Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 18047 ggr
[YlvaP]
44

Öm i bröstet

Hej.

Jag undrar om det är värt ett besök till läkaren för ömhet i bröstet. Jag känner ingen knöl eller nåt men det ömmar på utsidan oh närmare "roten" i mitt vänstra bröst.

hus-musen
0

Beror på hur du menar med öm, jag kan bli väldigt öm vid ägglossning och mens ibland precis där du beskriver det. Det typ svider på något konstigt vis. Är tydligen rätt vanligt. Men om du är osäker så är det ju bäst att kolla upp det hos en läkare, även om du inte känner en knöl eller liknande nu.

Qui dormit, non peccat

[YlvaP]
0

Nä det svider inte till bara öm vid beröring och tryck. Ibland när det blir lite för mycket "häng". Flört

hus-musen
0

Ah okej,jag tror inte att det är nån faraGlad Jag brukar ta på mig min mys-bh (inte vacker men ack så skön) och sen är det aja baja när det gäller petande! Skrattande

Qui dormit, non peccat

[Fiction]
1

Jag har samma problem och kan tänka mig att det är relaterat till hormonnivåerna i kroppen.

[YlvaP]
0

Ja det kan det ju vara. För mycket hormoner.

[Fiction]
0

#5 Jag gick in på din sida för att kika efter vilken ålder du är i och vi är jämngamla, du och jag. Anledningen till att jag undrade över åldern, är att jag har hört att kroppen kan komma in i en annan "fas" omkring denna ålder och då kan det bli en del hormonförändringar.

Jag har själv känt av detta, i form av tilltagande acne, ömmande bröst och förändrat blödningsmönster. Kanske är det liknande för dig?

Annars slog det mig att ömhet närmare "bröstroten" - och allra helst om den är ensidig (!) - mkt väl kan vara muskelrelaterad, ev en liten inflammation. Detta är helt ofarligt och botas lättast med anti-inflammatoriska värktabletter.

[YlvaP]
0

Ja det där med akne och ömmande bröst har jag märkt att det blivit mera av.