle vända på mig lite och då släppte jag direkt greppet om muggen och fick kokhett kaffe på mig. Andra gånger så tappar jag pennor, bestick och böcker, mina händer bara släpper greppet helt plötsligt.
Folk tycker jag överdriver när dom exempelvis ber mig hämta dricka eller kaffe till dem och bara häller upp halva muggen. Men klarar inte att det är mer i muggen än så, för då spiller jag bara.
Jag har alltid varit otroligt skakig av mig i händer och fötter, men nu börjar detta gå till överdrift.
Mina föräldrar anser att jag bara inbillar mig hela tiden, men gör jag verkligen det?
Hur ska jag "lära" bort detta? Kan man på något sätt träna händerna så dom slutar skaka och släppa greppet om saker.
Det låter inte riktigt som det ska.
Jag hade besökt en läkare för ett utlåtande och kanske en remiss till någon neurolog.
Om inte annat för att få bort min oro.
/Maria
#1, Men hur ska jag göra när mina föräldrar inte tar mig på allvar (är under 18)?
Har tagit upp massa saker just nu, min hörsel, min vikt, mitt problem med halsmandlar. Dom kommer nog inte bli så glada om jag tar upp detta också 
Vad är det för föräldrar du har
Går du i skolan så sök till skolsköterskan i första hand.
/Maria
Det kan man ibland undra. Men dom tror att jag går till läkaren vid minsta kramp eller smärta.
Får prova att gå genom henne.
Men vad kan det vara som gör att mina händer gör sådär?
Hmm ingen aning, men börja tala med skolsköterskan…kan ju vara ngt övergående…el ngt som har att göra att du kanske växer! Ingen panik, men ta tag i det!!!

Finns många orsaker till varför händerna skakar…
det kan vara panikångest, parkinson med mera… vid koffein/nikotin beroende kan man skaka om man har abstinens (även alkohol/drog abstinens kan ge skakningar)
Hittade även denna text (kopierad från en annan sida)
Vissa personer kan dock få en mer besvärande sorts darrningar, som kanske debuterat redan i ungdomsåren. Denna variant brukar benämnas (benign) essentiell tremor och vid denna typ finns det hos vissa ett ärftligt inslag (familjär essentiell tremor). Även denna variant förvärras vid oro. Symtomen är oftast lätta till måttliga, men kan i vissa fall vara handikappande (framförallt socialt). Vissa situationer upplevs ibland som genanta, ex. namnunderskrift när någon tittar på, äta med bestick på bjudningar osv.
Tycker du ska ta kontakt med läkare alt. skolsyster
Lycka till!