Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 10727 ggr
lovlin
4

känns klar efter orgasm?

i alla dessa tjejtidningar där man kan läsa om sex står det ofta att tjejer kan komma flera gånger, men i mitt fall känner jag mig helt avslutad efter gång ett om man säger så.

har inga problem att få orgasm med partner, det är så lätt att jag nästan bara tror jag inbillar mig. Det är efter det som jag blir tveksam till att fortsätta, det blir smärtsamt när killen ska fortsätta och längden som nyss inte var (så stort) problem känns plötsligt som jag blir upptryckt i magen.

Finns det någon som känner igen sig? Kan jag ändra mitt tankesätt eller använda hjälpmedel, eller är det bara för oss att acceptera att vi antingen får bli färdiga samtidigt eller att vi avslutar utanför min kropp?

(Ursäkta om det blev för detaljerat, har inte koll på nivån här..)

Elshira
0

Jag måste ta en kort paus för att sedan kunna fortsätta igen efter någon minut.

Men att man blir "trängre" känner jag igen, killen får helt enkelt ta det lite försiktigare (inte gå så djupt) när han kör det sista så att säga :)

Hakuna matata!

Aviendha
0

Ja, det är väl fullt normalt att känna att en orgasm är nog, att man är nöjd så ^^

Under en orgasm så drar alla möjliga muskler ihop sig så det är ju inte så konstigt att man kan få de problem du beskriver, känner igen det själv. Ibland fungerar det med en liten paus, ibland bara ändå och ibland inte alls. Jag tror inte alls att det är något fel i ditt tankesätt som gör att det är svårare att bara fortsätta! Känns det inte bra så avstå, det är inte alls bra att fortsätta fastän det inte känns helt ok. Glidmedel är väl det hjälpmedel jag kan tänka mig som kanske kan hjälpa, men å andra sidan så underlättar det ju bara glidet, inte att det känns som att livmodern trycks upp i magen på en :P

Jag har upplevt båda sakerna, alltså att vara nöjd efter en orgasm till att jag kan komma flera gånger. När jag känner själv för att fortsätta så har jag inte heller problem med det, men de gånger jag är nöjd med en gång så kan de komma. Kanske har kroppen ställt om sig från "redo för sex läget" till det normala? Men som du säger; man kan ju ha annat sex än penetrerande men att tima in så man kommer samtidigt är inte fy skam det heller :)

Musiken
0

Jag ar ocksa "klar" efter en orgasm. Vi brukar gora sa att vi kommer samtidigt sa att bada blir nojda :P

Fridoliin
0

Jag har precis samma "problem" Oftast brukar dock jag och pojken tajma det rätt bra tillsammans. Men om jag kommer före honom så "kör jag klart honom" lite snabbt. Han brukar la inte ha så långt kvar, höhö.  Och ja, kanske lite detaljerat från min sida också.Tungan ute 

Men prata med din partner och försök tajma ihop er helt enkelt :)

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Rustibus
0

Jag var nog likadan,ända tills jag upptäckte hur jag skulle få riktiga fontänorgasmer,dvs.där man ejakulerar.Då kunde jag helt plötsligt också få multiorgasmer,flera på raken är inte ovanligt.Det är stor skillnad på en "vanlig"orgasm och en G punkts fontänorgasm.Allt sitter i att kunna slappna av fullständigt och verkligen ge sig hän,och låta sig själv verkligen "komma".Det krävs träning och att man litar på den man har sex med,minsta lilla man känner sig osäker så spänner man sig och effekten uteblir.Men jag vill verkligen rekommendera att experimentera med detta för får man till det så är det en oerhörd aha upplevelse Glad

Tina-A
0

Själv så kommer jag gärna flera gånger :) Får klitorisorgasm och inte g-punktsorgasm och får inte orgasm av penetration utan av egen stimulans, av att hans stimulerar mig eller av oralsex. Efter att han tex slickat mig tills jag kommit har jag gärna penetrationssex efter det, eller så får han gärna fortsätta några gånger till!
Det blir dock lite kämpigare efter varje och tar lite längre tid. Kommer inte direkt efter varandra utan när jag kommit en gång så måste man liksom börja om. Men att han slickar mig så jag kommer 3,4 eller 5 gånger på rad är skitmysigt och jag har inga problem med penetration efter det, det är bara skönt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cindy
0

Om man fortsätter stimulera klitoris efter första orgasmen så har man stor chans att få en ännu kraftigare på köpet!

Jag vet iaf tre väninnor som tränat sig förbi "färdigkänslan" och lyckats lära sig detta. Det är lite som att fortsätta klättra upp för berget när man nått en platå, och toppen är underbar!

Rekommenderar att man tränar ensam eller tillsammans med en tålmodig och nyfiken partner.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Tassy]
0

#7 Japp! Instämmer Skrattande första gången tog det många långa timmar för min del, men det var det värt!

Sara
0

Jag kan komma flera gånger men jag vill vila lite mellan varje gång. Det gör nästan lite ont om man kör på som vanligt direkt.

Sara

Mona22
0