Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 8826 ggr
[Jessica-B]
0

Tips på foundation?

Jag ser så torr ut i ansiktet med puder - men hittar ingen passande foundation så jag blir illa tvungen att köra på puder ett tag till.

Letar i affärer, men hittar bara med massa glitter i - som jag avskyr!

Lyckas jag hitta någon som verkar täcka bra, så finns den naturligtvis inte i min hudton. Jag är väldigt blek i hyn och har mer rosa hy än gul-brun. Så de flesta foundations får mig att se smutsig ut, och så får jag sånna där vidriga streck vid haklinjen/halsen.

Skulle verkligen behöva tips på en foundation för min hudton, tänk inte på priset (haha första gången i hela mitt liv jag säger så tror jag :D)

Rubiinen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder Nivea Beauty Lift. Jag har rätt torr hy och jag tycker den är jättebra. Normalpris för foundation, runt 150kr tror jag Glad

Rubiinen
0

http://www.nivea.se/products/show/10350#

Där kan du se vilka färger som finns :)

RuiXue
0

Jag använder en mineral foundation från Maybeline som jag är helnöjd med. Fick hjälp av personalen på Åhlens att hitta rätt foundation för mig både vad gäller ton och täckning. Så det är mitt tips! Be om hjälp i butikenSkrattande Jag är också otroligt blek och de provade väl igenom halva Åhlens på mig innan vi hittade rätt. Jag har tonen som heter 020 ifrån MaybelineGlad

Så gå till en butik som säljer makeup, typ Kicks eller Åhlens och be någon i personalen om hjälp att hitta rätt. De kan det där.

Jennie

Juvela
0

Jag använder också minerla foundation från Maybeline. Gav mig tusan en dag på att verkligen hitta en bra foundation och då hittade jag den. Den absolut Bästa foundationen jag Någonsin testat. Finns i många olika toner. (hihi jag kör också 020)

Gerbilflicka
0

Jag anvander mineralpuder och om det ser for torrt ut ar det latt att aterfukta med nagon lotion. Ibland gor jag det bade fore och efter pudret for att sen avsluta med lite puder igen for en bra yta som haller.

Foundation ska man inte ha i hela ansiktet helst eftersom det tapper till porerna och dessutom sa ser det for det mesta valdigt dumt ut ocksa.

LinnB
0

Jag är blek, mer rosa än brun och har väldigt torr hy, och jag använder True Match foundation i den ljusaste färgen.
Jag brukar ha problemet att jag ofta ser orange och smutsig ut i fejjan, men inte med denna. Passar hur fint som helst! Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

hus-musen
0

Bästa är att gå till en makeup-affär och säga hej, jag vill ha en färg som passar mitt ansikte, har ni något? Eller så kan du strunta i foundation och sånt och bara återfukta huden istället och kanske ha lite rouge som extra färg om du känner för det.

Qui dormit, non peccat

[Jessica-B]
0

#1 och #2 …och det är inget glitter/skimmer i den hoppas jag? Tycker färgerna såg lite mörka ut för min hy på hemsidan, men de e klart, de e ju digitala bilder, å de e ju annat i verkligheten, men jag ska ta mig en kik på dom i affärn med lite hjälp av de som jobbar där, så får vi se hur det blir. :)

Tack allihop för tipsen..Glad Jobbar mig vidare neråt, börjar med den förstnämda nivea!

[Fiction]
0

Testa med Make Up Store och be dem att hitta en nyans som passar din hudton. De kan prova den på din hals för att se hur den ser ut på. De har foundation både med och utan olja beroende på vilken hudtyp du har och vilket resultat du önskar (halvtäckande eller heltäckande). Kika in på deras hemsida, vetja!

[Jessica-B]
0

tackar för tipset! :) Är ute efter en heltäckande.. kanske skulle sagt detta.

Alex
0

Även jag är blek, torr och med kalla färger (dvs mer rosa än brun) och använder, precis som #6 L'Oreals True Match. Själv använder jag C1, ljusaste färgen med kall nyans (C = Cold). Finns även W1 (W = Warm) och N1 (N = Neutral), sen även högre siffror då, men då blir det ju mörkare färger.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

RuiXue
0

Jag har en True Match hemma också, tror det är den ljusaste jag har. Har dock inte använt den på ett tag.

