Hårsäcksinflammationer?
Hej,
Är det flera här som har tendens att få inflammerade hårsäckar lite då och då?
Jag verkar vara känslig för sådant.
För ett tag sedan hade jag flera små bulor i skalpen, alltså i huvudhåret. Ser ju inte själv vad det är, men vad kan det vara annat än inflammationer i hårsäckarna. Även i ögonbrynen samt i hmmmmm håret på venusberget kan det förekomma!
Sistnämnda är riktigt otrevligt, för det gör ju ont!
Vet dock av erfarenhet att det läker ut av sig självt.
Men man har ingen lust att visa sig för älsklingen med två röda svullnader DÄR…

Jag får också sånt lite rätt som det är. Mitt bästa trick för att bli av med det om det inte är uppe på huvudet, är att bara leta reda på just det hårstrået som har problem, å bara ta bort det med en pincett. ONT men det funkar för mig i alla fall!
Jennie

Jag brukar få sånna på benen ibland, jag är för otålig så jag kliar sönder dem o vips har man mindre trevlig sår istället, mutter… Men ja de brukar försvinna om man noppar bort hårstrået.
Qui dormit, non peccat
Nej. Förut kunde jag få det på benen och längs bikinilinjen, men har inte haft de problemen sedan jag började skrubba med peeling innan jag rakade mig. Och nu går jag på laserbehandling så inom några månader kommer jag aldrig att behöva bekymra mig över att behöva raka benen mer. Efter benen följer fler kroppsdelar som armhåla, bikinilinje - ska bli så skönt! ^^

Gör laserbehandlingen ont?
Skulle gärna laserbehandla men jag har inte de pengarna..
Ungefär hur mycket kostar en laserbehandling? behövs flera? är det individuellt hur många man behöver göra för t.ex. benen?
#4 & #5: Det bränner till, men där jag går kan man få huden kyld och då gör det mindre ont. Det dumma med att bli kyld är att behandlingen inte tar lika mycket, så det där får man väga mot varandra. För benen krävs 5-6 behandlingar, har jag för mig. Det är individuellt. Jag tycker att jag ser skillnad efter bara en behandling - jag får inte känslan av att behöva raka mig igen efter 2-3 dagar. Det skiljer sig beroende på hur mycket och hur mörkt hår man har. Ljus hy behandlas fortare än mörk. Priset för behandling av ben ligger runt 1500//behandling har jag för mig. Man får då gå var 6:e vecka. Vill man gå varannan månad/var tredje månad går det också, men det ska minst gå 6 veckor mellan behandlingarna.
jag får inte det speciellt ofta men för bara n¨ågra månader sedan fick jag ett jättebesvär med detta under, först ena armhålan, sedan andra också. Det gjorde jätteont ibland och jag provade allt möjligt.
Jag lät håret växa, jag bytte rakhyvel, jag tvättade med oparfyrmerad tvål med bra PHvärden… Men det bara försvann av sig självt.
Kan sådant uppkomma för att man känner sig väldigt stressad/deppad??
Sajtvärd på Iller.ifokus