Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 27767 ggr
[Jessica-B]
1

Efterbehandling epilering

Jag gör ett försök här eftersom jag tycker att "kvinna" lät passande.. annars kanske ni har något tips på vilken annan iFokus sajt jag kan posta frågan på? :)

Frågan gäller epilering. Jag har aldrig epilerat mig tidigare, men tog idag beslutet idag att prova och beställde mig en riktigt fin epilator från Braun.

Vad jag undrar är om ni tycker/tror att det behövs någon slags efterbehandlings creme efter epileringen? Och i så fall, vilken sorts creme ska man köpa?

Jag läste nånstans om att en lugnande aloe vera creme kan vara ett bra alternativ efter epilering. De ska motverka röda prickar efteråt tydligen. Vad tror ni om det? Finns det kanske någon särskild creme som är anpassad för efterbehandling av epilering någonstans? Märke, produktnamn osv uppskattas :)

Känner ju till cremer som är anpassade för ben som just vaxats. De borde väl funka på epilerade ben också? :)

Tycker att jag har googlat som en galning på dehär med efterbehandling men jag hittar inget. Hoppas nån vet å har någon rekomendation!

Musiken
0

Jag brukar anvanda fuktgivande och lugnande vatservetter innan epilering (fick dem med epilatorn och bestaller nya genom hemsidan). Da glider den latt, rycken blir inte lika smartsamma pa mjuk och aterfuktad hud och benen blir inte roda :) Skulle anta att det skulle fungera lika bra med vanliga fuktgivande vatservetter/babyservetter.

[Jessica-B]
0

Vilken hemsida beställer du ifrån? :) Å vad heter produkten?

Maria
0

Jag kör med min vanliga från Bodyshop. Bodybutter Oliv i en grön burk.

Helt ljuvlig och funkar bra efter epilering tycker jag.

/Maria

Musiken
0

#2 Jag bestallde fran very.co.uk, men jag tror inte att de skickar till Sverige.

Mandusius
0

Jag använder aloevera. I alla fall något parfymfritt^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Tassy]
0

Jag smörjer mig noga med parfymfri allergivänlig lotion dagen innan bara. Efteråt låter jag huden vila ett par dagar sedan smörjer jag igen. Direkt efter ska man inte kladda på något, det stjälper mer än hjälper Glad

piri-piri
0

#6 Håller med dig, man ska inte smörja huden direkt efter. Jag smörjer varken före eller efter samma dag som jag epilerar.

RuiXue
0

Jag gör inget speciellt efter epilering. Låter oftast bara huden vila.

Jennie

[Jessica-B]
0

Fick faktiskt med ett par våtservetter att använda innan epileringen. :) Tycker i övrigt att det känns bättre att låta huden vila efteråt, istället för att smeta på en massa kräm. Det svider om jag tar kräm trots att den både är parfym- och alkoholfri. För övrigt tipsar jag er nu om min nya älskling "Braun Silk-épil 7 Xpressive - Modellnummer: 7681" Den är skitbra! Skrattande

asmaa
15

Jag har problem med att det blir typ inåtväxande hår efter epilering på smalbenen.. Eller snarare att de lägger sig som en tunn hinna över vissa hårstrån, och jaa, det blir knottror och jag måste pilla upp dem.. Någon som har ngt tips emot detta? Jag brukar försöka använda body scrub lite då och då, men har ej märkt ngn skillnad

Dorkiis
1

jag brukar inte göra något speciellt efter. vist blir det lite röda prickar men de går snabbt bort

[Jessica-B]
0

#10 Skrubba benen med en Svamp med duschkräm på varje gång du duschar så hjälper du hårstråna att tränga ut genom huden. Svampen ska vara lite grov så att den river lite lätt mot huden. Det fungerar bra för mig iaf : )