P-Piller
Jag läste i nått inlägg för ganska så länge sen om nått p.piller som mer elr mindre dämpade/tog bort söt suget, å skulle gärna vilja veta vilket det va? om det är nån som vet vilket ja menade.
Ska börja m p-piller igen efter över 1års uppehåll och efter som mitt resept tat slut, så vilj jag gärna byta till nått annat.
Men nån som vet vilket jag menar?
skulle vilja läsa lite om just de pillret, men annars får de bli något annat.
Såvitt jag vet är det inget p-piller som har dämpat sötsug som generell biverkning. Det finns dock säkert individer som upplevt sådant.
Vill man ha dämpat sötsug är medicinen bitter men enkel - sluta äta socker och raffinerade kolhydrater.
Vänliga hälsningar
Cindy

Har heller aldrig hört talas om p-piller som minskar sötsuget, ska finnas tabletter som gör det men vet inte vad dem heter. annars är det som ovan säger-undvik socker, även fruktsocker.
Krom kan minska sötsuget. Finns kromtabletter att köpa i hälsokosten eller på hälsokost hyllan i affären. Hur det fungerar vet jag däremot inte då jag inte testat själv. Jag kör med självdiciplin vad gäller sötsakerna istället
Jennie
jo men nu vill ja inte ha massa tips på andra tabletter utan de där p piller för de va nåt mer i den som va bra med. för sånt problem har ja inte m söt saker å allt.
Men skit samma, för la testa masa p piller å se vilket som kan funka för andra saker med.
men men tack för tipsen , men inget mera förslag på de nu =)I
Titta lite i FASS annars bland de olika p-pillren och se om du hittar något som du tror kan passa :) kan försöka hitta ATC för det om du inte hittar :)
Jennie

jag har oxå för mig jag har hört ngt liknande när jag gick till bmsk för piller, men det va i början av året, och jag ville ej ha dem, så kommer inte alls ihåg va de heter. Men de ska ha sån information, så de bästa du kan göra är att gå till en bmsk och få råd
Fråga din gynekolog eller barnmorska.
orthonett novum heter dom, jag äter dom själv. Det finns dock inga garantier, utan det är en biverkan att man kan få dämpat sötsug och minskad matlust.