Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 29226 ggr
StickyKitten
0

Vanliga bröst?

På ett annat forum, med många manliga medlemmar, hittade jag en internetsida där kvinnor lägger upp bilder på sina bröst.

Syftet verkar vara att erbjuda en bild av hur bröst ser ut "på riktigt", utan silikon, photoshop eller sexiga poser.

http://www.007b.com/breast_gallery_1.php

Men, många killarna på forumet verkade förvånade över påståendet att dessa bröst skulle vara vanliga genomsnittstuttar och någon hävdade även att detta var mer "normalt":

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/81/Wifesbreasts.jpg

Så.. här inne finns ju massa kvinnor och jag är lite nyfiken på vad ni tycker Glad Är brösten i första länken representativa för kvinnor i allmänhet tycker ni?

LinnB
2

Jaaa, klart den är det. Det är ju "vanliga kvinnor" som skickat in bilderna, så det måste det ju vara. Fanns ju bröst i alla möjliga former, färger och storlekar där, och så är det ju i livet också. Skrattande
För mig finns det nog inget inom bröstväg som är "normalt" och inte. Bröst är bröst. Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Tassy]
0

javisst Glad men jag tyckte länk två också såg normal ut

Salladshataren
0

Haha, hittade faktiskt några par bröst som liknar mina Tungan ute Men jag tycker inte om mina Obestämd

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

StickyKitten
0

Jag tycker också att brösten ser helt vanliga ut, men blev lite förvirrad när killarna diskuterade brösten och inte tyckte det Glad

Aviendha
0

Bröst kan vara lika vitt skiljda som våra utseenden, och vem har ett normalt utseende? Vad avgör det?

Jag tycker första länken är representativ. De är i alla former, storlekar, vinklar osv. Precis som det ser ut i en genomsnittlig duschhall på ett större badhus :) Allt finns representerat.

Så länge ett bröst sitter på bröstkorgen och äger en tillstymmelse till bröstvårta så skulle jag klassa det som ett helt normalt bröst :)

Gerbilflicka
0

Vissa av tuttarna maste jag saga forvanade mig ordentligt, for jag har aldrig sett nagonting liknande forut! T.ex. nr.5 och nr.9.
Sa jag forstar att killar som kanske har sett ett mycket begransat antal riktiga brost ar chockade.

elyse
0

Vet inte, men personligen har jag då inte sett liknande exemplar "live" av vissa och då går jag ändå ganska flitigt på gym. Men hur ett par genomsnittliga bröst ser ut beror väl på ålder och om man varit gravid och/eller ammat (precis som kommentarerna under bilderna antydde)?

pyromanen
0

Ja, de ser vanliga ut.  "vanligt" innbär ju just "väldigt olika" för så ser ju verkligheten ut… 

Ser man mest på film, veckotidningar och reklamer (och det finns ju överallt hela tiden) är urvalet inte riktigt lika stort,kanske kan vara där den orealistiska bilden skapas… som inte riktigt stämmer med verkligheten…

Gerbilflicka
0

En sak jag insag lite senare ar att det ar STOR skillnad pa att ta kort pa brost framifran (galleriet) eller fran sidan (som bild 2)!! Men sadar harda brostvartor tror jag inte ar sa vanligt for kvinnor som aldrig har ammat.

Musiken
0

Forsta lanken tycker jag ar representativ. Visst har manga kvinnor "perfekta" brost, men "perfekt" ar ju alltid subjektivt. Vad jag tycker ar perfekta brost, behover ju verkligen inte nasta person tycka. Och baserat pa omkladningsrummet i badhuset (har tavlat simmning i manga ar) sa AR brost valdans olika, bara det att nar de ar stoppade i BH sa ser de forvanansvart lika ut.

[WeepingWillow]
0

Nu fick i varje fall jag bättre självförtroende :) Har inte sett så många bröst i min dag och trodde jag såg ut som en gammal tant men det var visst inte så ovanligt ändå :)

[Tassy]
0

#11 Härligt att höra! Alla borde få vara nöjda med sig själva helt och fullt. Tyvärr ser inte samhället ut så idag, men man får glädjas åt allt som går åt rätt håll! :)

[Fiction]
0

De ser högst normala ut i mitt tycke. Jag visade pojkvännen länken, men han höll dock inte med alls. Han anser att "normala" bröst ser mer ut som länk nr 2. Personligen tror jag att han att sett för få kvinnor nakna… ;)

[Golgadoth]
1

Jag tycker att länk 2 såg bäst ut, de andra var halvläskiga. XD

[WeepingWillow]
0

Det ser lite läskigt ut när det är jättestor skillnad på storleken brösten emellan, lite storleksskillnad har väl typ alla men inte sådär extremt så det är flera kupors skillnad kan inte va så kul.

