Panik!!
Jag och min sambo är bjuden på hans gammla kompis bröllpo den 10/10 i år och jag undrar vad i hela världen ska man ha på sig! Jag har aldrig varit på bröllop. Kom gärna med tips på någon snygg och billigar klänning då jag inte kommer kommer lägga ut en massa pengar på en klänning jag kr använda en gång. Snygga skor tips tas också emot. ^^
Haha, den dagen jag fyller år (A).
Ta på dig det du känner är bekvämt och som klär samtidigt =).
Du behöver inte klä upp dig så jätte mycket "bara" för ett bröllop, ta något plagg som är snyggt och bekvämt =).
Själv hade jag kommit i hängbyxor och tröja - dock de snyggaste ja hade. Jag är dessutom en pojke och inte flicka i beteende och klädsel och detta är alla i min omkrets medvetna om så de accepterar mig om jag klär mig så =). De vet att jag aldrig i hela livet skulle sätta på mig en klänning/kjol xD
Snyggt och bekvämt säger jag bara =D
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Köp ett par snygga skor med klack, DinSko har många snygga.
Och en liten klänning i någon ljus fin färg med ett ex. ett brunt smalt skärp i midjan :) Och köp något som du trvis i, för ett plagg som man använder 1 gång är bara onödigt. :)
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.

#1 tackar!
#2 Grattis i förskott!
#3 För mkt klck kan jag inte ha, har problem med ryggraden som är sne, tyvärr=/ haar aldrig ägt ett par högklackade skor XD
Gina trico har klänningar som passar till bröllop och som inte kostar så mkt. Försök hitta något du känner dig vacker i och som är du, då mår du som bäst och får en rolig dag.
Jag tycker att #1 gav dig ett bra tips med Nelly. Kan tillägga att jag har beställt därifrån några ggr och de har alltid varit extremt snabba med leveransen. :)
Eftersom du är ute i så god tid, kan jag även tipsa dig om auktionssajten Tradera. Jag vet inte om du har kikat in på den sajten tidigare, men där kan du ofta komma över klänningar till riktigt bra priser (både second hand och nytt).
Personligen hade jag nog satsat på en enfärgad klänning (som inte är vit, svart eller röd, om man skall hålla sig till de s k klädkoder som gäller för bröllop). Enfärgade klänningar är ofta mer användbara även i andra sammanhang. Brukar du inte ha klänning i vanliga fall, kan du ju alltid - beroende på hur lång den är - vika upp klänningen och använda den som topp till ett par jeans om du vill ha användning för den även vid ett senare tillfälle.
Jag vet att det finns de som gärna har på sig en balklänning/galaklänning på bröllop, men jag tycker oftast att det blir lite för mkt "fluffig bakelse" över det hela och sällan särskilt smakfullt. Det brukar dock stå på inbjudningskortet vad för typ av klädsel som förväntas av gästerna.
Så, beroende på vad som står på din inbjudan, kan du försöka hitta ngt som både är tillräckligt festligt och samtidigt kan användas även i andra sammanhang.
Vad gäller skor, tycker jag att ett par svarta skor med lite klack funkar till det mesta. #3 gav Din sko som ett exempel, men jag kan även tipsa om Nilsons eller Scorett. Se dock till att prova dem ordentligt innan, för det är sällan särskilt roligt att bli tvungen att ta av sig barfota under kvällen p g a såriga fötter. (Been there, done that…) 

#6 tack för alla tips! Enfärgad klänning har jag tänkt mig, använder nästan aldrig klänning. Stod inget om klädkoder på kortet. =)
#7 Okej. :)
Har du någon favoritfärg, eller nån färg som du tycker att du passar extra bra i?

#8 Jag gillar dem flesta färger men jag är ljus i huden så ljusare brun, blå, gul och lila brukar vara snyggt.=)
Jag kan dessutom tipsa om att piffa till festklädseln med lite smycken. Dock inte både halsband, armband och örhängen - det blir lite "too much". Tycker jag. :)
#9 I see… :)
Skall kika runt lite i olika nätbutiker, så skall vi se om jag kan komma med några specifika förslag till dig. Men jag tar och mailar dig i stället. :)

#11 jag som älskar bling bling! är dock inte mkt för stora örhöngen utan små som inte hänger.=P Tack så hemskt mycket! Du är guld värd.^^
#12 Kul att vara till hjälp (och dessutom är jag ngt av en "modenörd", så det ligger även i mitt intresse)! 
You've got mail!

#14 Som sagt min sambos gammla vän och jag tycker bröllop är ett tramsigt påhitt så så mkt bryr jag mig inte om att jag ringer dit. ;) Kan ju gå dit i mjukisbyxor och en urtvättad gammal tröja.

#16 Haha, klänning är det tänkt men kommer inte lägga ut en förmögenhet på något jag tycker är fjöntigt. ^^
Mina systers barn kom i foppatofflor på deras mammas bröllop
Bekvämt och enkelt!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

#19 Haha! Fat mer accepterat av ett barn som kommer så en 19 åring;)
#20 Haha jo kanske det!
Men lycka till då! 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Kika förbi "festavdelningen" på olika klädbutiker som Lindex eller liknande. Det finns en och annan klädskatt där som inte kostar för mycket men samtidigt går att använda vid fler tillfällen. Satsa kanske på ett lite finare basplagg, alternativt ta helt enkelt det finaste du redan har hemma och piffa till det med lite fina accessoarer bara det inte blir för många
I skoväg kan jag rekommendera ett besök på Bianco, de har mycket fint både med och utan klack
Jennie

Klänning är hittad och antagligen skor också, men tack för all hjälp! =)
#23 Får man se vilken det blev?
lycka till!
/Isa

Fiction vart supersnäll och hjälpte mig hitta klänning, tänkte först en annan än denna jag lämkar till här, men denna är mer min stil. Tack ä'n en gång Fiction! http://shop.textalk.se/se/article.php?id=5802&art=4173377

#25 Den var ju jättesöt!
# 25 Jättesnygg!
Sara
#25 Gud vad snygg!
/Isa
#25 Jättesnygg! Tänkte bara säga att det är onesize och ofta ganska små i storleken. Men är du i den storleken så är det ju great! :)

#29 Beställde en känning till min student som också var one-size och den satt bra=)