Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 4359 ggr
viktoria91
0

skum blödning...

hej! min mens slutade idag så jag tog det första pillret på kartan, neovletta 28. hade sex några timmar senare och blöder lite sen dess, har aldrig gjort detta innan trots sex några timmar efte det första p pillret. nån som vet vad det kan bero på?=)

Cindy
0

Kan bero på mång och mycket, men jag tror inte att du behöver oroa dig!

Kan vara svampinfektion, att du faktiskt inte hade blött färdigt, en tillfällig hormon-obalans, att kroppen inte tog upp p-pillret som den skulle (kan hända vid lös i magen tex), eller att du är en av dom kvinnor som tenderar att få en liten blödnining av djupa samlag.

Skulle det fortsätta tycker jag du ska prata med din barnmorska/gynekolog.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Golgadoth]
0

Jag började ta p-piller för att jag hade hört att "brösten blir större" av det, men ingenting hände utan min mens var bara längre, typ 2 veckor. :/

När jag frågade en vän till mig, så sa hon att det kan ha varit för att kroppen inte är van vid just de p-pillerna, och för att dom kanske skulle ha varit gamla (vilket dem inte var) eller att dom inte var till för just min kropp. Fattar nada. Men det kan ju vara så.

Men om du börjat med p-pillerna nu och inte tagit det innan så kan det väl vara det? Jag har ingen aning. x) annars lyssna på Epicindy's råd. :)

viktoria91
0

har tagit i över ett år=) på mig blev brösten större, woho! =P

LitenPyssling
0

När jag började med neovletta 28 så sa dem till mi att jag genast skulle börja, hade mens 2a dagen och den försvann direkt inprincip.
Brösten växte från A till C men slutade nu i december pga svimningar varje månad efter start av P-piller och brösten är tillbaka på A igen.

Att börja med piller endast pga bröst storlek är dum idé. Direkt du slutar så går dem ner och du kan må väldigt illa under tiden du äter.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

viktoria91
0

började ej pga bröstsstorleken utn för att inte blr ravid plus extrema menssmärtr+lödningar. mår inte illa utan dem, ärtom älskar dem=)