Ben problem...
Hallo! Nu när sommaren är här har jag börjat inviga lite klänningar och kjolar. Har dock fått ett stort problem…
Gick en stund i klänning, en promenad på kanske 30 min sen började det svida ordentligt mellan benen, typ ljumskarna (om jag inte har fel). Lixom längst upp på låren..gjorde så ont att jag knappt kunde fortsätta gå..
Kollade och jag hade fått en massa små blåsor! Låren går ju ihop mot varandra när man går men är det verkligen så det har gått till?
Har smörj in mig men det gör fruktansvärt ont, det är rött och fortfarande en massa små blåsor…
Någon som har vart med om detta? Vet vad det beror på?eller har nått tips?
Känner mig riktigt äcklig, svårt att gå och det ser inte vackert ut.
Jag tycker att det låter som värmeutslag. Har du testat att använda cykelbyxor under klänningen?

Hm där sa du nått kanske kan vara någon form av det, har hänt någon gång tidigare men inte såhär mycket:/
Hade bara velat ha klänning/kjol utan något under då det är så varmt.
#2 Det förstår jag, men det verkar tyvärr inte som det är möjligt om du nu får sådana problem av det. Ett tips kan ju vara att kika efter på någon av sportkedjorna om de har cykelbyxor som avleder fukt. Även om det kan låta obehagligt varmt, är det ju möjligt att ett par sådana snarare skulle vara svalkande…?
jag fick liknande besvär när jag var överviktig. Det skavdes sönder på grund av friktionen, gällde även vissa typer av byxor.
Strumpbyxor eller talk hjälpte mig när jag hade sådana problem. Det minskar friktionen.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag har exakt det problemet som Tassy (#4) hade. Kan inte ens gå i byxor som har låg gren, och stumbyxor är en ren mardöm för mig, allt detta pga av att jag är öveviktig.
#5, vad är talk för något?
#vaselin e bra har jag hört, själv i klänning eller kjol har jag alltid en byxa som går en bit ner på låret med spets på, köpt på ellos vet inte om dom har sånna fortfarande..kanonbra, drar in magen lite oxå ;-)
Silicon kan man använda, då glider det bra. Annars är cykelbyxor att rekommendera. Jäkla problem det där.
#6 Talk = puder. Typ babypuder eller Lush's talk med olika goda dofter.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag har samma problem ofta. Men lustigt nog har jag klarat mig hittills i sommar utan lårskav! Det enda som funkar för mig annars är att inte ha kjol eller klänning
Jennie
Hmmm är definitivt normalviktig o går inte i kjol utan strumpbyxor, tights el liknande….har med hur man är skapt att göra! Byxflicka här!
#11 Fast för mig hjälpte det att banta, så vikten kan också spela in. 

Är jag överviktig?
Tack för alla svar och tips och trix! Uppskattas!
Känner mig bara helt äcklig att man inte kan gå i dessa plagg….
#13 Överviktig? Nej, inte nödvändigtvis. (Detta är ngt bara du själv kan svara på genom att räkna ut ditt BMI.)
Som vissa skriver i tråden, kan man ha dessa problem utan att vara det minsta överviktig.
Vill du inte gärna använda ett par cykelbyxor under klänningen, kan det vara ett alternativ att köpa sig ett par trosor av lite längre modell, vilket susdus föreslår i inlägg #7. Det typen av trosor kan även vara att föredra av andra anledningar, eftersom man känner sig mer klädd om klänningen av en händelse skulle råka blåsa upp. ;)
Inte ens BMI är helt korrekt.
Man behöver som sagt inte vara överviktig för att ha detta problemet, det handlar om hur kroppen är byggd.
Jag är inte överviktig men insidan av mina lår möts ändå. (Tack gode gud för det, skulle se konstigt kobent ut annars) Om jag inte har strumpbyxor på mig eller talkar in benen så kan jag inte ha kjol när det är varmt. Nu har jag iofs kjol och strumpbyxor året om…
Vänliga hälsningar
Cindy

Ahh, lårskav :O Inte skönt du! Jag är inte överviktig, men lyckas ändå få skavis då o då. Det som hjälper för mig är "cykelbyxor" eller annat som täcker och får det att "glida" lättare.
BMI är inte att lita på!!!! Genetik styr o vet du jag tycker det är snyggt med lår som går ihop…o tja löses med tights el trosa med ben!! Fram för kvinnors olikheter!!!!

Och tack gode gud for denna traden! Har har jag gatt och varit helt overtygad om att jag hade skitfeta lar bara for att de gar ihop trots viktminskning, men det verkar ju som om en hel del manniskor dar ute har samma "problem" 
// Amanda

Glidmedel (silikonbaserat) kan hjälpa också. Jag föredrar själv ett par tunna "underbyxor" i hudfärg som jag köpt i USA, svala och förhindrar skav.
Funderar lite på att ge Compeed anti-skav stick ett försök på låren. Fungerar ypperligt för att undvika skoskav i alla fall
Jennie