Narig armbåge?
Vad gör ni när ni får sådana?
Min ena armbåge är helt normal men den andra är liksom delvis fnasig/narig.
Sara
Jag har inte nariga ställen, men en generellt mycket torr och skör hud. Smörjer in med Canoderm efter alla duschar o bad, och är jag extra torr kör jag Locobase Repair som är superfet. Den kanske kan hjälpa dig? Finns på Apoteket.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag smörjer alltid oxå in mig. Har provat flera feta alt återfuktande krämer. Inget hjälper.
Har hört om citron osv men blev osäker.
Sara
jag smörjer med sterisol när det är narigt. "elefanthuden" försvinner vpå nolltid! Feta krämer hjälper inte på mig trots torr hy.
# 3 Vad är det och var köper man det?
Sara
Jag får sällan torra armbågar, men de fåtal gånger det fnösar till sig brukar det funka med vaselin eller helosansalva.
_No way! Yes way!

Jag har en superenkel, hemmagjord salva som jag använder på torra armbågar, fötter, läppar, överallt. Iom att jag undviker siliconer och mineraloljor är det nästan lättast att göra egen salva hemma.
Sterisol är en parfymfri hudkräm som är speciellt framtagen för allergiker och de med känslig hy. Den finns på ica 
Den är väldigt "blöt" och svalkar jätteskönt, och lämnar inte obehagligt klibb eftersig som många feta produkter gör.
http://www.hudskolan.se/index.php?id=111
Det är body lotion jag använder.
jag brukar smörja med idomi, helosan eller försvsretshudsalva.
vet inte om de ä de bästa men de funkar..
# 6 Intressant! Jag gör en tråd om det så kanske du kan skriva receptet?
Sara