Noppa ögonbryn
Någon som har någon erfarenhet av att noppa ögonbrynen?
Hur lång tid tar det tills dom växer ut igen?
Och om man t.ex. rakar av sig dom, vilken ögonbrynspenna kan man ha som är vattenfast och som ser någorlunda äkta ut?

Jag noppar mina ögonbryn, har gjort under mågna år, hur lång tid det tar beror på och är väldigt olika, vissa strån växer aldrig ut andra kommer ut efter ca 5 veckor vissa kommer tillbaka efter 12 v osv.
jag rekomenderar inte att raka bort brynen om du måste ta bort hela -Vaxa bort dem då kommer du inte få rakprickar när stråna växer ut.
Det kostar inte jättemycket att noppa hos typ skönhetssalonger eller frisörer, kan vara bra att göra det där första gången för att få en bra form att "gå" efter.
Ang pennan så kan du gå till en hyffsad sminkaffär och fråga personalen, de brukar vara duktiga.
Jag noppar mina, skulle aldrig raka av dom helt. Min erfarenhet är den att när du noppat ett tag växer de inte ut lika snabbt. Noppa alltid underfrån!
Håller med att det är bra att gå till en skönhetssalong första gången om man är osäker. Sen är det mycketlättare att fortsätta själv.
Jag blir aldrig nöjd när jag noppar själv så orkar aldrig bry mig. Senast mina ögonbryn var noppade var när jag gifte mig i oktober förra året och då noppade min frissa mina ögonbryn innan hon började med håruppsättningen. Men å andra sidan så har jag inte många strån som behöver komma väck. Men eftersom jag inte ids göra det själv så blir det nog salong för min del om jag vill ha det gjort någon gång haha
Jennie
Urk. Har aldrig gjort det, är smärtkänslig som fan.
Dock gjorde en ansiktsterapeut det åt mig förra sommaren utan att jag hann hejda henne, låg ju inrullad i handdukar och med kladd i fejset :-)
Men det får växa ut, SÅ grymt buskiga är de inte…

raka inte bort dem eller vaxa, det finns inte en chans att du kan måla dem så de ser äkta ut. Då är det snyggare att noppa till dem i en bra form och sen fylla i med penna om du vill ha dem lite mera markerade.
Qui dormit, non peccat
Jag noppar och fyller i mina ögonbryn med en ögonbrynspenna, typ kajal. Eftersom jag färgar mitt hår mörkt och egentligen är blond "måste" jag fylla i ögonbrynen. Om man noppar ordentligt första gången är det mycket enklare att hålla efter. Jag noppar väl någon gång i månaden, men å andra sidan har jag så ljusa hårstrån att det inte gör om det finns några små hårstrån där de egentligen inte ska vara.
#5 det spelar ju ingen roll om dom inte ser JÄTTEÄKTA ut, utan ser dom ut ungefär såhär, så är det okej :)
http://gothdating.org/wp-content/uploads/2009/04/goth-girls.jpg
Tack för alla tips!

ok sånna ögonbryn kan du bara få om du målar, men jag råder dig att i så fall vaxa, det blir nite snyggt att raka.

Salong är absolut bäst, i alla fall för att få något att gå efter. Jag har fått mina noppade en gång på salong, det blev jättebra.
Jag har noppat i snart tio år och det tog lång tid för mig att få det bra. Jag har buskiga ögonbryn (om jag inte tar hand om dem) med långa och "lockiga" hårstrån. De vänder sig alltså lite hur de vill vilket har gjort att jag har införskaffat en ögonbrynstrimmer så att jag kan trimma längden på alla stån på ett effektivt sätt. Mina växer ut 2-3 dagar efter noppning så jag måste hålla efter i stort sett varje dag. När de är klara använder jag en ögonbrynspenna för att fylla i lite på sina ställen så att de är jämnt markerade och efter det har jag på en ögonbrynsgel så att de lägger sig på rätt sätt och håller det.
#9 O jemini vilket jobb!
Att du orkar…?
Jag undrar om du vet vad du ger dig in på om du ska ta bort ögonbrynen helt och måla egna? Har du inte lite sparat, eller mall att gå efter så har du gett dig själv timtals jobb varje morgon för att få ögonbrynen snygga och jämna. Själv noppar jag lite (har turen att ha naturligt fin form på ögonbrynen) och fyller i med penna då de är ljusa. Och bara det kan ta nog med tid ibland för att få dem helt jämna…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#10 Det låter som mycket jobb men det är inte så mycket. Det är egentligen bara noppningen som tar tid. Att trimma går väldigt fort med trimmer och ifyllnad och gel är på i ett nafs. En vanlig morgon spenderar jag högst 15 min med sminkning och då inkluderar det linser, foundation, ögonbryn, lite ögonskugga och mascara. Jag trimmar inte varje dag och noppar man lite varje dag så blir det inte så mycket på en och samma gång 