Däremot alla olika storlekar, former o färger är ju inte så konstigt.

Saga85
0

Ja, länk nr 2 är väl inte de "typiska" brösten utan snarare ett resultat av rätt vinkel och styva bröstvårtor. Gör jag mina bröstvårtor styva och tar kort i samma vinkel kan mina också se ut så (fast mindre), men kollar man framifrån finns det snarare kort från länk 1 som stämmer bättre överrens.

elyse
0

Det vore intressant att veta om de tränar också, tycker jag. Det kan ju förändra bröstmusklerna en del. Märker själv skillnad fast jag har små bröst och bara gymmat i ett halvår.

[Fiction]
0

#17 Hur menar du att det förändrar brösten med träning? Jag ser ingen som helst skillnad på mina bröst nu och när jag simmade en timme dagligen. Min gissning är att träning syns främst om man har små bröst, på mina som är stora märks ingenting alls.

[WeepingWillow]
0

Jag styrketränar rätt hårt o har gjort i flera år men brösten hänger lika mycket för det :P Jag har fått mycket starkare bröstmuskler men dom sitter ju bakom fettet som är själva bröstet så det är ingen skillnad. Men funkar säkert på små bröst med mindre fett i.

[Fiction]
0

#19 Exakt min poäng. Små bröst ligger ju närmare muskulaturen inunder och kan därför påverkas av träning på ett sätt som inte större bröst kan.

[Fiction]
0

#14 Halvläskiga? Det där är ju fullt normala kvinnobröst.

hus-musen
0

den första länken ser det ut som vanliga kvinnobröst, dock blev jag lite sådär över att många hängde så mycket.. och att kvinnorna skulle vara 20-25 år.  på den andra länken så såg bröstvårtorna lite läskiga ut.

men det är väl skitsamma vad nån annan tycker så länge man är nöjd med sin egen kropp!

Qui dormit, non peccat

[Fiction]
0

#22 Det är väl inte så underligt att de är lite hängiga trots att tjejerna är 20-25? Mina har alltid varit lite hängiga, vilket förmodligen är genetiskt i mitt fall. Jag har haft enorma komplex av den anledningen och trott att jag var ensam om det, men den första länken visar ju att så inte är fallet.

Musiken
0

Mina ar ocksa lite hangiga. Mer nu nar jag tappat i vikt ocksa, vilket gjort det tydligare :/

[Tassy]
0

Jag har också häng :)

och angående träning så märkte jag stor skillnad, fast då på storleken, gick från D till B kupa över någon månad.

pyromanen
0

Tror det är mycket vettigt med en sån samling vanliga bilder, för det man annars ser (i film, reklam mm) är ju inte genomsnittsbröt och jämför sig alla med modellerna i första hand… ja då har ju mer eller mindre alla anledning att gå runt o få komplex.

Skogsrået förresten… värsting på att lura männen i skogen - hade bröst som hängde så mycet att hon kunde slänga dom över axeln!  Flört

[Tassy]
0

#26 "- hade bröst som hängde så mycet att hon kunde slänga dom över axeln!" Skrattande

hus-musen
0

#23 Typ alla hade ju hängbröst..visst alla bröst är ju olika, men jag tyckte inte att de visade särskilt stort urval utan det var mest långa och lite platta bröst. Så på sätt och vis förstår jag killar, jag har inte heller sett många bröst som ser ut så på unga tjejer. Fast å andra sidan så brukar jag inte studera andra kvinnors bröst särskilt noga heller.

Läste kommentarerna lite noggrannare, väldigt många hade ju gått ner i vikt och då är det självklart att saker och ting börjar hänga.

Qui dormit, non peccat

[WeepingWillow]
0

Jag tror det är ganska många som har hängiga bröst även om man är ung. Mina har varit hängiga sen dom blev stora o jag har gått ner lite i vikt nu men det var likadana innan när jag var smal innan jag blev tjock o sen smal igen :P Mammas har alltid varit hängiga också, jag har sett kort när hon va ung.

