DermaSeta
Såg en reklam häromdagen på en produkt "DermaSeta" (länk) och jag blev så otroligt nyfiken.
Tror ni att den fungerar?
Jag vill gärna prova, jag har en sån otroligt pinsam hårväxt (inte sådär jättemycket men fortfarande pinsamt) på armar och ben. Och så har jag en liten mustasch som jag gärna vill få bort.
Så, tror ni att den fungerar? Jag är osäker.

Jag har också mycket hår på armar och ben, jag använder Weet, man blir len som en barnrumpa
haha
Annars om man rakar medhårs så slipper man få irriterade hårsäckar.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Tror inte det fungerar på grov hårväxt. Kul om någon testade den och recencerade.
#2 Jag har inte grov hårväxt, jag har väldigt mjuka hårstrån men mycket synliga eftersom att det är så mycket.
#1 Jag vill inte raka mig, det är därför jag är nyfiken på sådana här produkter 
Min syster har nyss fått hem den, ska prova den så kan jag återkomma med vad jag tyckte sedan!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Mona22; att raka medhårs är inget alternativ för mig, det blir kvar för mycket hår då.

#3 prova Weet om du inte gjort det. det är en hårborttagningscreme. Man låter det sitta på ett tag sedan tar man bort det och allt hår följer med. 
#5 Tänkte mest att då slipper man irritationen som blir av rakningen.
#3: Får man fråga varför du inte vill raka dig?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 Hemskt gärna!! :D
#7 Jag vill inte raka mig för att jag vill inte få stubbiga ben när håret börjar växa ut igen.
Min kompis rakade sina ben och det växte ut på minder än 5 dagar och det blev grovt och stubbigt och stickigt och massa knas.

Med weet tar det nästan 3 veckor innan det börjar växa ut
#9 Jag ska tänka mer på vad jag kan använda till min oönskade hårväxt på ben och armar :P
#4 ser fram emot en åsikt! Har också spanat in denna DermaSetagrejen
Nu har vi beställt DermaSeta! Mamma blev nyfiken på det där med fot-behandlingen eftersom att hennes fötter brukar bli hårda osv.
#4 Hur är den? Har du provat ännu?
#12 Nej har inte hunnit ännu, rakade benen igår så de är silkeslena nu också haha, får ta det när nästa stubb kommer… ;)

sjalv tycker jag inte alls om veet! Far hemska utslag och irriterad hud av alla deras produkter. har inte provat det som ts lankade till i forsta inlagget dock
// Amanda
#13 Din syster då? Har hon provat den? Hur tycker hon att den fungerar isåfall? :)
Att vaxa sig är nog det bästa alternativet.

Har hört talas om sugaring, som ska vara vaxning med smält socker. Det verkar bra och jag funderar på att prova det nått tag.
#17 Min kompis använder det, funkar kanon för henne!
#18 Vet du något om leverans under helger hos TVINS?
Mamma tror att den kommer nästa vecka, eftersom att de tar några dagar att få hem den och vi beställde igår!
Det blev ganska dyrt ändå med alla tillbehör som kostade extra. Men mamma är också like nyfiken som jag om hur den fungerar…
Om den inte funkar eller så, så har man väl 30 dagars öppet köp? Eller?
Vi har beställt hem via faktura förresten 
#17 Låter inressant!
#19 Har absolut ingen aning tyvärr haha, har aldrig beställt från Tvins själv.
#20 Din syster då? Hur gjorde hon?
#21 Har ingen koll på det alls, hon bor inte hemma
Fick bara höra häromdagen att hon hade fått den men inte hämtat ut den ännu, så hon ska göra det efter helgen.
#22 Det var en tjej som sa till mig (läste på hennes blogg att hon hade köpt den) att om man använder den på samma ställe för länge så bränner man sig och får utslag! Och att den inte tar bort alla hårstrån osv…
Jag blev så orolig för att jag förväntar mig det bästa från den här apparaten xD
Avin kommer nog idag eller imorgon! Jag är såå exalterad, min mamma skrattar åt mig när jag hoppar runt och tjatar om att avin ska komma så vi kan gå och hämta den!
Jag ska se hur det blir sen… om den inte funkar så ska jag ringa och klaga ordentligt :P

