Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettarbetslivet
Läst 4502 ggr
Bergspuman
0

Utvecklingssamtal

Är det någon som vet om man är skyldig att ha ett utvecklingssamtal med en VISS PERSON?

Bakgrunden är att jag tycker det är direkt olämpligt att min närmsta chef har utvecklingssamtal med mig, eftersom han har motarbetat mig ett flertal tillfällen, inte har gjort sig känd för att fråga hur det går eller anvisa mig nya uppgifter. Han intresserar sig helt enkelt inte för min utveckling, och av den anledningen törs jag inte lita på att han bevakar och försvarar den.

Jag vet att jag som arbetstagare är skyldig att gå med på utvecklingssamtal, men är jag tvungen att ha det just med den närmsta chefen, eller kan jag begära att en annan person har det?

elyse
0

Det är ansvarig chef som ska ha medarbetarsamtal, dvs den som är ansvarig för dig och insatt i ditt arbete.

Åsa S
0

Enligt den ledarskapsutbildning jag just gått på är det ens närmaste chef som ska ha utvecklingssamtalen.

HannaM
0

Ska som i måste eller ska som i bör är då frågan när det gäller svaren i #1 och 2. I min värld känns det som man borde kunna göra undantag, eller åtminstone släppa in en till person så man slipper obeaget av att det är en perosn som har motarbetat en.