#7 Ah okej, ja de är det enklast att vaxa bort dem och sen måla, för det är ju inte meningen att de ska se äkta ut=)
Qui dormit, non peccat
jag noppar regelbundet :) jag går frisörlinje och där har vi lärt oss att det tar ca 6veckor (det är individuellt, lite olika från person till person) för de att växa ut. jag har aldrig rakat bort mina för att rita, och målar aldrig i eftersom jag har väldigt mörka bryn redan. dock rakar jag ibland mellan ögonbryrnen litet för där är några få strån som jag inte uppskattar, brukar norpa de med men när jag ahr bråttom.. det kommer dock snabbt upp stubb igen, efter ca 2dagar. när du noppar ska du helst bara noppa underifrån, det blir bäst då, men om du är som jag och har några lite tunna strån ovanför som stör går de ju att ta bort, men ta absolut inte för mycket uppifrån för om du noppar underifrån blir det finare och du öppnar upp ögonen med ögonbrynlyftet ;) good luck!

Jag skulle vilja gå till en salong eftersom att jag inte är den bästa på att noppa, men det känns pinsamt haha :P

#14 Det där med att noppa underifrån lärde min frisör mig och det är väldigt mycket snyggare.
Här finns det en ganska bra beskrivning på hur man går tillväga när man noppar ögonbrynen.
Jag noppar mina bryn sedan ungefär tolv år tillbaka och är väldigt nöjd med hur de ser ut. Brukar få komplimanger för formen, så jag antar att jag plockar dem rätt.
Första gången man plockar ögonbrynen bör man vara noggrann med att följa en viss mall, som t ex den på länken här ovan. Gör du det rätt från början, behöver du bara underhålla formen i fortsättningen vilket gör det mkt enklare. Det kan göra ont till en början, så se till att införkaffa en riktigt bra pincett just för detta ändamål. Det onda brukar dock mattas av när du har noppat brynen en tid.
Jag skulle inte rekommendera att du rakar av dig brynen helt. Det ser så gott som alltid riktigt hemskt ut. Noppa i stället dina bryn till en fin form och fyll därefter i diverse ojämnheter med en ögonbrynsfärg, exempelvis någon av dessa.
#14 det var väldigt bra tips/råd, tack! :)
#17 oj, det var mycket på en och samma gång :) ska läsa igenom på de två länkarna du skickade, sen ska jag testa själv en gång. funkar inte det så går jag till en "ögonbrynsfrisyr" eller så, så blir det väl bättre. :D
Mitt mål är ju att se ut ungefär så här;
http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=176005129&albumID=1223207&imageID=14982454
Och så länge jag inte fixar mina ögonbryn så går det ju inte ;D
#18 Då råder jag dig att skaffa någon typ av mall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Förresten, vill ni alla lägga upp bild på era ögonbryn? :D
#18 I see… Cybergoth, alltså.
Jag skulle nog råda dig att be om tips inne på Helgon, eller nåt annat community som har diskussionsforum som är mer inriktat på den stilen. Här kommer nog folk att komma med alldeles för mainstream-råd för att falla dig i smaken.
Det går också att söka på youtube efter videoklipp och använda sökord såsom gothic, cyber goth, eyebrow, tutorial…
Här finns en video t ex.
#21 jag är korkad som inte tänker på youtube, tack! :)
jo, just nu är jag ju lite inne på den stilen, så det är väl det som gäller ;)
#22 Om det bara är "just nu", kanske du inte skall raka bort brynen helt, utan plocka dem lite mer "normalt", täcka över dem helt med en concealer och sen måla dit dina egna. Så vet jag att mga gör. Har själv umgåtts en hel del i de kretsarna, så lite koll har jag iaf. ^^
#23 det är liksom "min" stil, så jag kommer nog behålla den ett tag till ;)