Ytliga blodådror
Jag har väldigt ytliga blodådror på mina lår. Jag har stört mig på detta i många år (närmar mig 26) men inte funnit någon lösning på problemet.
De är stora och syns även lite på vaderna, och jag visar inte gärna låren i korta shorts eller bikini.
Någon som har något tips på hur man kan bli av med fula, ytliga blodådror?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Såvida det inte är åderbråck du har, så finns det mig veterligen inget att göra åt saken mer än att inse att många har ytliga blodådror lite varstans på kroppen!
Vänliga hälsningar
Cindy
Nej, det är inga åderbrock… :/
Sajtvärd på Iller.ifokus

Brunkräm/spraytan så huden blir mörkare och blodådrorna inte lyser igenom…
#3 Jag gillar inte fägen som blir av det… Och jag är väldigt ljus så tycker färgen lätt blir gulorange.. Sen har jag inte råd med det heller just nu ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Sola när vädret tillåter?
Paulina
#5 Jo, jag försöker men blir aldrig så brun på låren att det inte syns.. Och så vill jag inte sola sönder min hud :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 Ah, nej, det kan jag rakt inte rekomendera! :P
Paulina

det finns laserbehandlingar som man kan använda sig av, men det kostar ju en del.
Annars finns det väl inte så mycket att göra utom att sola och inte ha korta shorts på sig.. Inga mirakelmedel tyvärr vad jag vet om.
Qui dormit, non peccat
#8 Jag trodde att man bara kunde använda laser mot röda blodkärl? Jag har själv funderat på att göra det i ansiktet, och fick förklaringen att lasern helt enkelt bränner sönder ytliga blodkärl som sedan absorberas av kroppen. Större blå kärl på benen borde man kanske inte sätta fyr på?
Vänliga hälsningar
Cindy

#9 Jag vet ärligt talat inte hur det fungerar, jag har bara sett behandlingen på ett sjukhusprogram på tv.De förminskade dem med injektioner först och sen hade de någon form av laserbehandling för att dölja dem ännu mera. de blev inte osynliga men det såg mycket bättre ut.
Qui dormit, non peccat
Foundation? Det enda jag kan komma pa som skulle kunna hjalpa snabbt och effektivt.
Jag har iof en tanke som funnits med mig något år nu och det är att göra ordentligt stora tattueringar på låren. även om de inte täcker alla blodådror så lär de ta blicken från dessa ;)
Men, men nu lär det väl dröja några år tills man har råd med det och vill jag fortfarande ha det när jag närmar mig 30, ja då är det bara att köra på :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#12 Klart bra förslag ;)
Paulina
#13 Då skulle jag äntligen visa upp mina ben och vara stolt!! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus

http://www.laserhalsoklinik.se/blodkarl.htm
Behandla det kan man ju göra… men det är ju svindyrt, så. Annars har jag inga bra tips.
Jag har samma problem med mina ben, och jag solar för att det ska synas mindre. Fast… en klart roligare "behandling" är nog tatueringar… ;)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Jag har använt injektioner för att få bort åderbrock och ytliga blodkärl på benen. Dyrt, svinont men skitbra resultat. 
Har man "bara" ytliga blodkärl så kör man med laser. Jag hade velat göra det och slippa sprutorna med eftersom mina åderbrock var på tok för utvecklade så gick inte det.
Jag har sett mkt bra resultat där folk användt laser :)

#16 Hur mycket fick du betala om jag får fråga? Jag är väldigt sugen på att göra det själv. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
#17 Mot åderbrocken?
Jag har tyvärr ingen före eller efter bild :( skulle givetvis ha tagit det.
Så det blir väldigt svårt och förklara hur mkt dom tog bort,
Men jag fick ca 4-6sprutor och betalade ca 3000kr. Men jag valde att gå till den kliniken som hade en tid först, och där var det även dyrast. Jag tror att man betalar efter antalsprutor man använder.
Jag hade väl medelsvårt åderbrock på ena vaden. Gjorde bara ett ben i taget :)