Hormonkurs
Hej!
Jag fick en inbjudan till en kurs om hormoner och hur bla preventvimedel påverkar oss. Tänkte att nån här kanske var intresserad 
Eftersom inbjudan kom på mailen och inte ligger ute på någon hemsida så kopierar jag in den här.
Hej!**
I höstas kom Marianne Arnström till Stockholm och höll en mycket,mycket intressant och angelägen kurs om våra viktiga hormoner.
En kurs med kunskap som alla kvinnor borde få med sig!!!!**
Vi som lyssnade var en salig blandning av kvinnor i olika åldrar och yrken och efter kursen ville många få lyssna igen och dela kunskapen med sina medsystrar.
**Därför kommer nu Marianne tillbaka till oss, och vill du göra något riktigt fint för din egen skull så kom och lyssna och förvånas
över att man faktiskt kan göra så mycket för sig själv och sitt kvinnoliv på ett så enkelt sätt…….
Vi bjuder nu in er till en kurskväll som känns väldigt angelägen för oss själva som kvinnor - både för egen del och för att kunna föra kunskapen vidare till våra döttrar, vänner, patienter, klienter, mammor, elever, ja, alla kvinnor vi möter och männen också för den delen!****Anmäl dig till någon av oss och kom och lyssna !
Först till kvarn gäller, det finns ca 30 platser.
Vårhälsningar från Helena Maass och Helena Nash**
Här är en röst om Mariannes kurs:
I somras var jag på en mycket intressant föreläsning i Karlskrona.
Vi hade samlats bara kvinnor, allt från tonåringar och upp till 70-åringar.
Där satt vi och lyssnade förtrollat i ca 4 timmar och alla konstaterade efteråt:
Varför har ingen berättat detta för oss tidigare??
Alla dessa frågor rörande om oss Kvinnor, Kroppen och Livet. Min första tanke direkt var att försöka få hit denna viktiga information.
Sprida ut kunskapen till er kära kunder, vänner och kollegor.
Hormoner och Kvinnans Hälsa
Stockholm Torsdagen den 17/6 Kockan 17.30 – 22.00
Visste du att hormonobalans är vanlig hos kvinnor idag?
Denna obalans är en viktig orsak till:
· Endometrios
· PCOS
· Benskörhet
· Sköldkörtelproblem
· PMS
· Mensvärk
· Att man får missfall
· Att man mår illa under graviditeten
· Svettningar och vallningar
· Oro
· Cyklisk migrän
· Torra ögon och slemhinnor
· Fibromyalgi
· Reumatism
· Bröstcancer
· Livmoder eller limoderhalscancer
· Äggstockscancer mm
Vill du veta…
· Varför får vi denna obalans?
· Varför läser vi inte om det i tidningen?
· Hur P-piller påverkar hormonbalansen?
· Vad finns det för naturliga metoder att få och behålla hormonbalansen mellan östrogen, progesteron och testosteron?
· Mer om Gardasil (vaccinationen mot livmoderhals-cancer)?
Detta material bygger på dr John Lee’s forskning och erfarenheter och är logiskt upplagd och lätt att förstå.
Kursen hålls av Marianne Arnström som informerat, framför allt kvinnor, i Sverige och på Nya Zealand.
Anmäl till Marianne Arnström telefon 0455 26434, marianne.arnstrom@telia.com
eller till Helena Maass barnmorskeliv@telia.com
St Eriksgatan 44, T-bana Fridhemsgatan (uppgång Flemminggatan/ St Eriksgatan)
Lokalen hör till Barnmorskorna Västermalm, 1 tr
Kom gärna en kvart innan för betalning vilken sker kontant.
Marianne bjuder på te nötter och frukt
Kostnad 500 kronor
Varmt välkomna
Marianne Arnström
Eftersom denna kurs kostar pengar, faller detta inlägg egentligen under kategorin annonser, vilket inte är tillåtet på Kvinna i Fokus. Jag hade gärna sett att du kontaktat mig (sajtvärdinnan) innan du la upp inlägget.
Dock ser jag att det är väldigt intressant för medlemmarna på sajten, så jag låter den ligga kvar tills vidare. Jag vill dock veta vem denna Marianne Arnström är och vad hon har för utbildning, då jag inte hittar någon information om henne via Google.
Alldeles för många hittar på egna teorier och åker landet runt för att håva in pengar från utsatta människor som är desperata efter en lösning på sina problem. Hoppas att det inte är fallet denna gång.
Vänliga hälsningar
Cindy

#1 Jag ber så mycket om ursäkt! Jag trodde bara att det var om man tjänade något på det själv som det räknades till reklam 
Jag ska se om jag kan fixa lite info om henne, tyvärr har hon ingen hemsida 
Det är som sagt ok denna gång, jag förstår att du bara ville dela med dig av en bra föreläsning du själv varit på!
Jag har googlat massor men hittar bara hennes namne som slagit sig fri från en sekt… Själv är jag givetvis superintresserad av kunskap kring detta, då jag själv har hormonella sjukdomar, men jag har lärt mig ha stor skepsis mot självutnämnda experter.
Synd att biljetten är så saftig, annars hade jag gärna gått och skapat mig en egen uppfattning!
Vänliga hälsningar
Cindy