Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 11536 ggr
b0b0
0

Sen mens

Hej, Min mens är nu 2 veckor sen, jag gjorde ett graviditetstest för ca en vecka sen men de visade neg. kan jag vara gravid ändå eller vad kan de vara för fel?.. Hjälp mig?

RuiXue
0

Har du varit stressad den senaste tiden? Något speciellt som hänt?

När jag gifte mig förra året borde jag haft mens ungefär då, men den kom först några dagar senare, kanske för att det var så mycket som pågick i mitt liv under den veckan jag borde haft mens. Min var runt 1 vecka försenad när den väl kom.

Ibland kan kroppen bara få för sig att skippa en månad också, eller så blir mensen bara sen för att sedan komma regelbundet på en annan tid av månaden. Ett tag kom min mens oftast runt den 24 varje månad, numera kommer den några dagar efter månadsskiftet och däremellan kom den alltid runt den 1 i månadenObestämd

Nu kan jag inte ens lita på min mens längre. Den kommer och går som den vill. Nu i April hade jag mens i 14 dagar uppdelat på 2 omgångar med en veckas pausSkrikandes Och jag har annars haft regelbunden mens i 10 år.

Jennie

b0b0
0

Nej har inte varit stressad eller någonting, mensen har aldrig hoppat över en månad eller varit så här sen förrut. Men får se om den kommer nästa månad, annars får man väl gör ett till gravtest :)

Cindy
1

Hur gammal är du? Har du några andra problem kring mensen, t.ex. svår mensvärk? Har du nyligen bantat eller ändrat kosten? Finns så himla mycket som spelar in för att man ska ha regelbunden mens, därav alla frågor.

Ja du kan vara tidigt gravid utan att det syns på gravtest än. Men har du slarvat med preventivmedel den senaste månaden?

Läs gärnadenna artikel som handlar om just försenad och utebliven mens!

Vänliga hälsningar
Cindy

b0b0
0

Jag är 18. Min mens brukar vara lite sen men inte så här mycket. och jag missade många p-piller förra månaden.  När kan man ta ett nytt gravtest då? :)

RuiXue
0

Blotta oron över att vara gravid skulle också kunna ses som stress och således kunna försena mensen. Graviditetstest kan man mig veterligen ta när som helst, men hade det varit jag så skulle jag nog vänta en vecka eller två och se om mensen kommit och om inte, då skulle jag ta ett nytt test.

Jennie