[Fiction]
0

#28 Jag tycker att långt ifrån alla bröst på den där sajten är hängiga. Hängig är en definitionsfråga och beror på vad du jämför med. Jämför du med standardtutten i B-kupa som sitter på en 18-åring kan du nog få det mesta att verka hängigt. Tyngre byst påverkas alltid av gravitationskraften.

Jag skulle rekommendera dig att läsa denna om du ännu inte gjort det.

elyse
0

#18 Jag gör flera övningar som tränar bröstmusklerna samt en övning som bara fokuserar på bröstmusklerna. Nu har jag bara en liten B-kupa, men förut var det stor skillnad på hur mina bröst såg ut när jag var avslappnad och när jag spände musklerna och nu är det knappt någon skillnad alls.

[Fiction]
0

#31 Okej. :)

För min del blir det dock ingen skillnad alls om jag spänner bröstmuskulaturen eller inte, men jag har visserligen en E-kupa.

hus-musen
0

#30 Känner få med mindre bröst än c, och deras ser inte ut så. Då pratar vi åldrar från 17- 30.Har sj e-kupa men mina hänger inte, och de stannar förhoppningsvis i samma läge åtminstonde ett par år till. O skulle de ramla ned ett hack så är det väl inte mycket man kan göra åt det annat än acceptera det nya läget.

De 4 bilderna i länken som du skickade tex anser jag att brösten hänger. Men det är en tolkningsfråga baserad på vad man sj tycker.

Men fortfarande så anser jag att det är skitsamma vad andra tycker, huvudsaken är att man är nöjd med sin egen kropp. Alla ser olika ut, och det är bara att acceptera. Jag menar börja titta på hur killars snoppar ser ut, (ja det finns en sån sida oxå med snoppar i alla olika former och storlekar) eller den sida som visar skillnaden med kvinnors vaginor. Jag tycker inte att alla är vackra, men det är min åsikt, jag tror inte att alla andra tjejer tycker att jag är vacker heller.

Qui dormit, non peccat

[Golgadoth]
0

#21, jo de var lite läskiga när det var så många i så många olika "raser".. xD

altrheio
0

5#  ÄLSKAR din kommentar :)  :* den ska man skriva som slogan på en enorm affisch o ge alla tjejer med dåligt självförtroende :D

JossanH
0

Anledningen till att jag tror att så många har en lite "skev" bild av hur många bröst ser ut är för att kvinnor som skäms mycket för sina bröst helt enkelt inte utsätter sig för situationer där de kan tvingas visa dom. Om det så är att klä av sig på gymmet, att byta om i ett badhus eller klä av sig helt när man har sex.
Skäms man över något undviker man situationer där man tvingas visa upp det man skäms över.

Jag tycker att brösten i länk 2 skulle passa bra i länk 1. De ser ut som helt vanliga bröst men bilden är tagen på ett mer fördelaktigt sätt med rätt vinkel för att framhäva brösten på ett annat vis än i länk 1.

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktoria91
0

tur att mina bröst inte ser ut som dem flesta i länk 1, visade det för sambon i länk 1 och han sprang halvt illamående därifrån XD

[WeepingWillow]
0

#37 Ja vilken tur för dig :S Vilken otur för mig att jag inte fick "perfekta" bröst, jaja jag är ju frisk iaf! Vilken tur jag har som inte har en så ytlig sambo :D

StickyKitten
0

#37 Inte för att vara otrevlig, men det där skrev du ju bara för att skryta om dina bröst, vilket är otroligt barnsligt och dessutom helt ointressant i den här tråden.

Om du är nöjd med dina bröst så är det helt klart bra, men snacka inte skit om andra för det. Din kommentar är förolämpande mot alla kvinnor som känner igen sig i länk 1.

viktoria91
0

till 38, har absolut ingen ytlig sambo.

39, jag snackar inte skit, skriver vad jag tycker, yttrandefrihet finns! och jag skryter inte om mina bröst.

StickyKitten
0

#40 Du får tycka och säga nästan vad du vill, men du talar fortfarande illa om andra kvinnors kroppar. Och det är att snacka skit!

Hur kul tror du själv att det är att läsa ditt inlägg om man har ett par bröst som tydligen gör din sambo illamående? Inte så himla kul kanske.

Karmatarerskanise
0

viktoria91;tur att jag inte fick ditt tankesätt. fy tusan vad hemskt om jag gått runt och dömt andra som du!