Hur har det gått med provandet?
Jag har använt den en del nu.
Kan inte påstå att den tar bort hår speciellt effektivt, isåfall får man nog hålla på läääänge
Däremot blir huden verkligen otroligt mjuk och len (även håret/stubben blir mjukare) så att använda den enbart för exfoliering samt fila fötterna och smörja huden kommer jag fortsätta med. Men jag kommer nog inte slänga mina rakhyvlar direkt ;)

#25 Synd. Tyckte du att den var värd pengarna?
#26 Nu var det inte jag som köpte den utan min syster, men hon tyckte den var värd pengarna ändå eftersom den var så effektiv på de andra områdena.

#27 Då vet jag :)
Jag läste för några dagar sedan att man inte ska hålla på för länge på ett ställe, annars bränner man sig!
Det var nog det den här tjejen gjorde som jag läste om på en blogg.
Jag och mamma var osams i ett par dagar så vi har inte betalat vilket betyder att vi inte kommer att köpa den eller så.
Ska nog vaxa mig istället, om jag får lov av mamma.. hon är ganska skeptisk om vaxning/rakning. "Det växer ut mycket grövre!"
Det kan jag riskera 

Min mamma har köpt en sån och hon är väldigt nöjd. Hon köpte den mest för att använda till att fila fötterna med. Men den funkade bra till alltihop enligt henne.
Jag själv har inte provat. Men lär väl göra det någon dag. Får se hur det funkar =)
#29: Faktiskt så växer håret ut mycket mjukare när man vaxar sig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag fick ett mail idag att vi kunde hämta den! Eftersom att vi har varit sams i några dagar så sa hon "Ok, vi går och hämtar den".
Jag har prövat den på vänster ben och vänster arm, jag är så otroligt nöjd med resultatet!
Man får hålla på en timme eller mer med att ta bort håret osv men det är värt det 
Jag var inte så noga idag eftersom att jag prövade för knappt 1 timme sedan och jag vill inte störa mamma så mycket eftersom att hon sover.
Alla ni som inte läser bruksanvisningen: LÄS IGENOM DEN NOGA!
Det är jätteviktigt att inte förstöra huden och få brännskador på den, vilket många inte tänker på när de använder DermaSeta.
DermaSeta får 8½ av 10 poäng från mig 
*Det är rödare än på bilderna, ska jag nämna.
Har precis fått hem den och provat, och här är min sammanfattning av den.
Till fötterna: funkar kanon!
Till exfoliering:funkar kanon! huden blir mycket len och mjuk.
Till hårborttagning:Njae..inget jag rekommenderar.får nog gno på bra om man ska få bort alla hårstrån känns det som…
#37 Jag fick hålla på i 1 timme för att håret skulle försvinna.
Om det börjar klia inom 24 timmar så kommer du nog också få röda prickar som jag!
Det kliar sk*tmycket (ursäkta ordvalet) men smörj varje morgon och kväll med Hydrokortison salva (inte kräm) om du märker att det börjar klia eller bli rött!

Jag är nästan sugen på att skaffa en sån där, men är för snål. Dom säger att man får strålande vacker och hårfrihud, men ni säger att den inte är så bra som dom säger. Hm.. Är ändå för snål haha :P
Jag och min mamma köpte en sån men den sög XD till hårborttagning då, har inte provat något annat ;)
Man fick hålla på väldigt länge för att håret ens skulle gå bort och jag fick åsså röda prickar som sved lite å klia.
Mamma läste om den att man får typ använda den väldigt många ggr (kmr ej ihåg hur många men många) innan den funkar helt å håller borta håret -.-'
Jag rekommenderar den inte till hårborttagning. Annars hade det varit en skön rakningsmetod ;)

Det här verkar ju ha samma hårborttagnings funktion: http://www.swissdepil.se/index.html
Den funkar fint för mig men det kräver minst 1 timme för mig att få bort håret på t.ex benen.
Jag fick röda prickar dagen efter som sved och kliade efter några dagar.
Men de försvann när jag smörjde på kortisonsalva varje kväll.
Håret växte däremot ut efter ca 4-7 dagar.

Det är viktigt att smörja sig när man använt denna mackaper.
Man nöter ju på huden, så smörj smörj smörj.