Jennie

MimmieM
0

Använd ansiktskräm innan du använder några andra produkter. om du har känslig hy eller uppskattar en naturlig look rekomenderar jag att du testar "bare minerals" även kallad I.D. Lite dyrare, mycker bättree och enbart naturliga ingredienser. Det bästa av allt är att de inte täpper igen porerna, så man kan sova i det ;)

Carpe Diem

[Jessica-B]
0

Använder alltid ansiktskräm innan :)

Vart kan man köpa bare minerals / I.D då?

RuiXue
0

#14 Har sett det på Kicks Glad Men det är apdyrt!

Jennie

[Jessica-B]
0

Med min såkallade "inkomst" kommer jag nog inte ens nära att kunna betala "apdyrt". Flört

RuiXue
0

#16 Ett startkit går på runt 1000kr om jag minns rättFörvånad Just av den anledningen så köpte jag L'Oreals mineral puder istället *fniss*

Jennie

MimmieM
0

Kvalitet kostar ;) Själv kommer jag aldirg använda någonting annat

Carpe Diem

SaraC
0

Har testat miljoners foundations genom åren och nu på sistone även mineralpuder, men aldrig varit riktigt nöjd. Nu sist gick jag in på Make Up Store och frågade efter hjälp och fick en foundation som är lätt och len på huden och inte känns fet men ändå täcker bra. Och i rätt nyans! Har supersvårt att hitta rätt nyans.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

RuiXue
0

#18 Jag kommer nog köpa det när jag känner att jag har råd till det och använder makeup dagligen. Just nu har jag i stort sett bara börjat med makeup eftersom jag ser så trött ut utanSkrattande Så just nu vore det till att slösa att köpa dyr makeup.

Jennie

Maria
0

Dr. Hauschka som finns i välsorterade hälsokostbutiker finns i väldigt ljusa färger. Det finns en Translucent make-up creme nr 01 som är väldigt ljus.

30 ml kostar runt 150 kronor.

Naturliga ingredienser, inte testat på djur och en svag skön doft.Glad

/Maria

Aviendha
0

Mineralfoundation. Läggs på som puder och man kan se torr ut i början men det liksom smälter in.

Jag har torr hy annars, och ser ut som ett falgnmonster hela jag med vanlig foundation. Och dessutom så mår min hy inte alls bra av att bli helt tilltäppt. Med mineralfoundatrionpudret så är min hy likadan oavsett om jag sminkar eller inte så jag kommer inte byta tillbaka iaf :)

Juvela
0

Många som prata om mineralfoundation (bland annat jag). Någon som har testat den som finns på tv-shop, kommer inte ihåg vad den heter just nu.. ? Prismässigt blir det ju inte mer än vad en annan foundation kostar, med tanke på vad man får med..

edit:

Sheer Cover

Aviendha
0

#23 Det är faktiskt just den jag har ^^ Har haft den i över ett år nu.

Juvela
0

#24 Aaahaha :P Gissar på att du är mycket nöjd då ;)

Aviendha
0

Tja, annars hade jag inte stannat ett år :P Fick faktiskt tipset här inne på iFokus om den, och vågade mig på att beställa vilket jag idag inte ångrar :)

RuiXue
0

Funderar lite på att testa den från TVshop också. Får bli när jag behöver köpa smink nästa gång :)

Jennie

[Golgadoth]
0

Jag använder mig av max factor miracle touch - den är bäst.

Endroppeihavet
0

Ett tips om man verkligen vill ha dom dyra märkena är att checka in tradera och ebay, när det gäller ebay så kanske särskilt ebay uk som har jättebillig frakt, i princip samma frakt som inom Sveriges gränser, ibland billigare!

Det sminket som säljs är alltid nytt och så passa på att få lyxen på budgetpengarna!

Angående sminktipset så kan mousse fungera bra, det är ett schysst mellanting mellan foundation som kan kännas lite tung och fet och det pudriga mineralsminktet.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Bella-R
0

Jag har använt Dream Matte Mousse Foundation sen ca 2 år tillbaka & jag tänker aldrig byta, älskar det!

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

RuiXue
0

#30 Jag har testat den också men det blev bara kakigt på mig. Värsta eländet jag provat de senaste årenSkrikandes

Jennie

Bella-R
0

#31 Har du torr hy blir det inget bra resultat.

Denna foundation är till för oljig hy, är därför :)

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

RuiXue
0

#32 Har kombinationshy så jag behöver använda något som varkens är för oljigt eller för torrtGlad

Jennie