Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 5357 ggr
bummsan
2010-08-28 21:13
0

Celluliter

Några tips på efektiv redusering av celluliter?

Det ska vara för hemmabruk, finns inga salonger i mitt närområde.

[Kajost]
2010-08-28 22:24
0

Skrubba med nån slags skrubb, helt torrskrubb, och smörj in dig med lotion på utsatta stället :) Sen hjälper det om man liksom masserar med lotionen på celluliterna, då brukar dom ge sig lite grann.

För mig så funkar spikmatta också, sätter fart på blodet, jag vet inte om du har det?

Sen kan man också sova med benen högt, har jag hört, då¨ska typ överflödigt vatten eller nåt sånt rinna bort från celluliterna ;) Ungefär!

Lycka till!
/K

RuiXue
2010-08-29 19:28
0

Finns en del krämer som säger sig fungera, men då jag inte själv har celluliter (trots övervikt!) så har jag inte testat hurvida de fungerar. Annars en firming bodylotion kan kanske hjälpa. Eller se om inte TV-shop och liknande fortfarande har cellulitbehandlingskrämerGlad

Jennie

[Fiction]
2010-08-29 19:51
0

#2 Tänkte bara inflika (som en parentes) att celluliter inte har ngt med kroppsvikten att göra, trots att alltför mga tycks tro det. Själv är jag snarare ngt underviktig - men har likväl celluliter.

Tänkte att det kunde vara bra att påpeka detta, då jag har hört flera tjejer uttrycka att de tror att de behöver minska i vikt bara för att bli av med sina celluliter.

RuiXue
2010-08-29 21:32
0

#3 Så sant så. Räcker ju med att titta på kändisarSkrattande Jag är väldigt glad för att jag sluppit celluliter hittillsGlad

Jennie

Sara
2010-08-30 03:05
0

Vad jag har hört så bildas celluliter pga dålig blodcirkulation. Så allt som höjer blodcirkulationen är väl bra, typ scrubb, spikmatta, massage osv.

Sara