Väx upp och var stolt över vem du är, och älska alla andra för det DOM ÄR!

Det är inte svårt!

Sen ringer ju en varningsklocka.

Karmatarerskanise
0

För övrigt så har jag sett alla dessa vackra bröst :) Och ALLA är precis lika normala!! Jag önskar att alla kunde förstå det…!!

[Fiction]
0

#40 Du är uppenbarligen ganska ung och kommer knappast att ha likadana bröst hela livet, det är bara att acceptera. Så det är ju synd att du inte inser att du en dag mkt väl kan sitta där med ett exemplar från den första länken. För, som sagt, är det fullt normala bröst. Det är ngt du lär erfara en dag - med eller utan samme pojkvän som följeslagare.

Birke
0

Nu är det så här att det inte finns ngt "normalt", för alla är olika. Själv har man motorväg mellanOskyldig

viktoria91
0

vad är dte för varningsklocka?

JossanH
0

#37 Bara en rakt av elak komentar! Det är sådanna kommentarer som gör att kvinnor över hela världen känner sig fula och otillräckliga. Vem vill visa sig naken om man får höra att någon sett en bild som liknar dig och blivit halvt illamående och måste springa därifrån?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Tassy]
0

viktoria91: Förmodligen en varningsklocka om hur ytligt det hela är. Säga vad man vill, men det är bara faktum att det påvisar ett omoget beteende att dels fälla en sådan kommentar, och dels betee sig så som din pojkvän gjorde.

pyromanen
0

Att vara glad för sina egna är bra, att äckla sig över andras (helt vanliga) är onödigt och lågt. I bästa fall ett (misslyckad)försök att höja sitt eget dåliga självförtroende genom att trycka ner andra. 

Även någon född 91 borde väl hunnit med en tur till badhuset /badstun?

Salladshataren
0

#37 Visst har man yttrandefrihet, men man ska tänka sig för innan man vräker ur sig såna kommentarer som du gör… Går du fram till kvinnor med såna bröst som du tycker är fula och säger det till dem? Jag har liknande bröst i länk 1, men jag skiter fullständigt i din kommentar, för den var ändå så omogen.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[WeepingWillow]
0

Det är ju dessutom helt individuellt vad människor tycker är perfekta bröst. Vissa tycker små bröst är finast o vissa tycker jättestora är finast o det finns ju inga naturligt jättestora bröst som inte hänger, tyngdkraften liksom. Vissa bryr sig inte alls om hur brösten ser ut så länge det är bröst. Vad din sambo blir illamående av kanske nån annan tycker är riktigt snyggt.

Får ju hoppas för din skull att du bytt sambo tills du blir äldre, eller om du får några barn för annars lär ju han spy varje gång du tar av dig.

viktoria91
0

vrf skulle jag byta smabo bara för att han inte gillade dem brösten? jag gillade inte helelr dem ska jag ta livet av mig då? bara för att man får barn måste man inte å hängpattar m.m. , vet dem som har fått 4 barn och deras röst har knappt förändrats.

[Fiction]
0

#52 Det är givetvis inte en garanti för att brösten skall bli sackiga, men risken ökar avsevärt då brösten, som ökat i storlek under graviditeten, kort därefter minskar drastiskt i omfång och således inte längre fyller ut huden på samma vis som innan. D v s detsamma som inträffar vid hastig viktnedgång.

Du kan dock inte ta förgivet att du kommer ha fasta bröst resten av livet. Det är fullt naturligt att gravitationen påverkar dess utseende med tiden. Ett par bröst kan vara lika vackra trots att de hänger lite.

pyromanen
0

Att någon kan reagera så kraftigt på en bildserie med vanliga bröst är rätt tankeväckande.  Det visar att det behövs visas bilder på vanliga kroppar…. om det finns människor som kan växa up och tydligen inte har sett vanliga nakna kvinnor. Förvånar mig!

I bildserien i tråden är ju dessutom mest yngre kvinnor. Klart att det finns fler som avlägsnar sig mer från reklambildens modellkvinna ju äldre man blir och ju mer kroppen varit med om.

Om man går runt med idealbilden i huvudet och inte med verklighetens naturliga variation.. då medverkar ju detta till att massor med kvinnor blir missnöjda med sina kroppar och mår sämre helt i onödan!  Jämför man med reklambilden så är det Vääääldigt många som har bröst som hänger "för mycket". Fast jag håller då på att det är bilden som ska ändras, inte brösten!

