Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3898 ggr
Kaninisen
2010-04-08 01:19
0

Flytningar

Jag blir galen, har jättemycket flytningar. Det känns obehagligt när jag går, det LUKTAR - ibland om det är riktigt illa kan man känna lukten genom jeans t.o.m. De är lite gul/vita (varierar). Ca 2 veckor efter mensen innehåller det lite blod, ibland rätt så mycket blod.

Har ni någon aning om vad det kan vara? Svarmp? Inga könssjukdomar eller graviditet dock! ;)

SLennartsson
2010-04-08 11:05
0

Känner du att det kliar något?
Eller känns det annorlunda?

Cindy
2010-04-08 15:36
0

Svamp är vitgrynigt och luktar inte så mycket, samt kliar ofta.

Det du har låter som bakteriell obalans, vilket du enkelt rättar till genom att:
• Ha tunna vanliga trosor av bomull på dig dagtid. Inte string, inte microfibrer.
• Sov utan trosor så underlivet får lufta!
• Använd aldrig trosskydd, bortsett kring mensblödningar. Det täpper till för underlivet. Många har det för att fånga upp flytningar, men hamnar i en ond cirkel där man får mer flytningar av trosskyddet. Måste man ha så köp gärna återanvändningsbara av bomull.
• Köp Lactal på Apoteket och använd en kur. Det är en kräm i pipetter som man sprutar upp i slidan innan du ska sova. Denna punkt är viktigast.

Vänliga hälsningar
Cindy

Cindy
2010-04-08 15:39
0

Vad gäller de blodblandade flytningarna undrar jag om du äter p-piller el liknande? Att få en sådan mellanblödning vid ägglossning (som ju infaller 2 v efter mens) nån gång ibland är normalt, men är det ofta skulle jag råda dig att prata med en barnmorska eller gynekolog.

Äter man p-piller eller minipiller och har mellanblödningar, har man för svaga piller och kan byta.

Vänliga hälsningar
Cindy

Kaninisen
2010-04-08 21:17
0

#1 Nej det kliar inte, bara luktar och känns ibehagligt när det blir blött.

#3 Nej, tar inga p-piller. Får det varje gång men har väl försökt intala mig själv att det inte är något. Har bokat tid hos gyn två gånger, okej inte för just denna sak utan för utebliven mens en gång, men har aldrig kommit iväg dit. Min mens har på sistone varit lite konstig, först är det  50 dagar från första dagen på en mens till första dagen på nästa, sen är det typ 19. Förut var det 40. Har haft mens i ca 5 år nu.

Borde kanske ta mig till gyn, men det är så lätt att inte göra det!

[Tassy]
2010-04-08 21:19
0

har du ont i nedre delen av magen? Kan vara äggledarinflammation också.

[Tassy]
2010-04-08 21:19
0

har du ont i nedre delen av magen? Kan vara äggledarinflammation också.

Kaninisen
2010-04-08 22:32
0

#6 Inte nu i alla fall. En kväll för flera veckor sedan hade jag otroligt ont och kunde inte stå rakt, tror dock det var stress. Men nu, nej.

[Tassy]
2010-04-09 00:14
0

kolla upp det för säkerhets skull.