Rolig träning?
Jag vill verkligen börja träna, jag vill inte se det som något jag MÅSTE göra. Jag vill se det som något roligt i min vardag, något som tillför något i mitt liv och som jag ser fram emot.
Men alltså gym, som tjockis så känns det ju som att jag borde träna innan jag går in där.. O sen är det SÅ tråkigt…. Maskin, maskin, maskin ett, två , tre 30 övningar per maskin … Vänta på nästa maskin… Nä inte alls kul!
Så finns det idéer på rolig träning för en nybörjare? Vad som helst, inomhus, utomhus, spelar ingen roll!
Ifall någon i Stockholm vill träna ihop så är det något jag absolut är öppen för! Kanske prova på pilates, afrodans eller gå snabba promenader tillsammans? Ja..
Jag vill göra något, men vad?!
Gå en danskurs!
Jag ska börja dansa bugg i höst igen. Gick förra hösten men så fick jag problem med en fot så jag hoppade av. Nu ska jag börja igen.
Sara
Jag funderar på att börja med (elefant)balett om jag bara tappar några kilon så det inte blir pinsamt att börja
Har alltid velat prova balett så liten jag vart, men aldrig provat för mina föräldrar tyckte dansskolorna var för långt bort
Men eftersom jag både är rätt så flexibel och har bra balans så SKA jag testa en vacker dag
Men jag håller med om gym, det är dödligt trist att träna på gym
Tror jag tränat på gym en timma i hela mitt liv
Jennie
Tror i alla fall du är inne på helt rätt tanke, att det ska vara roligt! annars lär det inte bli långvarigt! Vad som är roligt är ju sen individuelt… Jag tycker badminton är roligt och dans. Annars gillar jag bäst att vara utomus i friska luften. Gillar jättemycket att springa. Framförallt när jag kommit förbi uppstarten med segt stånkande pustande jogging och kan börjar springa snabbare.. ta i ordentligt ….då känns det nästen som att flyga
.
Gym med maskiner är enligt mig fruktansvärt tråkigt. urghh!
Börja med att promerea i frisk takt. Om du väljer nån runda som är lagomt lång( 2-4 km?), inte så lång att det blir jobbigt och tar emot för mycket. Det är viktigare att det blir regelbundet och ganska ofta än att det är långt/mycket. Sen kan du börja jogga (men lååångsamt, om du joggar låångsamt orkar du garanterat hålla på längre än om du tar i för mycket) och när du inte orkar jogga mer så går du bara resten av vägen. Du kommer orka jogga mer för varje gång och plötsligt fixar du hela rundan utan att gå
. Sen när du orkar jogga hela kan du börja öka tempot (gör det när du hunnit bli ordentligt varm)
Det är bra att inte gå för snabbt fram så ledband mm hinner med, så låt det ta sin tid.
sima.. de är ju kul eller bara massa lek i badet om du får me dig nån kassta boll till varandra med mer.. eller zumba… har själv ej prövat men ska.. och alla säger att de e skoj o man kan ju göra de hemma
. tycker du de e dyrt att köpa..kan du ju bara ha på musik du gillar hemma..o dansa loss..dansning tar bra..sen givetvis äta rätt man kan ju ej kränga pizza o massa annat onyttigt! 

Jag alskar vattengympa!! Upptempo-varianten sa klart dock :)
// Amanda
Simma:D Eller gå ut och spring med någon hund :)