Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 6813 ggr
LitenPyssling
0

Kompis med Ex:et?

Väldigt många tycker det är helt fel att man fortsätter vara kompis och umgås med sitt ex.
En del blir idiotförklarade osv och kallade dmhuvud för att dem är kompis.
Men vad är egentligen det "farliga" i det hela?

Själv har jag haft en kille (Ja bli 17 iår).
Den här killen har jag känt hela mitt liv, vi har alltid känt varandra sedan födsel.
Vi blev tillsammans den 25-12-08 och det tog slut den 14-03-10 (14 mars iår alltså).
Vi är fortfarande otroligt bra vänner, kramas ibland när vi ses, vi umgås ofta och gör mycket tillsammans.
Vi är bästa vänner, han vet allt om mig och jag om honom. Vi ställer upp för varandra hela tiden och finns om den andre mår dåligt.
Jag har ingen ny kille utan är singel.
Men får ändå höra, hur kan du vara kompis med ditt ex osv.
Har enbart hört 2st säga att dem tycker det är helt underbart med tanke på att många relationers slut ofta slutar med att dem inte ens vill se varandra.
Om jag/han skulle hitta någon ny så skulle nog vårt kramande och umgänge bli totalt förändrat, men vi skulle nog fortfarande vara riktigt bra vänner.

Vad tycker ni om detta, att fortfarande vara kompis med sitt ex?

Personligen tycker jag att det är OK att umgås mycket, kramas, ha en myskväll ibland (det har vi också med film & godis).
Så länge man inte har en ny, för då skall gränser sättas upp tycker jag.
Visst man kan umgås, men inget mer.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Elshira
0

Jag har inget ex som jag direkt brukar umgås ofta med, men 2 stycken som jag träffar ibland när man känner att man vill träffa lite "nytt" folk ^^ Kan bli periodvis att man umgås mer med dem för att sedan inte höras av alls på ett tag. Jag har å andra sidan inget ex som jag slutat med i ofred utan vi har skiljt som vänner :)

Så för mig är det inget fel i det, vänner måste man ju få ha, och bara för att man inte har en kärlek mellan varandra så kan man ju givetvis fortfarande ha mycket gemensamt.

Hakuna matata!

chade
0

Klart man kan umgås som vänner fast att man gjort slut. 
Jag umgås med i alla fall ett av mina ex, jag tycker att han är rolig och trevlig. Så varför skulle jag sluta med det om jag uppskattar att få träffa honom : )

Min nuvarande pojkvän kan väl bli lite svartsjuk, men han vet att vi bara är vänner. Så för honom är det ingen fara :)

Men det där med att dina vänner säger att du är dum i huvudet förstår jag inte. Varför förstöra en bra vänskap bara för att man varit tillsammans? Det är ju bara sjukt. Du ska göra det du tycker känns rätt och strunta i vad andra säger!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Peregrin
0

Jag har sporadisk kontakt med alla mina 7 ex eller ja, en av dem är bara korkad så honom vill jag inte ha så mycket att göra med.

Men! Så länge du känner dig bekväm i det och det inte är påtvingat umgänge eller att ni slutar som ovänner så är det inget fel någonstans med att umgås med sina ex.

Tycker du framförallt ska göra det du själv vill och inte bry dig om vad konstiga vänner säger är rätt att göra, då försvinner snart den person som du är.

Alex
0

Så länge det fungerar bra, kompisskapet är ömsesidigt (dvs ingen har andra känslor kvar) och man har kul tillsammans så ska man ju självklart inte säga upp kontakten! Sen, precis som du säger kanske mycket kramar, ensamma myskvällar osv är mindre lämpligt när någon av er träffar en ny, men vänner kan man självklart vara ändå! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Tassy]
0

Självklart kan man fortsätta som vänner! Övriga har redan svarat så bra, så jag nöjer mig med att instämma.

LitenPyssling
0

#2 & 3 Jag har gjort klart för dem att det är min sak om jag vill fortsätta vara vän eller inte. Och dem (utom en) har accepterat det.
=)

Alla som svarat här verkar vara eniga om att det är accepterbart =P.
Undrar om man hänger på fel/bor på fel ställen eftersom man ofta hör att det är oacceptabelt med vänskap mellan exen =P

pyromanen
0

I en del fall funkar et inte att vara vänner med exet, men när det gör är det väl bara positivt!  och definitivt inget som nån annan än dom inblandade ska avgöra.

Birke
0

Tkr inte det är fel. Om jag gör slut med min nuvarande kille ngn gång vill jag absolut vara vänn med honom. Vi hat t.o.m pratat igenom det.

LitenPyssling
0

#8 Jag och mitt ex pratade också, och vi är bästa vänner nu efter slutet =)

[Vargnatt-]
0

En av mina bästa vänner är mitt ex, bara för att vi inte fungerade som ett par betyder det ju inte att vi inte fungerar som vänner :).

Birke
0

#9 Vad trevligt :)

#10 Gillar sånna inställningar:)

LitenPyssling
0

#11 Ja, håller med =D