Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettkillsnack
Läst 4161 ggr
Sara
0

Uppvaktning

Hur vill du bli uppvaktad av din partner/blivande partner?

Jag är hemskt blyg när det kommer till att bjuda på dejt i ett tidigt skede, hatar känslan av att bli nobbad även om det sker på ett fint sätt.

Så jag föredrar när killarna tar intiativet och gärna bjuder ut på middag (behöver inte vara nått fint ställe), bio eller liknande. Betalar gör jag oftast själv om de inte insisterar, ibland känner jag mig nästan obekväm om jag inte får betala själv.

I ett förhållande så tycker jag att det är viktigt att man inte glömmer av att uppvakta varandra. Men då är jag inte så blyg längre och uppvaktar gärna med en god middag, biobesök, en liten present osv.

Förr tyckte jag att blommor kunde kvitta, de dör ju bara ändå = onödiga pengar. Men för en månad sedan fick jag en bukett plockade blommor och det gjorde mig väldigt glad. Det uppskattade jag.

Kontentan är att det behöver inte vara dyrbar uppvaktning utan har någon gjort sig besväret att tänka till när det gäller att visa uppskattning så är det mer värdefullt än en dyr köpt present.

Sara

Saga85
0

Jag tycker inte om planerade "dejter", utan när jag träffar någon ny vill jag hellre ta det lite småspontant. Bestämma träff på stan, ta en promenad och/eller en kaffe/öl på något café/ölhak. Jag tycker inte heller om att bli bjuden på, men sitter man på ölhak blir det lätt ett "jag tar den här, så kan du ta nästa", typ.

I förhållanden är det de där småsakerna som gör det. Inga presenter eller blommor - avskyr f.ö. blommor, jag vet inte vad jag ska göra med dem och tar bara kål på dem. Är dock trevligt med handlingar - överraska med frukost på sängen, tända ljus, tappa upp ett gemensamt skumbad, en kopp kaffe, ett spontant "Jag är så jävla glad att vi träffade varandra", osv. Ett ex till mig gav mig då och då små kärleksfulla lappar t.ex. när jag stannade kvar och sov när han skulle till skola eller jobb. Sånt är fint.

Sara
0

Ser att jag har missat ett t i rubriken. Kanske någon moderator kan ändra det?

# 1 Åh, lappar vill jag oxå ha! Har aldrig fått sånt.

Sara

[Fiction]
0

#2 *fixelifix*

Sådär, nu är ditt "t" på plats där det skall vara. :)

Tina-A
0

Att spontant städa hemma, uppskattas enormt men sker väldigt sällan ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[silkesnosen]
0

Hmmm är just nu i nätdejtandetsvärld…o ja har upptäckt att jag verkligen tycker att det är obehagligt med killar som tror att det måste vara så oerhört intensivt…trivs bäst när jag får ta intiativet mellan varven! Har precis fått sätta "some groundrules" med ngn…att max ett telefonsamtal, varannan dag och på vissa tider…undrar om killar blir så intensiva för att vissa tjejer tänder på det……..?! Själv uppvakatar jag gärna med en lapp eller bara berätta om ngn fantastisk styrka ngn har!

Sara
0

# 3 Tackar!

Sara

Sara
0

# 5 Ja, killar kan helt klart bli för på.

Sara