Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 5211 ggr
Maliceangel
0

Mellanblödning

Jag är 20 år och har sen jag var 15 ätit p-piller. Dock hade jag ett uppehåll på 2 år och började äta mini piller igen i julas. Samma minipiller som jag åt i slutet av mitt förra förhållande. Jag hade min mens för ungefär 2 veckor sen. För 2 dagar sen småblödde jag litegrann och idag är blödningen som min mens brukar vara första dagarna. Jag har aldrig haft mellanblödningar innan och förstår ingenting av det här. Vad är fel?

Jag har aldrig varit på en gyn undersökning, har tänkt ett tag att jag kanske borde för att se att allt är okej, men det är ju inget man liksom går & längtar efter. Har resonerat att så länge jag är frisk och mår bra är det väl inget jag behöver göra.

Angående mellanblödningen, ska jag vänta några dagar och se om det slutar? Kanske en månad och se om det blir samma sak nästa gång? Eller bör jag ringa gynekologen redan nu? Är det här normalt? Är jag sjuk? haha, får värsta skräcktankarna att jag går sönder inifrån.

RuiXue
0

Mellanblödning kan man få ibland. Får man det ofta så kan något vara på tok. Är du orolig så ring till gynekologenGlad

Jennie

Cindy
0

Jag håller med #1 och skulle säga att du har haft tur som inte haft mellanblödningar förr. Dessutom ändras kroppen under åren, och det kan hända att den styrka på piller du har inte nödvändigtvis funkar nu bara för att den gjorde det förr.

Jag vill dock pusha för att du oavsett går och gör en gynundersökning, eftersom du borde ha gjort en redan i samband med att du började med pillren. Läs gärna här för lite tips!

Vänliga hälsningar
Cindy