Preventinmedel
Jag har stora problem med mina p-piller..
Började äta det när jag var 16 o är nu 23..
Hade först Follimin, som jag tyckte var bra o funkade bra.. Dom slutade tillverkas så jag fick Neovletta istället.. Dom funkade inte alls på mig, gick upp i vikt o fick himla humörssvängningar.. Byttade till Yasminelle, funkade hyffsat.. Men fick onormalt med blödningar o mens i 10-12 dagar när jag gjorde uppehåll.. Fick sedan Yaz (som jag har nu)som endast hade 4 uppehållsdagar.. Nu har jag fått himla sömnsvårigheter och problem med vaglar i ögononen..
Någon som har tips/erfarenhet avnågot bra preventinmedel?
Oj, det är så individuellt så att prata med utbildad är nog vad som är att göra. Vad som funkar för mig t.ex. funkar inte för dig, jag kör på neovletta (är dock inne på att byta, har hemskt humör sen jag fick dessa).
Usch vad tråkigt att du var tvungen att byta från något du trivdes med! Jag tycker dock du ska fortsätta att leta tills du hittar något som funkar.
Vänliga hälsningar
Cindy
Ursäkta min fråga, men vad är vaglar?
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Jag skulle ha slutat med hormonella p-medel. Kan inte vara riktigt att kvinnor ska stå ut med diverse biverkningar från piller i åratal när man faktiskt är frisk! Undrar ibland om män skulle ställa upp på att utsätta sig för detta…
Själv provade jag alldeles för länge (åratal och 6 olika sorter) trots diverse biverkningr och tycker i efterhand det var korkat av mig eftersom det klart innebar försämrad livskvalité.
#3 En vagel är som en liten finne på insidan ögonlocket, oftast alldeles vid kanten.