Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 6866 ggr
viktoria91
0

mensvärk

ska äntligen sluta med p pillrena och gå över till p-dator. =) bara ett litet problem och det är att min jävulska mensvärk lär komma tillbaka och att jag kmr blöda enormt mkt igen, finns dte någon bra värktablett mot detta?

inte ipren elelr något sådant, funkar inte så bra.

[Eleya]
0

En läkare kan skriva ut något starkare till dig, det lär kosta men det kommer hjälpa.
Tror att jag också behöver det.

viktoria91
0

#1 trodde det fanns något receptfitt, är väl bäst att gå till läkare då=) tack

[Tassy]
0

Om du kan äta det så finns cyklo-f mot rikliga blödningar. Mot värken så kommer du behöva receptbelagda medel, men det har också sina fördelar, du har ditt högkostnadsskydd. Köper man receptfritt så får man betala fullpris hela tiden.

viktoria91
0

#3 hur vet man att man kan äta cyklo-f?=) har fobi för att svälja tabletter så vääldigt små tabletter efterlyser jag helst=)

[Tassy]
0

#4 Man kan rådfråga apotekspersonalen om preparatet =)

Storleken har jag ingen aning om dock tyvärr. Men kanske är de krossbara om de är för stora? Det finns ofta alternativa sätt om man har svårt att svälja, de hjälper dig med det med på apoteket Glad

viktoria91
0

#5 krossat har jag provat många ggr, men blir ofta så äckligt att dte inte går att få ner=P  är väl bäst att gå till doktor och apotek, får dock först se hur outhärdligt dte blir=)

[Tassy]
0

#6 Haha ja, det brukar smaka pyton och kännas som om pulvret aldrig tar slut Tungan ute

Men ja, vänta ut och se hurdana problemen blir först.

Elshira
0

Krossa och lägg i lite jordgubbskräm eller liknande ^^

Hakuna matata!

viktoria91
0

#8 det smakar så äckligt så jag håller på att spy och gillar inte jordgubbar=P

Karmatarerskanise
0

Man får ju ta den smärta man väljer, äckliga krossade tabletter, eller fruktansvärda menssmärtor. Pest eller kolera?

viktoria91
0

#10 finns det inget läkemedel man kan injecera? lagligt då^^

Karmatarerskanise
0

Då ska man vara väldigt sjuk för att få medicin mot värk genom ådrorna.

Lägger man "piller bitarna" några åt gången långt bak på tungan och sköljer ner med en dryck som smakar mycket direkt, så smakar det inget.

viktoria91
0

det är kvävningskänslorna jag har problem med, får panik av att sväla tabletter hur små dme än är.

Karmatarerskanise
0

Då får du ta sådana man löser i vatten.
Hur äter du antibiotika?

viktoria91
0

smakar skit=P

finns det pencillin i antibiotika? är allergisk mot all sorters pencillin,

Karmatarerskanise
0

#15 att det smakar skit får du allt tåla. allt här i världen är inte gott.

Elshira
0

#15 Antibiotika är bara ett samlingsnamn för olika bakteriedödande medel. Penicilin är ett av dem men det finns många andra med.

Hakuna matata!

[silkesnosen]
0

Hmmmm finns stolpiller!!Skrattande

viktoria91
0

#17 ok, har aldrig fått antibiotika.=)

#18 det känns inte så, hmm lockande=P

Saga85
0

Ja, om inget passar är det bara att bita ihop, vara en äkta kvinna och omfamna smärtorna Flört

viktoria91
0

#29 biti ihop har jag gjort i några år, det som inte dödar det härdar;) men det funkar inte så bra när man har häst och måste ut i stallet, inte så kul att bli svimfärdig bredvid 500 kilo muskler=)

[silkesnosen]
0

I min bok…..så om  smärtorna är outhärdliga, så får man ta ngt otrevligt för att få livet tillbaka……Har haft o har emellanåt "knockande" smärtor som gör att det flimrar framför ögonen inte kan stå på benen…blir dock bättre med åldern…….Ibland får man ta hjälp där den finns!

Saga85
0

#22 Exakt. Det var ju jätteobehagligt att ta tempen, sprutor och svälja äcklig medicin när man var liten, men man förstod ju att det var bättre än att må dåligt.

viktoria91
0

#22, 23 det finns ingen rcetfri hjälp att få vid min smärta, dte jag undrade var efter någon medicin som hjälper. inget annat!!

[silkesnosen]
0

#24 Jag menade medecin på recept!! Gynekologer är duktiga på det här!! Har själv, då det behövs, alltid fått mer verksam medecin utskriven!! Svårt att ge råd om exakt sort, du är ju en individ…behöver ske i samråd med en läkare!! Lycka till! M

Saga85
0

#24 Svårt att veta när allt som nämns bemöts med "det smakar äckligt/känns obehagligt".