[Tassy]
0

#52 Det finns ingen anledning att överreagera. Många här känner sig kränkta utav det du skrev, det betyder inte att du "ska gå och dö" eller att du inte får vara här. Många blev bara ledsna och tog illa vid sig.

Sen är det väl så att skönheten ligger i betraktarens ögon, det du tycker är skitfult kanske nästa tycker är jättevackert. Men inte tusan säger man sådär, det behåller man för sig själv. Det hör till vanligt folkvett.

En del gillar små uppnosiga bröst, medan andra gillar mer rejäla och kanske får barnassociationer med de mindre. Tänk på det. Det är så olika.

Jag tror inte du försöker vara elak, men du uttryckte dig klumpigt. Har jag fel? Jag hoppas och tror att folk kommer att godta om du ber om ursäkt, så kan vi släppa detta och låta tråden återgå till ämnet.

viktoria91
0

för att återgå till ämnet då, nej jag tycker INTE brösten nr är represantiva då jag aldrig sett såna innan, utom hängpattar på gamla 60+ kvinnor eller ävervilktiga.

dem i nr 2 tycker jag är vanliga, normala bröst.

ocj ja, jag har varit mkt på simhall i mina dar och har bara sett som dem i nr eller som sagt hängpattar på gamla/överviktiga.

pyromanen
0

#56 Bilderna i länk 1 är ju väldigt olika, små o stora, snea o inte snea, små eller stora vårtor, hängiga eller inte. Menar du att du inte sett nått av detta på simhallen?  Vet du det tror jag inte en dyft på!

Jag börjar tro att du är här för att provovera och inget annat, och nu försöker du provocera lite till genom att prata nerlåtande om "gamla och överviktigas hängpattor".  Skrattande

[Fiction]
0

#56 Det där är ett logiskt felslut. Bara för att just du inte har sett den typen av bröst annat än på överviktiga eller äldre kvinnor, innebär det inte att de på ngt sätt inte är "vanliga, normala bröst".

Jag kan ta mig själv som exempel härpå. Jag är 30 år och har aldrig fött barn och mina bröst ser likadana ut i dag som när jag var 18. Jag är allt annat än överviktig (en naturlig "size zero"), har relativt stora bröst i förhållande till resten av min kropp och de har alltid varit ganska hängiga (vilket i mitt fall förmodligen är genetiskt relaterat snarare än ngt annat). Eftersom jag har lidit av enorma bröstkomplex alltsedan de började växa, har jag medvetet undvikit att visa upp dem för andra. Och då kan jag ändå tillägga att jag har varit en frekvent besökare i simhallen, på stranden etc.

Jag är övertygad om att jag inte är ensam om att dölja mina bröst p g a komplex; det torde snarare vara en naturlig reaktion om man lider av ngt.

Jag önskar verkligen att jag vågade visa mina bröst au naturelle och vara en förebild för övriga kvinnor, men jag känner mig helt enkelt för utsatt. Tyvärr.

De bröst du ser i länk nr ett, är således alla de bröst som finns där ute - ocensurerade. Och en hel del av dem sitter säkerligen på kvinnor som lever hela sina liv med att byta om inne på toaletten, duscha med bikiniöverdelen på och aldrig visa sig i naken i dagsljus för sin partner. Begrunda detta, är du snäll.

Juvela
0

På vilket forum var det du hittade diskussionen och länken? Kan vara intressant att läsa vad alla männen har för åsikter i ämnet.

Tycker förresten att både länk 1 och 2 repsesenterar vanliga, normala bröst. Visst, en hel del varianter i länk 1 som jag Aldrig har sett, men många som man har stött på.

pyromanen
0

#58 är definitivt inte ensam.  Jag hade det likadant innan jag fick barn. Då jag var 16 växte det på nolltid ut stl D bröst… vägde runt 50 kilon till mina 168 cm och spelade på den tiden badminton på hög nivå, dvs träning ca 3 kvällar i veckan o matcher på helgerna. Var alltså varken gammal, tjock eller otränat. Likforbaskad hängde mina bröst redan (ja, genetiskt, släktens kvinnor är storbystade)!  Jag läste dengången i nån veckotidning ett enkelt test hur man kunde kolla om man hade hängbröst: man skulle sätta en penna under bröstet och om den hängde kvar, så var det kört, -man hade hängbröst!  Jag stoppade in 3 pennor under ena bröstet … och de ramlade inte  :-)…De lösa tröjornas epok hade börjat! och höll i sig i många år.

