Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamhälle-och-feminism
Läst 4368 ggr
LitenPyssling
0

Debatt, hjälp!

På skolan håller vi på att jobba om genus.
Alltså kvinnans och mannens plats i samhället.
Vi ska skriva en debatt om kvinnor och män.

Problemet är, jag har ingen aning om vad jag ska skriva =O.
Kan inte ni hjälpa mig lite här?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

SaraC
0

Jag förstår inte vad det är ni ska göra, kan du inte berätta lite mer om vad ni fått för instruktioner? Ska ni debattera med er själva, ska ni ge ett exempel på hur en debatt skulle kunna se ut eller vad?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LitenPyssling
0

#1 Va ska skriva ner en egen debatt, om hur vi ser på det och det och sen ska vi komma på vad vi kan få för motsägelser och liknande.
Kan ärligt inte säga mer för kommer för tillfället inte ihåg =/

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Fiction]
0

Jag förstår inte riktigt din frågeställning. Den kan betyda så mkt och skulle må bra av att avgränsas. Jag tror t o m att det är en förutsättning för att debatten skall bli bra.

Jag vill råda dig till att tänka igenom följande punkter:

• Exakt vad är det du vill inringa?
  • Vad anser du själv angående detta? (Ingen annan kan svara på vad just du tycker i frågan, även om vi kan hjälpa dig med argument för att styrka ett visst påstående. Men då måste du på förhand veta vad du är ute efter.)
  • För vilket skolämne skriver du? (Viktigt, då detta är en fråga som kan belysas från så mga olika perspektiv.)
  • Ta reda på de exakta instruktionerna.

Instruktionerna för uppgiften är A och O. Inrikta dig på detta och skala bort all övrig information som är irrelevant i sammanhanget. Återkom när du har dessa instruktioner, så kan vi kanske hjälpa dig med din debatt.

I övrigt, rekommenderar jag dig att söka information via Google.

StickyKitten
0

Jag blir också lite förvirrad Skrattande Vad menas med att skriva "en debatt"..? Menar du en debattartikel, alltså en text där du för fram din åsikt, argumenterar för den och bemöter motargument?