Är så ledsen!
Har tidigare frågat om fastare rumpa och rundare bröst.
Rumpan har jag lyckats med, och jag är näjd. Jag vet hur jag ska träna för att jobba med enbart rumpa.
Men brösten, jag blir så otroligt ledsen över mina bröst och tänker ständigt, hur kan en kille tycka om dessa hängpattar?
Har tränat och tränat, bänkpress, mellan två stolar där jag trycker upp mig själv med hjälp av händerna på stolarna ryggar, hantlar, ja allt!
Men ingenting blir det!
Det syns inte ens att jag fått muskler och det verkar inte som om det byggs så värst bra heller.
Har hållt på ett bra tag och inget märks när jag spänner eller arbetar.
Blir så otroligt ledsen, vill så gärna ha rundare bröst och fastare om så möjligt.
Har A-kupa och världens hängisar, riktiga slappisar och jag är bara 17år har anlag för b-c kupa och min släkt har bara haft runda och fasta bröst, men nej jag ska självklart få a-kupa och världens slappisar!
Blir gråtfärdig varje gång jag ser mig själv i spegeln, vilka äckliga bröst!
Så snälla, har någon här haft slappisar och fåt dem fastare/rundare?
Hur gjorde ni, hur ofta, hur hårt, jag vill veta allt!
Jag hittar ingenting på google.
Jag tränar INTE på gym då jag inte har pengar till sådant.
SNÄLLA alla tips på träning, allt, säg jag är så otroligt ledsen över mina bröst
. Och jag är dessutom inte den som grämar över utseende men mina bröst - dem tar kål på mig!
Så snälla hjälp mig
!
Dagens samhälle har då ideal för allt!
Bröst, midja, ben, höster, amar, ansikte, hår ja allt.
Hoppas de bli bra!
Kan dock bara rekomendera det där med stolarna, det säger många att det är en sju helsikes träning för bröst tydligen.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag skulle istället rekommendera en bra bh. Gå till en affär,inte H&M utan till en riktig underklädesaffär och be dem hjälpa dig hitta en bh som lyfter.
Jag såg Tyra show en gång och så pratade hon just om det här fixeringen vid fylliga bröst, och vet du vad hon gjorde - Hon tog av sig bh:n, kastade bort den (hade på sig tröjan kvar förstås) och visade hur hennes bröst minsann inte alls är fylliga och upplyfta utan hänger lite precis som alla andras. Vet inte vilket avsnitt det var men huvudsaken var att under bhn är allas bröst, även en top modell som Tyra, lite häng i sig!
#2 Tror nog att den här tjejen har lite mer än bara "lite" häng.
Tror ingen tjej skulle bli sådär ledsen över hennes bröst när man vet att typ alla har lite hängisar.
Så denne har nog ganska mycket som skriver med ledsna miner och så.
Kanske tas fel av vissa här nu (INTE meningen) men, hjälp henne istället för att säga skaffa en bättre bh osv.
Man kan träna upp brösten så den blir rundare, det gäller bara att hitta rätt sätt och det gör man inte genom att köpa en ny bh.
Har hört att om man har rätt BH så kan det hjälpa att lyfta brösten lite, men vill man ha riktigt synliga tror jag träning är.
BH kanske inte alls hjälper och då har man kostat på sig en bh som man kanske egentligen inte hade råd med för något man ville uppnå men inte kunde.
Detta är såklart inviduellt men träning säger jag är nog det bästa.
Hoppas inte #2 tog illa vid nu eller någon annan. Isf så ber jag om ursäkt för det!
Jag märkte stor skillnad på mina bröst sedan jag började med LCHF och började äta riktigt fett istället för lightprodukter.Fastare kropp och brösten framförallt ,eftersom jag alltid haft så liten byst så märktes det rejält,Kroppen behöver fett och proteiner för att kunna bygga muskler.
#4 Vad är LCHF?
exempel på riktigt fett?
#3 Eller så har Dinata omöjliga krav på sig själv och dömer sig själv hårdare än andra.
Dinata, jag kan omöjligen veta hur du ser ut eller hur mycket dina bröst skulle hänga, men jag måste säga - Det spelar ingen roll!
Vi har alla delar på kroppen som inte ser ut som idealet, och vad spelar det för roll? Du verkas ju ha en smashing kropp, häng inte upp dig på brösten! Se dig i spegeln och säg till dig själv "fan va snygg jag är, fan vilken underbar människa jag är".
