Intim Tvål
Pga tidigare 2 Svamp attacker så är jag nu orolig att fu en ny svampinfektion pga Yasmin p-pillret där en vanlig biverkning är just detta.
Kollade på apoteket efter ny tvål som jag kan använda i duschen.
Tittade dock lite snabbt, men hittade denna:
ACO Intim Tvål <--- Länk
Vad tycker ni om denna? (Varför/Varför Inte)
Ska man ta någon annan?
Varför rekomenderar Du den tvålen/cremen?
Denna tvål är inte recept belagd!
OBS! Länken öppnas i samma fönster så innan ni höger klickar, lägg musen på och högerklicka och välj sedan "öppna i nytt fönster" så slipper ni riskera att stänga detta.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Helt ok produkt, men själv föredrar jag gamla hederliga Lactacyd Intimate Care de få ggr jag alls tvättar med annat än vatten. Den innehåller mjölksyra och har ett mycket surt pH, vilket underlivet gillar. Torkar inte ut, luktar gott, är drygt och allergivänligt.
Just mjölksyran är orsaken till att jag använder Lactacyd, både intimtvålen och den vanliga till kroppen, eftersom jag har extremt känslig hud. Mjölksyra hämmar tillväxten av Svamp och bakterier!
Vänliga hälsningar
Cindy
#1 Så jag skulle med andra ord kunna använda denna då?
Ska kolla efter den i apoteket nästa gång, låter bra!
Det blir inga irritationer om man tar intim tvålen nere och tvättar resten av kroppen med en annan tvål?
Alltså så den andra tvålen tvättas med innanför lårbenen, ska man hålla ett litet avstånd ifrån underlivet då?
#2 jag hade använt intimtvålen till hela nedre regionen, dvs även mellan lår och skinkor.
lactacyden är bra för den kan man använda till hela kroppen och utan att bli uttrorkad, samt så luktar den syrligt just av mjölksyran i.
Sen tvättar man förmycket så finns risken att du får Svamp av den anledningen. Jag tvättar aldrig med tvål i fjöset, utan då är det rent vatten som gäller. men i ljumskar och så kan jag använda tvål ibland.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3 Okej =)
En av mina favoriter är RFSU's Daily Fresh intimtvål. Har använt den en del de gånger jag använder mer än bara vatten och tycker den är bra. Den är också rätt så sur pH mässigt.
Det är bara att prova sig fram vad gäller intimtvål. Jag tycker inte om Lactacyd alls, medans andra tycker den är bäst. Det beror helt på vilken förpackning man gillar och om tvålen ska vara rinnig eller lite mer som en gel. Hurdan ACO's är vet jag inte för den har jag inte testat än. Men så länge det är en intimtvål så går det utmärkt att tvätta sig med i de intima regionerna.
Jennie
#5 Okej =) Tack för tipset!
Kanske ska ha en testpanel om detta senare?
Vänliga hälsningar
Cindy
#7 Jo men varför inte
Jennie
Själv använder jag galltvål.
Fullt naturlig produkt, så känns inte som att man kan hitta så mycket bättre. Sen fungerar den bra mot det mesta också, jag har faktiskt använt den mot Svamp med mycket bra resultat (bättre än med pevaryl!) så den släpper jag inte i första taget!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#9 åh fan! det ska jag lägga på minnet!
är det hästsportsbutiker du fått tag på galltvålen via eller någon annanstans?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#9 Arsenik är också naturligt, så det köper jag aldrig som argument ;-) Visste inte att galltvål gick att använda på det sättet, koolt! Ska helt klart prova nästa gång det är svampsäsong.
Vänliga hälsningar
Cindy
#10 Tror den vi har är från bygghandel eller nåt (min sambo som har stått för det inköpet), men det är ju mycket möjligt att det finns i ridsportsbutiker också.
#11 Haha ja det är mycket möjligt. Jag har dålig koll på det, vet bara att galltvålen är himla bra och fungerar mot det mesta. Är ju bra att ha hemma om man nån gång skulle spilla rödvin eller olja på kläderna också… 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hmm visst dödar lactacyd Svamp, anv. till häst då de har mugg i karleden(typ av bakterietillv). Jag tycker dock att den torkar ut vilket kan göra att det lättare får fäste…Tips blanda Aco tvål och Aco olja…blir bra…och luftiga underkläder!! (se även om ev. partner har svamp…kan vandra) M
#13 Så ACO torkar ut menar du? Tvålen alltså.
Blir bättre för huden! Ungefär som lotion man väljer för resten av kroppen. Det är ju känsligt! M
För mig mådde skrevet bättre när jag helt skippade produkter till muttan. Vatten (vatten, bara vanligt vatten) funkar prima för mig, och jag har inte samma problem med flytningar/svamp/klåda som när jag var mer intensiv med rengöringen.
_No way! Yes way!
Håller med om att vatten är toppen. Det är verkligen inte ofta jag använder mer än vatten för att tvätta de privatare delarna.
Jennie
Även vatten kann torka ut…olja kan vara bra. M
#13 Jag har klimakterie-snustorrt underliv och skulle inte använda Lactacyd om det torkade ut. För mig känner jag mig tvärtom återfuktad efteråt. Använder dock bara högst 1 gång i veckan, oftast efter bad hemma eller i klorvatten.
Vänliga hälsningar
Cindy
Lactacyd för mig var kattastrof….så att pröva sig fram är bra! M

Jag använder ACOs intimtvå, för mig fungerar den perfekt. Jag har väldigt känsligt underliv och upplever att det blivit bättre sen ja började med den tvålen. Jag upplever att den återfuktar bra. Har heller inte haft Svamp på väldigt länge, om det har med tvålen att göra eller inte kan jag ju inte säga, men det har iaf absolut inte gett en negativ effekt.
#21 bra =D
Vanligt vatten räcker oftast. Vid behov använder jag tvål/shampoo/dushcreme (vad som finns) på hud, men inte på slemhinnor. Inga problem eller besvär.