Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 7465 ggr
[Wera]
0

Sockerpillerveckan

Jag började ta p-piller (Novletta 28) 4 juli (hade då bara två dagar med ytterst lite blödning) och har ätit 2 kartor och är inne på andra gången då man ska ta sockerpillerna (dock skippar jag dom) - Men jag missade en dag på första månaden (juli, ungefär i andra veckan) och för att vara extra säker fick jag rådet att hoppa sockerpillerna den månaden och påbörja på en ny karta direkt. Alltså hoppade jag min mens den månaden. Nu är jag som sagt inne på veckan då jag tar sockerpiller. Är inne på dag 4 men fortfarande inte fått någon mens.

Hur länge kan det ta innan man får sin mens under sockerpillerveckan? Orolig över att jag inte fått min mens ifall jag skulle vara gravid? Är risken stor att jag kan ha blivit gravid? Sitter och väntar på min mens :s

Ska på ungdomsmottagningen på tisdag och få fler p-piller och tänker ta graviditetstest då om jag inte fått min mens tills dess. :/

viktoria91
1

När jag tog p-piller brukade jag få mens på 4:e eller 5:e dagen, är du orolig över din mens kan den lätt utebli men gör test för säkerhets skull, du behöver inte vara gravid-det tar tid för kroppen att vänja sig vid p-piller. När jag började så blödde jag en hel månad.

[Wera]
0

#1 Tack för svaret :)
Oj en hel månad :S Min mens slutade inom två dagar efter att jag började ta hormonpillerna. Så om man tänker på det för mkt osv kan mensen utebli?

Ska ta ett test (om jag inte får min mens) bara för att vara extra säker iaf. - Är ganska jollig och oroar mig kanske för mkt hehe ^^

viktoria91
0

#2 Går man och tänker och är orolig för det kan mensen utebli, den kan även hoppa över utan anledning- det gjorde min sist. Gissa vems sambo som var helnojjig?Oskyldig

LitenPyssling
0

Började med Neovletta 28 också.
Precis som du så slutade det blöda efter 1-2 dagar.
Som #1 säger så måste kroppen vänja sig och då är det inte helt ovanligt att mensen hoppar någon gång, kommer mellanblödningar och allt vad det heter.
För mig hoppade mensen de första 2 månaderna trots uppehållsveckorna med sockerpiller.

Men pga att hormon halten tydligen är hög i neovletta så utlöste dessa piller hemska svimningsanfall varje månad och fruktansvärd illamående för min del (tydligen inget som ska bli egentligen men för mig blev det) så bytte till Yasmin.
Men detta är alltså något som inte ska ske!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Wera]
0

#3 Haha ja min kille har redan råkat göra båda sina tidigare tjejer på smällen så han har vart lite nojjig och frågat om jag missat att ta något piller nån dag :P

Men jag är ständigt kissnödig känns det som… :S

viktoria91
0

#5  Nu senast var min mens 19dagar sen, jag gjorde 3 gravtest för att kunna lugna han=PTror man att man kan vaar gravid får man lätt sådana symptomer=P

[Wera]
0

Min mens kom inatt! :) *puh* Hade väärldens mensvärk - kunde inte somna - Brukar vanligtvis aldrig ha mensvärk :S

viktoria91
0

#7 Mensvärk är jobbigt, som tur är har jag inte haft det på ett bra tag.