Libresse tamponger
Jag har från start kört med O.B och är jättenöjd =)
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag har heller aldrig använt annat än OB, men det är väll mest för att jag endast behöver "mini mini" ungefär xD
Vet att mamma använde apotekets tamponger men gick tillbaka till OB så antar aatt de är bättre :P
Hakuna matata!

Bäst i test ?
Test fakta Coop - liknande absorptionsförmåga och ph-värde som OB men billigare.
Har inte testat själv, men det kanske kan vara något…
Jag tycker Apotekets tamponger är bra.
/Maria
Jag tycker också Apotekets är bra. Men dit tar jag mig inte lika ofta som till en vanlig affär så det blir OB de flesta gånger jag handlar nya.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag körde helst med OB när jag använde tamponger. De har ju den största storleken också. För storblödare räcker inte andra märken till riktigt
De gånger jag använt annat märke, tex. Tampax så har jag fått byta oftare och kunnat räkna med läcka
Jennie
Oj, finns det olika ph-värden på dem?
Apotekets, coops eller ob är de jag använder.
Paulina
Visste inte heller att det fanns olika ph-värden på dem… Vad är det bästa ph-värdet? Använder OB nästan jämt, har blivit ICA's några gånger, när de inte haft OB's i rätt storlek.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kan bara tillägga att olika affärers egna märken inte alltid är någon skillnad alls från det dyra märket som står på hyllan bredvid. När jag jobbade på mejeri så gjorde vi Coops egna signum-märke och vi gjorde även ost till änglamarks märke. ingenstans stog det på förpackningen att det var våran ost och vårt egna märke stod i hyllan bredvid fast för ett dyrare pris. Så coop måste inte vara ett sämre märke utan det kan lika gärna vara av ett bra märke med en "billig" stämpel :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Använder apotekets. Ibland köper jag sådana som återställer PH balansen samtidigt.
Fick hem ett paket med massa OB tamponger, är jättenöjd! Har använt dessa märken ända sedan starten (hehe) och även släkt och vänner gör det… varför byta när man är nöjd? ;)
Nej men ob har ju köprt lite längre om man säger så, så jag tycker det känns tryggast!

Jag kör euroshoppers tamponer. Funkar perfekt, har Aldrig läck.
#11 Tror också det kan vara samma .. Såg en dokumentär om jeans, de tillverkas på samma ställe men delas upp i högar, dyrt och billigt och så sätter de på ett märke men det är samma sak.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#12 Vad är de för något och vad är de bra för? :)
#16 Vad är vad?
#17 Jag antar att #16 menar tampongerna som är bra för pH balansen.
Jennie
De pH återställande tampongerna heter Ellen och finns på Apoteket. Har ingen jättekoll på om de säljs i vanliga affärer också.
Jennie

#19 ica maxi har de tampongerna
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag använde ofta ICA's tamponger innan jag köpte en menskopp, och jag tyckte alltid dom funkade bra. Annars blev det O.B.
Men det är mycket billigare med menskopp (25kr om året ungefär) och mycket bättre slidan men också för miljön :) Kommer aldrig gå tillbaka till några tamponger alls, oavsett märke!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag vill också slå ett slag för menskoppen! Billig, enkel att använda, bra för miljön och hygienisk!