Om jag inte skulle ha bh får det plats säkert 5 pennor på rad under "hänget". Och min sambo älskar mina bröst iaf! Och jag älskar mina bröst precis lika mycket eller mer, varken fasta eller runda men ack men så underbara ^^
Givetvis kan träning ge lite fastare bröst, men vad jag vet så går det inte att träna så att bröstvårtan står rakt ut eller uppåt om man har mycket häng, vilket jag inte vet om du har.
Sen är du ju 15 år, dina bröst behöver inte eller har inte alls växt klart. Jag hade inga bröst förrän jag fyllde 16 då jag helt plötsligt fick en c-kupa.
Hoppas du blir nöjd med dina bröst, oavsett hur det blir! :)
Du är mer än din kropp!
Musklerna som du tränar ligger längs med revbenen och inte ute i själva brösten så där kan du inte tränar. Bröstmusklerna blir ju starkare och fastare men inte där du vill.
Jag skulle rekommendera en bra bh istället som Pilia gjorde.
Man kan inte träna brösten rundare eller fastare. Bröstmusklerna sitter bakom brösten. Tränade bröstmuskler kan hjälpa till att lyfta brösten, men inte fylla ut dem.
Bra BH och att accpetera sig själv är en bra start. Dessutom är man inte färdigväxt vid 17 års ålder. Mina bröst växte fram till 23-24. Form och storlek ändrades mycket i 20 års åldern..
#9 Tror nog det är själva lyftet hon vill ha.
Fel formulering kanske?
Ojdå! Hm min byst kom så sakteliga och fortsatte att utvecklas, säkert fram till att jag var 25. De flesta av oss använder push up BH:ar. Du kan hitta alldeles utmärkta på billiga kedjor. Tja utan BH, så har de flesta olika grader av hängbyst, eller som jag kärleksfullt säger…taxöron!! Genom att använda Bh kan du dessutom förhindra att skinnet töjjer sig!!Byst, består av fett och körtlar…kan fyllas på med åldern. Har hört om preparat i hälsohandeln, men är djupt tveksam och tror inte så mkt på det. Håll ut!!
Simma kanske? :O Dom brukar få rätt fasta bröst har jag för mig?
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#11 Ha dem sådant i hälsohandeln, vadå för något =O?
Trodde dem bara sålde nyttiga saker typ xD chockad jag blev nu!
#12 Har också hört det =P
Tja…en del är vettigt i hälsohandeln…handlar gärna där…sedan finns det en del man kan ställa sig frågande inför…om det verkar och biverkningar….
#14 Ojojoj =/
Jag har själv hängiga bröst och de har sett sådana ut sedan jag fick dem. Detta är till stor del genetiskt betingat och, enligt min erfarenhet, inget du kan råda bot på med träning, hälsopreparat etc. Jag simmade en timme dagligen under en lång period och det gav ingen verkan på bystens form för min del.
Som jag ser det, finns det två alternativ: Acceptans, eller ett bröstlyft (plastikoperation).
Jag vill även påpeka att det inte alls är särskilt ovanligt med sackig byst i din ålder, även om mga tycks tro det eftersom flertalet av de tjejer som väljer att visa upp sina bröst (i media eller på stranden) har antingen opererade bröst eller av naturen väldigt fasta sådana.
#0 Har man hängbröst så har man. Inte mycket man kan göra åt det egentligen. Om brösten hänger eller inte har så många olika faktorer bakom sig och vissa har bröstfästet högt upp på kroppen, andra längre ner.
I tonåren har brösten heller inte vuxit klart, så det är möjligt att de kommer vara mer fylliga när du är 20+ än idag.
P-piller kan tydligen göra brösten större för vissa också, men har man tendens för blodpropp eller vissa cancerformer i släkten så kan man inte ta P-piller utan bara minipiller som mig veterligen inte ger större bröst. Men det är något du kan prata med gynekolog eller barnmorska om.
Själv har jag C kupa utan mycket häng, medans både mamma och mormor har D eller dubbel D kupa och hängbröst. Så alla är vi olika.
