Ont i nacken
visste inte var jag kunde fråga om edtta så det blev här.
igår åkte jag skidor, men trillade och slog huvudet, men åkte vidare trots att det blev en ganska rejäl smäll, fick lite ont i huvudet. nu känner jag mig lite stel i nacken, en sena eller så känns stel och jag kan inte vrida huvudet lika mycket åt höger som vänster och inte luta huvudet lika mycket höger och vänster. när jag skulle sätta mig upp i sängen gjorde det ont i nacken och jag fick hjälpa till att lyfta huvudet med handen. altså är det en sena eller liknande, kanske muskel, i don't know som är stel eller skadad på vänster sida.
vad ska jag göra? och vad kan det vara, bara sträckt nacken eller nackspärr? (är nog inte nackspärr, för jag kan ju röra nacken en del)
Det låter som om du fått en rejäl mjukdelsskada. Marsh iväg till läkaren och få det dokumenterat. OM du får framtida men så har du rätt till ersättning ifrån din försäkring bland annat.
Vila nacken och håll den varm, ät inflammationshämmande om det behövs, typ ibumetin och kontakta läkare, gärna akut då nacken är väldigt känslig.
okej tack så mycket för hjälpen! ska höra med mamma först (hon jobbar) sen blir det väl doktorn strax då! :)
fast när jag kollade på internet om mujkdelsskador skulle det vara typ blåmärke och svullet? jag har normal färg, och inte väldigt svullet
men ska kolla upp :)
sitter skadan djupare syns inget blåmärke :)
Det viktigaste är som sagt att kolla upp det hos en kunnig läkare. Jag har själv rätt komplicerade nackskador så jag vet hur det kan vara, dock tror jag inte att det är någon större fara för din del utifrån beskrivningen, så oroa dig inte för mycket :)
okej nej det ska jag inte :) mamma tyckte då inte jag skulle bry mig om det, emn ringde en doktor ändå o de tyckte att jag kunde ta en panodil och återkomma om det inte skulle bli bättre. men återigen tack för snabbt och bra svar :)