Det blev mycket bättre efter jag fått barn.  Det är på något sätt tillåtet att brösten hänger när man ammat 3 barn, så nu duger de som de är.  Men det hade allt varit trevligare om de fått duga hela tiden, och om alla kvinnor skulle få duga hela tiden!  Oavsett hur mycket eller lite man avvikar från fotomodellarna.

Störstedelen av en persons utseende är genetiskt och inget "man styr över".  Vilken attityd man har mot andra styr man däremot över…  De som har en attityd som gör att folk omkring mår bättre är trevligare att umgås med.

[Golgadoth]
0

Jag hade större bröst när jag var 13 än vad jag har nu .. :/
vet inte om det har med viktminskning att göra eller om det är för att jag bli längre, och allting "delas ut" mer jämnt då..
Men dom duger väl också^^

[Fiction]
0

#60 Jag har gjort exakt samma test och kunde konstatera detsamma. De där jäkla veckotidningarna borde skriva om annat. Det är ju knappast så att man kan påverka huruvida brösten hänger eller ej.

Jag har för övrigt fått väldigt mkt komplimanger för mina bröst genom åren - såväl från tjejer som killar. Åtskilliga av mina väninnor har uttryckt att de tycker att jag har "de perfekta brösten", men då har de aldrig sett mig utan BH.

Den första länken fick mig att se på mina bröst med nya ögon. Jag kan inte bortse ifrån att de är ngt hängiga, men de är trots det ganska vackra.

Sweelin
0

Jag blev så otroligt lättad att se de där bilderna! Jag som trodde att alla bröst såg "perfekta ut" alltså som i reklamerna… Men nu vet jag att mina är helt normala Glad

Tycker att alla bröst är vackra på sitt sätt :) Och min kille älskar mina för dem dom är, och man ska alltid vara stolt över över sina bröst!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

pyromanen
0

#62 visst är det lite knepigt detdär att man inte tar till sig komplimangerna, utan låter dom trilla av som droppar på en regnkappa…  undrar vad det är för mekanism?!  

På andra områden är det lätt att suga åt sig positiva kommentarer..

StickyKitten
0

#59 Jag hittade diskussionen på flashback.se.

https://www.flashback.org/

Sök på "vanliga bröst" i fältet till höger så kommer tråden upp som första. Men den innehåller en del taskiga kommentarer från vissa killar, trots att de flesta tjejer försäkrar att dessa är helt normala bröst.

Juvela
0

#65 misstänkte nästan att det var där. Tack.

[Fiction]
0

#65 Jag fann en hel del intressanta inlägg i den tråden, som tjejerna med bröstkomplex själva hade författat. Tack för länken!

Jag är, för övrigt, oändligt tacksam över att du valde att ta upp ämnet här på iFokus, för det har fått mig att få perspektiv på mina egna bröst och våga stå för det faktum att jag lider av komplex för mina bröst. Jag har tidigare inte vågat uttala detta högt, då jag skämts över detta faktum.

Personligen känner jag igen mig mkt i följande citat som kommer från en tjej i Flashback-tråden: "Många ansåg att jag hade en perfekt kropp och då blev det ännu jobbigare att leva upp till idealbilden av hur andra såg på mig." Tjejer kan vara väldigt elaka mot varandra, vilket jag är fullt medveten om. Som lång och slank utan att för den skull sakna former anser nog ganska mga att jag lever upp till dagens ideal och jag blir på så vis en måltavla för defektsökande och kritiskt granskande kvinnoögon. Att visa mig utan BH är inget alternativ för mig, då jag skulle känna mig fruktansvärt obekväm i en så utsatt situation.

StickyKitten
0

#63/ #67 Vad kul att länken gjorde någon nytta också Glad

Egentligen är det rätt vrickat, många (särskilt unga) idag verkar inte ha koll på hur vanliga kroppar och bröst faktiskt ser ut. Tänk om skolan hade anordnat regelbundna studieresor till nån nudiststrand när man var typ 13… så att man fick se hur det såg ut. Då kanske man sluppit många komplex :)

Och det där med kritiska kvinnoögon stämmer väldigt väl. För många  är det otroligt provocerande när andra kvinnor på något vis liknar idealet. Då måste det genast letas fel och hackas på.