Jennie

Jag har ocksa haft hang-tuttar sedan jag fick dem. Nu ar jag bara nagra ar over tjugo, och de saggar varre an nagonsin. Med en bra push-up-bh sa ser de nastan lika runda och fylliga ut som "alla andras" tuttar, och utan bh sa hjalper det att ha en pojkvan som alskar dem precis som de ar :) Har borjat studera glamourmodeller ocksa, och de flesta har ju faktiskt en hel del hang om de inte har opererat tuttarna!
// Amanda

Har tyvärr inga bra tips att komma med som ger annan form på brösten. Som tur är så brukar man med åren bli mer tillfreds med sig själv. Ett tips är att gå på badhus. Där ser man hur olika alla är när vi inte har BH på
Butik, Malmö
Två tjejer ~15 går runt bland underkläderna och pratar.
Tjej 1: Alltså verkligen, Becka, du har så jäkla snygga bröst! Helt… jag vet inte, runda? Som pingisbollar fast större.
Tjej 2: Tack, men de ser inte ut så här på riktigt utan min push-up. Utan den så är de lite platta och nästan hängiga. Som trianglar typ!
Tjej 1: Aha. Men typ runda trianglar!
Publicerat den 6 juni, 2010 kl. 15:40 under Malmö av Jennie

#19 Yes! Precis så är det!
Om alla vi som har lite häng vågade visa oss nakna offentligt (på bild, på stranden, i omklädningsrummet etc) i samma utsträckning som de som har "perfekta" bröst enligt normen, skulle de tjejer som har helt vanliga bröst med häng inse att de är fullständigt normala.
Faktum är att mga tror att mina bröst är sådär perfekta enligt normen och jag får ofta komplimanger från tjejkompisar som önskar att de hade mina bröst. Jag har två väninnor (som båda är opererade med silikoninplantat) som har utsett mina bröst till de "perfekta brösten". När jag sedan påpekade för dem att jag utan ansträngning får plats med en 500 ml PET-flaska under vardera bröst, trodde de mig knappt och menade att jag överdrev. Jag var helt enkelt tvungen att överbevisa dem om att så inte var fallet. Rätt BH kan göra underverk. ;)
I vilket fall som helst, är det en myt att alla unga tjejer har extremt fasta bröst. Bröst kan se väldigt olika ut - både vad gäller form och storlek - och en naturlig byst har ofta, dock inte alltid, mer eller mindre häng. Det är naturligt. Se bara på de barbröstade afrikanska kvinnorna. De ger en bättre bild av verkligheten än de retuscherade bilder, opererade tuttar och exponerade beach boobs som vi matas med.

#21 Och inte för tala om g-kraften också 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Åh, jag tycker det här blev en bra härlig pepptråd!
#24 Yes! Det är dags att vi tjejer stärker varandra i stället för det motsatta, tycker ni inte?
#25 Det tycker jag!
Så många som går igenom onödiga operationer bara för att få dem "perfekta".
Dem perfekta brösten är precis dem du har, de naturliga!
#26 Nu är jag visserligen inte emot plastikoperationer per automatik. Jag kan mkt väl förstå de som väljer att skönhetsoperera sig, för jag skulle själv ta chansen att operera om min byst om jag hade ekonomisk möjlighet till det och hittade en kirurg och metod som jag trodde på. Lider man av grava komplex för ngt kroppsligt, anser jag att det ibland kan vara den enda rätta utvägen för att komma tillrätta med sitt lidande. Det är dock ngt man bör avgöra från fall till fall; det som anses "onödigt" av en person, kanske anses fullt nödvändigt av ngn annan.
Men det är samtidigt viktigt att ha en korrekt bild av andra människors kroppar och inte bara jämföra sig med det rådande idealet.
Beslutet om en skönhetsoperation, anser jag dock bör ligga hos personen själv och är inget jag tycker att jag har rätt att ta ifrån någon.
#27 Vad är komplex
?
#28 Om man har komplex över ngt kroppsligt, innebär det att man ogillar ngt på kroppen så starkt att det orsakar psykiskt lidande i vardagen.
Exempel:
Om man har komplex över en hängig byst, mår man så dåligt över sin byst att man inte vill visa sig utan BH eller tröja ens för sin partner. Man brukar undvika situationer där man kan komma att behöva byta om inför andra eller duscha offentligt. Dessutom, upptas en stor del av ens vardag av att mår dåligt p g a att brösten ser ut som de gör.
#29 Då förstår jag =)
Blev så när jag klippte och klistrade länken.