Genomgått Konisering
Hejsan! Jag genomgick en så kallad konisering i onsdags, dom sade att jag kommer blöda och ha bruna flytningar flera veckor, men redan idag fredag så har det slutat.
Saken är den att jag är så sjukt sugen på min sambo *haha* kan det bero på att dom sa att man inte får ha samlag ?
Går det att ha försiktiga samlag / myssex ändå?
Sedan har jag en annan fråga också, jag ska åka utomlands om en vecka , är det okej om man badar ock så ? Det är saltvatten vilket brukar vara bra för att läka sår =)
Hoppas ni har svar på mina luddiga frågor :D
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus
Alltså vad gäller samlag så var försiktig och använd kondom så att inte främmande kroppsvätska stör nu. Gör det ont, sluta direkt. Men är du osäker så kan säkert sjukvårdsupplysningen ge dig svar på både samlag och saltvatten
Det är deras jobb att kunna svara.
Jennie
Nej, du bör inte ha sex redan. Rekommendationen jag har hört är 4 veckor. Du bör heller inte träna hårt då du annars kan få mycket kaftiga blödningar.
Samma gäller badandet, vänta 4 veckor.
Jag har några gånger i livet rekommenderats att avstå sex under en period och det slår aldrig fel att man är som mest sugen då. Psykologisk effekt, helt övertygad om det! Men som sagt; vänta. Du vill inte ha en förlängd läkning eller komplikationer orsakade av en så dum sak som att du haft sex så kort efter ett ingrepp.
Paulina
#3 Absolut! Det är helt hopplöst, man vill mest bara gråta och skrika ut frustrationen 
#4 Ja! Precis som att man aldrig är så sugen på godis som när butiken stängt, eller oboy när mjölken just tagit slut, bada när det är dåligt väder etc ;)
Paulina
Yes, lagen om allting djävlighet 
Jag får tacka för era svar :D Jag åker utomlands om en vecka, och kommer att bada! Men inte i pool, bara havet.
Sex får jag helt enkelt klara mig utan =( Haha.
MVH Sofia
Medarbetare Akvariefisk.ifokus

# 7 Du ska va jätteförsiktig även med att bada. Har läkarna avrått dig så bör du göra som dom har sagt.
Det är inte rent i havet heller och det är lätt att få infektioner som om det vill sig illa kan bli långdragna.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hittade precis detta på Jönköpings landstings hemsida:
"Efter operationen kommer du att ha sparsamma blödningar och flytningar en längre tid, ibland uppemot 6 veckor. Så länge dessa pågår ska du undvika att bada (duscha går bra), använda tampong och ha samlag."
Så det verkar vara lite olika bud. Ring helt enkelt till kliniken som utförde ingreppet och hör vad som är okej och inte.
Jennie

Ja det är säkert olika bud på olika kliniker. Men jag misstänker att just bad inte är så bra. När man inte ens bör bada i badkar så är nog inte havet rätta stället.
Det är ändock ett ingrepp som är gjort och man ska va extra rädd om sig så allt läker som det ska.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ja, man får tänka på sikt i detta fall, annars är risken att man står där med jobbiga konplikationer kanske för livet, och vad är väl då några veckor utan sex och bad?
Bad i havet är absolut inte så hälsosamt alla gånger som det framställs. Det finns så mycket snusk kort sagt som växer och frodas där och som har en alldeles ypperlig inkörsport hos nyopererade till exempel.