Trassligt..
Har en pojkvän, sen 6 månader tillbaka. Han är precis det jag vill ha, men har ju även sina dåliga sidor med. Han är ganska lat och bekväm. Men inget jag vill lämna för det.
Vi kunde, efter ca 2-3 månader säga att vi älskar varann. Och det kändes verkligen äkta och bra! Vi bor även tillsammans. Nu var han i Sthlm på mässa med sin mamma, via jobbet, i februari. Vi bestämde såklart att han skulle komma hit så fort han kommit hem, eftersom det var första gången vi vart ifrån varann så. När han var på väg hem blev han en helt annan person. Han ville inte komma hit och åkte istället raka vägen till en fest. På vägen hem sa han även att han inte visste vad han kände längre. Vi pratade dagen efter, han kunde inte säga att han älskar mig. Detta tog hårt på mig. Från att ha sagt: jag älskar dig, jag kommer om ett par timmar. Saknar dig! Till att bara vända sådär.
Nu har det ju gått ett tag. Han kan fortf. inte säga att han älskar mig. Jag är hans första flickvän. Han vet inte riktigt vad det innebär, vad kärlek riktigt är. Har pratat mycket om detta tillsammans och med min mamma. Han kommer bara fram till att han tycker om mig jättemycket, att han inte vill att det ska ta slut och att han vill lösa det. Men hur kan man lösa det om det är hans känslor det handlar om? Han är hur go som helst och jag kan inte säga att jag märker någon skillnad på honom nu, trots att han inte kan säga att han älskar mig. Vi har så himla roligt ihop och gör allt tillsammans. Han kommer hit varje dag efter jobbet, (bor i en egen stuga på mina pärons gård) vilket vore konstigt om han nu inte ville vara med mig. Hade jag varit den som tvekar på känslorna hade jag nog tagit avstånd till min pojkvän. Men det gör inte han. Hmm..
Blev lite långt och har säkert glömt en del. Men någon som har tips och råd till vad man kan göra?
Kram

det hände inget med någon annan tjej med han i sthlm då?
Nej, det är jag säker på att det inte gjorde. Han är så pass ärlig och skulle aldrig kunna göra så mot mig.

det brukar låta så. nåt måste nästan ha hänt där då han ändrade beteendet så snabbt.
Kan tyvärr inte komma på nått förutom att jag får den otrohetskänslan av de hela å m hans beteende..
du känner han bäst, å du kan nog lita på han…..
kan de va så att han har vart å¨stippklubb elr liknande?? han kanske känner sig fast med dej å kasnke vill prqöva på såna ställen?….
vet dock inte hur ni har de när de gäller stripklubbar å liknande…
de e det ända ja kommer på, men lycka till!!
Nånting har helt klart gett honom en tankeställare, men det behöver faktiskt inte vara otrohet. I min värld är det svårt att veta att man älskar ngn redan efter en kort tid, jag behöver minst ett halvår på mig för att vara säker på vad jag känner. Kanske sa han orden för snabbt bara?
Mitt råd är häng inte upp på vad han säger, utan tolka vad han gör och hur han är mot dig istället. Sätt er ner och prata igenom allt om ni kan. Finns känslorna där så kommer dom tillbaka inom kort, och gör de det inte så får du ta det då. Men ta inte ut sorgen i förskott, det kan sänka förhållandet om du kräver att han ska säga orden för din skull trots att han är osäker.
Vänliga hälsningar
Cindy
Jag känner honom så pass väl så jag vet att han varken skulle vara otrogen eller någon tanke på att gå till strippklubb, då han själv sagt att han inte har behov utav det. Han var dessutom där med sin mamma. Så nej, han har inte vart otrogen eller liknande!
Han sa däremot att han pratade med sin mamma om allt och hon hade då sagt att det inte ritkigt lät som han älskar mig. Och hade där fått en tankeställare..
6 okey okey jag bara frågade efter som vissa/många e olika på den biten…
Ni kanske gick för fort fram å allt, ta ett steg tillbaka. De har ni la gjort nu när ni inte bor med varandra, men de kanske räcker med att ni gillar varandra, så får tiden utvisa hur ni står inför varandra..
för er tycker ja har gått väldigt fort med att säga ja älskar dej å sen att flytta ihop på så kort tid, men klart alla e olika med…
prata med han, om du har gjort de så får du helt enkelt vänta å se va han vill…