Epilator
Vad ska man tänka på när man köper en epilator? Har velat ha en sån väldigt länge, så jag undrar vad man ska gå efter?
Min pojkväns syster har en sån, fast den har sladd. Jag vill ha med batterier. Tycker det är ganska krångligt om man inte har alltid tillgång till uttag 
Och är det priset som styr kvalité eller? Vet att det finns epilator för några hundralappar upp mot 1000 kr.
Ni kanske har någon epilator som ni rekommenderar? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Hmm nej sladd får du nog räkna med. De med batterier brukar hålla 20 min ungefär, men att epilera ett ben kan ta flera timmar 
Annars kolla på effektiviteten/ antal ryck i sekunden, samt hur korta strån den klarar. Min klarar 0,5 cm, det är för långa strån anser jag. Jag ångrar att jag inte tog en 0,2 istället. Sen är det mest en smaksak. Jag föredrar dubbla huvuden.
#1 Jag har en epilator men inte tar det flera timmar att fixa benen, på sin höjd en kvart för båda.
Bra tråd! Funderat på samma saker själv
Men även lite vad man ska tänka på vid epilering? Smörja sig innan/efter, rengöring, vart det går bra att köra med epilatorn och lite sådant.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#2 wow!
#3 epilatorn kan du köra överallt utom i ansiktet typ.
Man ska inte smorja
Suck, hann inte skriva klart innan jag råkade posta.
Man ska inte smörja alldeles före eller efter. Peeling rekommenderas dagen innan epilering.
Viktigt att rycka mothårs.

Jag skulle nog satsa på en lite dyrare epilator. Man får vad man betalar för.
Jag köpte mig en billig och den är långt ifrån bra. Drar av halva hårstrån och låter så galet mycket!
#4 Haha, ok
#5 Bra att veta, det med 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har en Braun Silk epil exelle om jag minns namnet rätt. Den kostade mig 500-600 danska kronor om jag minns rätt. Men jag är nöjd med den. Har två utbytbara huvuden till den, en med masserande effekt och en för att ta de allra krånligaste stråna. Jag använder oftast den som tar allt. Jag är helnöjd med min.
Satsa på något lite dyrare. Jag skulle nog knappast vilja testa en billig epilator från tex. Remington
Braun har flera bra mig veterligen så det är ju något du kan titta på. Phillps har säkert också flera bra.
Jennie
#6 Så gör min med, den kostade ändå 800 
Jag har en Braun Silk Epil, och tycker den är helt okej. Jag tror ärligt talat inte att man kan räkna med att den tar 100% på ett drag, oavsett hur dyr och bra den är… Att nåt hårstrå missas och nåt går av får man nog räkna med, det har ju snarare med håren att göra än epilatorn. 
Vad jag kan säga rent spontant är att undvik epilatorer med kylande effekt. De marknadsförs väl för att "bedöva" men kyla stänger porerna och därmed gör det ondare att dra ut hårstråna eftersom det blir trängre. Det bästa är ju att duscha varmt innan, eller skaffa sig en epilator som fungerar i duschen (har aldrig testat en sån själv, så kan inte säga om de är bra).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kan man använda epilator till bikinilinjen? Någon som har erfarenhet av det isf.Känns som om det måste göra skitont 
#11 Ja det ska man kunna, i alla fall den jag har. Men vågat testa har jag inte…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#11 Japp, det går utmärkt. Jag kör jämt bikinilinjen med epilatorn 
Jag har aldrig riktigt kommit på hur tusan jag ska ta bikinilinjen med epilatorn. Så svårt att komma åt på något sätt. Kanske är lättare att raka lite först och sen ta det sista med epilatorn
Jennie
Man kör in från sidan bara, använd bägge händerna så går det lätt :)
Jag har verkligen jättelånga hår i just det området
För långa för att epilatorn ens ska vara effektiv

Jennie
Ta en sax först och frisera till lagom längd? :)
#18 Fast jag kan inte påstå att jag rakar mig för andras skull, utan för min egen. Hade då inte slutat även om det blev inne med behåring…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Erm…nu har jag prövat epilatorn i bikinilinjen och visst gjorde det ont,men det kan jag stå ut med.Men nu när det börjar växa ut igen så får jag stora utslag som ser inflammerade ut,typ som finnar och ont gör det
.Har jag gjort nåt fell eller måste man stå ut med att se ut som en finnig tonåring "därnere" efter varje gång man har epilerat?
Du har fått inflammerade hårsäckar, som man kan få om man till exempel epilerar åt fel håll.
Ok,jag visste inte att det fanns ett "fel håll",men vad är rätt håll då?Jag gjorde mothårs som man brukar på benen,annars verkar den inte få tag i hårstråna så bra.

Jag har en braun som kostade mig runt tusenlappen, fungerar finfint! Har 4 eller 5 utbytbara huvuden, och den tar stran fran 2mm. Fick aven med ett paket vatservetter som jag smorjer over benen forst sa att epilatorn glider fint.
// Amanda
Jag har med sladd, skulle inte alls påstå att det är krångligt. Snarare bra, tar batterierna slut kan det ju gå lite segt!
Min är dock lite billig och drar inte upp hårstråna utan de går av utan att roten fölljer med… inte alls trevligt. Så skulle satsa på kvalité direkt om jag vore du!